Gezondheid alle pijlers

altijd koorts / verhoging

03-07-2012 17:20 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna 3 jaar zowat continu verhoging/ koorts. Het schommelt tussen de 37,2 ( normale temp) tot 38,4 ( hoogste piek). Ik heb soms een dag geen verhoging maar meeste dagen wel.

Ik heb me echt binnenste buiten laten keren, alles is onderzocht! Maar uit elk onderzoek komt: U bent kerngezond mevrouw we kunnen niks vinden.

Maar ik voel me niet gezond/fit! Ik zweet de hele dag en ben er moe door.

Wie (her)kent dit/ heeft ervaring? Of kent iemand? Weet jij waar het vandaan komt? Bij jou wel een diagnose?
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
ik temp me ook nooit, ook niet als ik ziek ben. En de kinderen alleen als het relevant is, maar bij een huis-tuin en keuken griepje vind ik koorts of geen koorts en hoe hoog dan wel, of niet, totaal niet boeiend.

Tot dat ik zelf eens voor iets anders in het ziekenhuis kwam en mijn bloeddruk werd gemeten en mijn temp werd opgenomen, toen schrok men; ik had een ondertemp van 35,2. Het is keer op keer opnieuw gemeten en werd ineens een heel ding, maar hoger werd het niet. Net als mijn bloeddruk ( zeer laag, toen had ik een onderdruk van 47 en wilden ze me niet alleen naar huis laten gaan.

Overigens ben ik ook schildklier patient ( hashimoto) en kan er een verband zijn tussen hoge en lage bloeddruk en lichaamstemp en je schildklier functie en lichaamstemp. En los daar nog van bestaan er individuele lichaamstemp verschillen. Waar echt wel rekening mee gehouden mag worden. Ik had eens longontsteking, maar dit is heel lang onderkent omdat ik geen/nauwelijks koorts had ( 38 graden of nog niet eens) maar ja als je van een normale gemiddelde uitgangswaarde van 37,2 graden uitgaat is dat nauwelijks verhoging te noemen,maar als je uitgaat van 35 graden is 38 graden ineens toch behoorlijk veel.
Ik heb even vluchtig de Chinese voedingsleer gelezen. Ik denk dat je daar wel begeleiding in moet hebben? Hoe weet je welk element en wat je dan nodig hebt?
quote:chillies schreef op 03 juli 2012 @ 17:20:

Ik heb al bijna 3 jaar zowat continu verhoging/ koorts. Het schommelt tussen de 37,2 ( normale temp) tot 38,4 ( hoogste piek). Ik heb soms een dag geen verhoging maar meeste dagen wel.

Ik heb me echt binnenste buiten laten keren, alles is onderzocht! Maar uit elk onderzoek komt: U bent kerngezond mevrouw we kunnen niks vinden.

Maar ik voel me niet gezond/fit! Ik zweet de hele dag en ben er moe door.

Wie (her)kent dit/ heeft ervaring? Of kent iemand? Weet jij waar het vandaan komt? Bij jou wel een diagnose?
heb je last van allergie? Denk aan huisstofmijt of hooikoorts?
.
Nope geen allergien!
Oh tnx! Ik heb koorts van de aanstelleritus! Zijn daar pilletjes voor?
Chillies, ben je getest op allergieën? Zelf heb ik gluten intolerantie en daar kwam ik een paar jaar geleden achter, tot die tijd had ik heel vaak koorts/verhoging.
Ik heb een jaar lang last gehad van koorts. Met name 's avonds en 's nachts. Bij mij was de temperatuur dan zó boven de 39. Soms zelfs hoger. En soms was het een paar dagen tussen de 37 en 38. Door de ha werd hier niets mee gedaan. Uit bloedonderzoek kwam pfeiffer. Later een leverontsteking. Ik was er echt goed ziek van. Toen de ha het niet meer wist gooide hij het op burn-out of 'tussen de oren'. De koorts zou een gevolg zijn van de moeheid...

Bij mij bleek er wel meer aan de hand te zijn (ontsteking op de hartspier door de pfeiffer)

Hiermee wil ik ab-so-luut niet zeggen dat er bij jou ook iets ernstigs achter zou zitten hoor! Maar als jij je er niet goed door voelt, laat je dan in ieder geval doorverwijzen! Want is het bloedonderzoek gedaan door de ha of door een internist??

Ben je al geprikt op B12? (ik weet niet of je hier koortsig van kan zijn hoor, maar iig wel heel moe)

Als artsen het niet meer weten gooien ze het regelmatig op burn-out, vermoeid of spanning.........

Enne, stomme tip misschien, maar drink voldoende! Als je lichaam 'warmer' is heb je namelijk ook meer vocht nodig!
Al 2 x onderzocht door internist. Eerst bij KNO gekomen. Had Chronische ontstekingen. Maar dat is nu weg en nog koorts.

Ik heb pfeiffer gehad. Kwam uit onderzoek. Ik heb geen ontstekingen, waardes waren goed.

Ik gooi het waarschijnlijk nu zelf op de psyche. Balans wordt mijn toverwoord denk ik!
ben je getest op huisstofmijtallergie? In mijn omgeving ken ik mensen die hier ongemerkt al jaren last van hadden, met verhoging erbij.
Ja heb allergietest gedaan. Ik ben niet getest op voeding en intolerantie ervan. Heb wel uitgebreidde test gehad. Er kwamen 2 overgevoeligheden uit: hondenschilfers en berkenbomen. Maar geen allergie
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven