Gezondheid alle pijlers

Alternatief Diane-35

10-06-2013 12:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootje!

Ik ben sinds januari gestopt met de Diane. Ik merk nu dat mijn huid wat onrustiger is bij mijn kaaklijn. Ik ben erg bang dat dit van kwaad tot erger gaat. Misschien een irreële angst, maar toch.

Eigenlijk wil ik niet meer aan de pil, maar puisten wil ik uiteraard ook niet . Het valt bijna niet op, omdat mijn haar eroverheen hangt, maar toch maakt het me behoorlijk onzeker.

Nu zit ik toch te denken om weer aan de pil te gaan. Heb nog een paar strippen Diane liggen, maar eigenlijk wil ik deze pil niet meer gebruiken. Nu heb ik gelezen dat er ook alternatieven zijn, die enigszins dezelfde werking als de Diane hebben. Waarschijnlijk kan ik dat allemaal op internet vinden, maar er staat zoveel over vermeld dat ik niet zo goed weet waar ik zoeken moet.

Nu weet ik wel dat je de Microgynon beter niet kunt gebruiken, maar welke pil dan wel? Iemand ervaring met een goed alternatief voor de Diane-35? Of moet mijn hormoonbalans zich nog herstellen en kan ik beter nog even wachten?

Alvast bedankt.
Je kunt inderdaad een andere pil proberen, ik had de microgynon en dat was ook 10x niks voor mij.

Anyway ik heb ook een onrustige huid en gebruik sinds kort African Black Soap (is een topic over) met nu al goede resultaten. De puistjes op mijn kin verdwijnen langzaam maar zeker en op m'n voorhoofd zit al niks meer. Wie weet werkt het ook voor jou. Niet echt een alternatief voor de diane, maar als je dat alleen wilt om puistjes te reduceren kun je dit ook proberen!
Ik had hetzelfde probleem. Gestopt met dianepil en nu aan microgynon. Op zich geen klachten van de pil zelf maar heb wel wat meer last van puistjes. Niet veel, maar wel irritant. Huisarts vertelde me dat een andere pil niet veel uitmaakte voor dit probleem. Wel zou ik een spiraaltje kunnen overwegen, omdat dit weinig hormonen bevat en plaatselijk. Dus misschien is dat een optie voor je? Ik zit het wel te overwegen iig..
Yasmin. Ik gebruik deze pil al een paar jaar en eigenlijk alleen maar vanwege pukkeltjes/ puistjes en een minder vette huid. Niet eens als anticonceptie nodig. Mijn huid vaart er wel bij!

Trouwens, ook yasmin is slecht in het nieuws geweest vanwege trombosegevaar. Maar oke, ik heb geen overgewicht, rook niet en zit ook niet in de familie. Vooral het eerste jaar van gebruik is dat risico verhoogt geloof ik. Maar ik zweer bij yasmin.
Ik ben zelf sinds ongeveer 3 maanden gestopt met de diane 35, ik merk dat ik meer puistjes krijg, maar bij mij is dit niet zoveel dat ik er echt van baal. Ik ben minder vette huisverzorging gaan gebruiken en dit werkt voor mij prima. Maar ik moet zeggen dat ik nooit heel erge acne had voor de diane (mijn huisarts vond het een goed idee omdat ik een beetje last van had normale jeugdpuistjes...). Ik ken overigens iemand die juist meer acne kreeg door de Yasmin, trouwens...
Ik heb vanmorgen juist de echte Diane weer aangevraagd, ik kreeg al een paar jaar de merkloze en sindsdien was mijn huid een stuk vetter met af en toe puistjes.

Nu beginnen die puistjes steeds meer door te breken, en heb ik besloten om weer terug te gaan naar de Diane.

Er is voor mij niets dat beter werkt.

De kans op trombose is het hoogst in het eerste jaar, en vrouwen die roken en/ of overgewicht hebben, lopen er een groter risico op dan degenen die gezond leven en sporten.

Ik was ongerust door de negatieve berichten over de Diane, maar overal staat dat de doodsoorzaak van 18 vrouwen (in 25! jaar) mogelijk door het gebruik van de Diane kan komen.

Mogelijk, dus niet bewezen, en daarbij staat ook niet wat de gezondheidstoestand van die vrouwen was. Of ze misschien ook erg vet aten, weinig bewogen, rookten en/ of dronken.
het is hier binnen beter dan buiten
Je huisarts kan je ongetwijfeld verder helpen.

Het enige wat ik je mee wil geven is: begin niet iedere keer met de Diane om er vervolgens een paar strippen later weer mee te beginnen. Of je stopt, of je gaat er mee verder.
Ik had Diane tegen acné, het hielp zo goed (had daarvoor jaaaaaren last gehad) dat ik eigenlijk huiverig was om van pil te wisselen. Ik had daarvoor eerst microgynon gehad (ramp, ik had een acné als een malle en een kop alsof ik ermee in boter had gelegen) en daarna marvelon (nog grotere ramp, mijn acné werden onderhuidse onstekingen).

Daarna heb ik de Yasmin aan mijn huisarts gevraagd. Ik ben er mega blij mee! Mijn huid is niet meer veranderd en ik heb verder ook geen klachten ervan
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga die African Black soap ook maar eens proberen denk ik.

Ik neig er ook naar om de Yasmin te gaan proberen. Ik moet toch nog anticonceptie hebben, want elke keer dat gefriemel met het condoom vind ik ook niks. Morgen maar eens even naar de huisarts bellen.

Voor mij maakte het trouwens geen verschil of ik de echte Diane heb of de Minerva. Hij werkte bij mij wel heel goed. Had geen klachten, behalve af en toe migraine.

@Chirpy: dit is de tweede keer in 14 jaar dat ik ben gestopt met de Diane. De eerste keer is 7 jaar geleden, toen kreeg ik echt flinke acne op mijn gezicht en rug. Nu ben ik 5 maand geleden gestopt en het is nu zoveel minder dan de eerste keer dat ik gestopt was. Maar toch maakt het me onzeker. Misschien een stomme vraag, maar is het dan schadelijk om tijdelijk even te stoppen?
Ik heb me bedacht. Net allemaal ervaringsverhalen gelezen over verschillende pillen. Word er niet heel vrolijk van. Ga toch maar niet naar de HA voor een andere pil. Ga de Black African Soap maar proberen. Lees er veel goede verhalen over in het bestaande topic hierover.
Ik ben sinds januari ook pilvrij. Ook ik heb jaren Diane geslijt en de Yaz voor mijn huid. Toch besloten te stoppwn. Want ook met pil had ik nog wel eens een onrustige huid. Dus waarom hormonen slikkenals het niet eens 100 % helpt? Mijn huid is er hetzelfde aan toe zonder pil: nog wel wat pukkels maar niet extreem. Ik heb geaccepteerd,dat ik nooit een gave huid zal hebben en altijd last zal houden. Maar het gaat dus best goed. Ik ben echt blij dat ik geen extra hormonen meer in mijn lijf heb. En ook voor de portemonnee scheelt het. Geloof me veel pillen zijn echt geldklopperij (net als veel medicijnen) mijn pil was duur en zou zgn. goed voor mijn huid zijn, maar ik merk dus,geen verschil.

Ik was mijn gezicht nu dagelijks met Gamilla secret: ook een aanrader!
Ik ben na de Diane 35 overgegaan op de Marvelon.

Hier ben ik nog steeds erg tevreden over.
quote:mick87 schreef op 10 juni 2013 @ 23:21:

Ik ben sinds januari ook pilvrij. Ook ik heb jaren Diane geslijt en de Yaz voor mijn huid. Toch besloten te stoppwn. Want ook met pil had ik nog wel eens een onrustige huid. Dus waarom hormonen slikkenals het niet eens 100 % helpt? Mijn huid is er hetzelfde aan toe zonder pil: nog wel wat pukkels maar niet extreem. Ik heb geaccepteerd,dat ik nooit een gave huid zal hebben en altijd last zal houden. Maar het gaat dus best goed. Ik ben echt blij dat ik geen extra hormonen meer in mijn lijf heb. En ook voor de portemonnee scheelt het. Geloof me veel pillen zijn echt geldklopperij (net als veel medicijnen) mijn pil was duur en zou zgn. goed voor mijn huid zijn, maar ik merk dus,geen verschil.

Ik was mijn gezicht nu dagelijks met Gamilla secret: ook een aanrader!Moest jij betalen voor de Diane? Die is bij mij gratis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven