Gezondheid alle pijlers

Altijd maar koud hebben.

17-05-2010 19:10 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, terwijl ik dit typ staat de kippenvel al weer op mijn rug. Ondanks dat de thermostaat op 21 staat en ik een vest aan heb. Gek word ik ervan. Het gebeurd zelden dat ik het echt warm heb (behalve als het buiten 30 graden of meer is...).

Op het werk hebben we climatcontrol (een soort van airco) waarvan ik al helemaal kippenvel, ijskoude handen en rillingen van krijg.

Heeft er iemand tips om het warmer te krijgen? Zijn er misschien bepaalde homeopatische middeltjes tegen?
Ik slaap nu nog steeds onder 4 (winterdekens) met 2 kruiken. En loop buiten nog met minimaal 4 lagen en een jas terwijl de kids in een tshirtje rondlopen en het dan nog zó heet hebben...

En dit had ik ook al toen ik 20 kilo overgewicht had...

Enige wat bij mij íets leek te helpen waren 3 ijzerkuren omdat mijn ferritine veel te laag was, maar dat was ook van korte duur en hield in dat ik mid-winter met 7 ipv 8 lagen kleding naar buiten kon.

Misschien dat het bij jou je ijzer of iets anders kan zijn?

Anders maar gewoon aan wennen en vaak naar de sauna om even helemaal op te warmen!
Ook ik heb het altijd koud. Gelukkig niet zo extreem als sommigen hier. Geen ondergewicht, zelf te zwaar. Schildklier is 2 jaar geleden getest en was prima. Sporten lijkt wat te helpen, maar dan wel direct na het sporten, douchen en naar bed. Gisteravond nog. Lig onder 2 dikke dekens en na 2 uur werkden mijn voeten eindelijke warm... De rest is dan al wel warm. Ook bij 21 graden in huis, vaak niet warm genoeg. En in de zomer als het af begint te koelen, zit ik al te klappertanden, terwijl er nog genoeg in hun t-shirtje buiten zitten. Net als sommigen, in de zomer kan ik niet wachten tot het afkoelt...
quote:Draakje29 schreef op 17 mei 2010 @ 21:49:

Ook ik heb het altijd koud. Gelukkig niet zo extreem als sommigen hier. Geen ondergewicht, zelf te zwaar. Schildklier is 2 jaar geleden getest en was prima. Sporten lijkt wat te helpen, maar dan wel direct na het sporten, douchen en naar bed. Gisteravond nog. Lig onder 2 dikke dekens en na 2 uur werkden mijn voeten eindelijke warm... De rest is dan al wel warm. Ook bij 21 graden in huis, vaak niet warm genoeg. En in de zomer als het af begint te koelen, zit ik al te klappertanden, terwijl er nog genoeg in hun t-shirtje buiten zitten. Net als sommigen, in de zomer kan ik niet wachten tot het afkoelt...

Alles komt in tweevoud bij jou

Maar als je hiervoor een paar jaar geleden naar de dokter bent geweest en het nog hetzelfde is... kun je natuurlijk nog eens gaan voor evt een nieuw bloedonderzoek. Is niet gek hoor.
De ultieme remedie is naar een warm land verhuizen, volgens mij voelt een mens zich gewoon het prettigst in een tropisch klimaat, nou ja vanaf een graad of 20-22. We hebben ook niet echt een vacht zoals dieren, alleen hier en daar een toefje haar. Niet zo raar dat zovelen in het hoge noorden voortdurend lopen te bibberen. De mensheid stamt toch oorspronkelijk uit tropisch Afrika (behalve de Neanderthalers onder ons dan).

Alleen...als je in de tropen gaat wonen verdraag je helemaal geen kou meer...een koufrontje hier waarbij het kwik naar 17 graden zakt en je snakt weer naar je slaapmuts en pantoffels. Maar ach, dat gebeurt niet zo vaak...aan Nederlandse natte kou zou ik noooooit meer kunnen wennen, ik had het daarook altijd steenkoud en ik was niet ziek.
Ik zou graaaag naar Curacao verhuizen.
21 graden is ook erg koud voor binnen, bij mij staat ie minstens op 23 graden
quote:elninjoo schreef op 18 mei 2010 @ 06:11:

21 graden is ook erg koud voor binnen, bij mij staat ie minstens op 23 graden

Meen je dat?!?! Dat is wel extreem hoog, ik ben zelfs ooit flauwgevallen in een ruimte die zo warm was ... hier staat hij doordeweeks op 17, in het weekend op 19 graden.

Ik ben een beetje dubbel wat dat betreft, ik heb het erg snel koud maar kan ook niet tegen 'neppe' warmte van kachels. Ik ga 's avonds gewoon lekker in een fleecetrui met een dekentje op de bank zitten. Bij mij komt doordat ik een heel laag ijzer heb. Dat lage ijzer komt vaak voor, dus ik zou naar de dokter gaan om even bloed te laten prikken.
Hier ook een koukleum. Rook niet, heb normaal postuur maar zo gauw ik langer stil moet zitten heb ik het koud.

Enige wat bij mij helpt is meer bewegen. Op mijn werk zit ik vaak lang stil achter de PC. Regelmatig een rondje lopen en even wat zwaaien en zwieren met mijn armen en benen (ok, je wordt gek aangekeken haha) helpt echt goed. In het weekend heb ik het veel minder snel koud omdat ik dan niet lang stil zit.

Heb snel koude voeten dus loop pas op pumps als het echt warm is (heb nu dus laarzen aan en normale sokken). Draag ik een panty dan doe ik toch nog sokken in mijn laarzen aan anders heb ik het de hele dag koud. Op kantoor heb ik sowieso altijd een vestje bij me.
Hoi allemaal,

Ik ben gelukkig niet de enige lees ik. Ik rook ook niet en heb een normaal gewicht....
Naar een warm land verhuizen is natuurlijk de allerbeste oplossing!

Ik had het altijd koud maar sinds ik drie keer in de week sport en niet meer rook (maar dat doe jij al niet) heb ik het echt nooit meer koud.
En nog een toevoeging; ik had ook altijd paars met witte handen (soms zelfs nog met oranje vlekker erop) en dat is ook helemaal weg. Bij mij had het dus echt iets met doorbloeding te maken.
Vet kweken...werkt reuze goed.
Ik heb er pilletjes voor.... het hormoon wat de schildklier normaal gesproken aanmaakt, slik ik nu dus.

Ik bleek er al jaren last van te hebben, nooit gemerkt omdat het hele vage klachten zijn, zoals dus het altijd koud hebben, weinig energie, dikker worden...

Even je bloed laten prikken en je weet het.
Ik ook altijd koud. Heb een lage bloeddruk en ik heb niet veel vet. Thuis loop ik altijd in hetzelfde dikke vest. Heb wel meer vesten, maarja, dit is de dikste. Zit nu achter de computer met een deken over me heen, terwijl de thermostaat op 21 staat (net nog gekeken). Mijn bed verwarm ik standaard voor met standje 3 van de elektrische deken, waarna hij de rest van de nacht op stand 1 aanblijft, anders word ik wakker van de kou.

Nee, voor mij kan het niet tropisch genoeg zijn. Ben gek op hittegolven. Terwijl heel Nederland loopt te zuchten en klagen, loop ik als een relaxte rastavrouw rond, heerlijk. Ik zou het echt goed doen in een tropisch klimaat. Oh, achter glas in de zon liggen is ookal zo fijn.
Hebben jullie dit ook al je hele leven? Ik scheen het als kind altijd al koud te hebben. Kreeg ook blauwe lippen als ik op de fiets zat. Verder heb ik vroeger vaak vitamineprikken gehad in de winter voor een betere doorbloeding. Ik heb vaak dode/ gevoelloze vingers.

Afgelopen winter was echt verschrikkelijk. Ik ben blij dat het nu eindelijk iets beter word qua temperatuur.

Een warm land lijkt me inderdaad heerlijk.
Nou als je zo lijdt onder het noordelijke klimaat (gelukkig voor jullie breken de warmste maanden van het jaar weer aan), dan zou ik het echt in zonniger streken zoeken in de toekomst. Ik heb het ook gedaan, weliswaar pas na een lange periode van planning en voorbereiding en het bezoeken van verschillende landen, om te kijken of het wat voor ons was om te wonen. Het leven is maar kort, je moet je dromen najagen weet je wel. Een beslissing waar ik nog geen dag spijt van heb gehad!

Maar, zeg ik er meteen bij, het is niet voor iedereen...sommige mensen zijn bijvoorbeeld te verknocht aan hun familie en leefstijl in NL, om dat los te kunnen laten. Ook is het wel wennen aan een andere taal en cultuur en toch wel vaak sub-standaard produkten en voorzieningen, vergeleken met in Europa. Maar daar moet iedereen natuurlijk zijn eigen afwegingen in maken. Op internet is er een schat aan informatie over te vinden en ook kun je bijvoorbeeld gericht op vacatures in het buitenland zoeken. Hakuna matata!
Probeer eens acupunctuur. Bij mij is het altijd andersom: altijd warm. Na een aantal behandelingen (bij mij +/- 7), is het voor zo'n 5 jaar in balans.
quote:Sahara_desert schreef op 21 mei 2010 @ 06:46:

Mijn reinste nachtmerrie... in een warm land wonen Vriendlief zou zo z'n koffers inpakken om in Australië te gaan wonen en ik heb ook ooit m'n hartje verloren aan het mooie land.... maar die verdomde hitte houdt me tegen. Ik raak in Nederland (in de zomer) al totaal uit balans - totaal murw van de warmte en dan is het nog geen 30 graden).

Daarentegen krijg ik vriendlief niet mee naar Zweden... (waar het in de zomer echter ook flink warm kan worden). En dus blijven we maar in NL
acupunctuur? Nooit geweten dat dat ook daartegen kan werken.

Ik zou wel willen verhuizen naar een warm land maar weet nu al dat ik mijn familie en vrienden te veel zou gaan missen. Ook alle goede voorzieningen die je hier hebt heb je in heel veel landen niet. Daarom blijf ik maar in dit kikkerlandje.

Ik was vandaag erg blij met het lekkere weertje en de zon. Daar wordt een mens weer vrolijk van!!!

Lizzl, ik snap dan ook niks van mensen die van de winter houden. Maar dat is waarschijnlijk jouw favoriete tijd van het jaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven