Gezondheid alle pijlers

alternatief alhydran Spanje

21-07-2014 11:26 4 berichten
Momenteel gebruik ik alhydran voor een recent operatielitteken (vanaf dat de wond dicht is). Het is best een duur spulletje en daarom wilde ik overstappen op simpele calendula crème, met als gevolg een behoorlijke reactie en veeeel vaker smeren om mijn litteken weer rustig te krijgen en houden.

Ik zit nu in Spanje en de tube alhydran die ik meegenomen heb (restje) is niet berekend op zoveel smeren. Is er misschien iemand die een alternatief weet dat in Spanje beschikbaar is? Natuurlijk ga ik het ook navragen in de apotheek, maar alvast een idee is fijn.

Bio oil, calendula en dergelijk gewone littekencremes zijn dus geen optie, ik zoek iets dat geschikt is voor overgevoelige operatie-/brandwonden.

Bedankt alvast.
Ik zou meteen bij de apotheek binnenwandelen. In Spanje hebben ze vaak nog meer opties dan hier weet ik uit ervaring. Neem de tube mee en de bijsluiter+ingredientenlijst, waarschijnlijk kan de plaatselijke apotheker daar al veel mee.

Ik hoop dat je een goed alternatief kunt vinden. Verder helaas op Google niet direct een alternatief gevonden.

Mail evt even met de distributeur: info@bap-medical.com (vond ik op de site). Wellicht dat zij je kunnen vertellen of het ook in Spanje verkrijgbaar is en onder welke naam.
Nestosyl?
Cheery, dankjewel, ik had Bap inderdaad ook al gemaild. De bijsluiter ligt thuis, maar ik ga kijken of ik hem kan downloaden.

Meds, Nestosyl ga ik googelen. Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven