Gezondheid alle pijlers

Altijd vermoeid

22-03-2014 12:18 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop door dit topic lotgenoten te vinden of tips over vermoeidheid.

De laatste tijd ben ik gewoon echt vermoeid. Eigenlijk let ik er de laatste tijd pas op maar heb ik het al veel langer.

Ik heb mijn voeding aangepast naar gezond, eet dus groente, vlees en fruit. Geen resultaat. Verder sport ik ook, 3x per week hardlopen of naar de sportschool toe. Wel of niet sporten, mijn lichaam blijft vermoeid. Ik heb een vast ritme en mijn lichaam houdt zich daaraan vast. Doordeweeks tussen 22 en 2300 ga ik slapen en word standaard 7 uur wakker. Dan sta ik ook fris op, totdat ik in de auto naar mijn werk zit, dan begint de vermoeidheid al in te slaan.

Het is overigens geen vermoeidheid dat ik graag zou willen slapen, want dat wil en kan ik niet. Het is meer een vermoeidheid dat mijn lichaam in 'standby' modus ofzo staat. Dat ik leef op 50% van mijn kunnen/energie en daardoor dus ook mijn hersens soms wel traag van begrip lijken.

Dit remt mij ontzettend in het leven.

Weet niet echt hoe ik dit moet uitleggen, maar hopelijk is het te begrijpen.
Waarom ga je niet eens naar de huisarts? Er kunnen veel lichamelijke oorzaken zijn, die alleen via onderzoek gevonden of uitgesloten kunnen worden.
Ben je ook zo moe op dagen dat je niet naar je werk hoeft?
quote:parbleumondieu schreef op 22 maart 2014 @ 12:20:

Waarom ga je niet eens naar de huisarts? Er kunnen veel lichamelijke oorzaken zijn, die alleen via onderzoek gevonden of uitgesloten kunnen worden.Ik ga een afspraak maken voor over twee weken. Maar omdat het nog zo lang duurt, dacht ik hier misschien nog informatie op te kunnen doen.
quote:annelaure schreef op 22 maart 2014 @ 12:21:

Ben je ook zo moe op dagen dat je niet naar je werk hoeft?Ja. Lijkt wel of mijn lichaam niet in ruststand kan komen en daardoor altijd vermoeid is, omdat mijn lichaam maar door blijft gaan.
Nou, bloed laten prikken hè.
Waarom pas een afspraak over 2 weken?
Klinkt voor mij als een vitamine D tekort.

Beetje kort door de bocht natuurlijk. Maar heb er zelf ervaring mee. Ik dacht toen aan vit B12 tekort. Dit komt ook relatief veel voor. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en idd bloed laten prikken. Vit. D bleek toen behoorlijk laag te zijn, en daar wordt je inderdaad heel moe van!

Het is gelukkig wel makkelijk aan te vullen. In de winkel zijn goede vit D capsules te koop. Bij een groot tekort zou je wat van de apotheek voorgeschreven kunnen krijgen. Die hebben echte D boosters.
Er zijn heel veel mensen die heel veel remedies weten, maar probeer liever eerder een afspraak bij de huisarts te regelen. Wil je pas over twee weken gaan omdat het eerder niet met werk te combineren is misschien?
Ik heb dit ook gehad, heel erg lang. Hoe meer ik sportte, hoe erger het werd. Na mijn zwangerschap en bevalling heb ik me lange tijd heel oud gevoeld. Ik ben altijd al snel vermoeid geweest ,maar de laatste 3 jaar was het niet meer te doen (ondanks 8 uur slaap per nacht). Ik ben nu sinds 3 maanden bezig met acupunctuur, en heb grotendeels mijn leven teruggekregen!!! Weer zin om nieuwe dingen te ondernemen, vakantie plannen, fit opstaan, beter uithoudingsvermogen, minder druk in het hoofd. Ben echt blij!

Maar goed, ik weet hoe er op dit forum vaak gedacht wordt over alternatieve behandelmethodes. Dus ik zal wel afgefikt worden. Maakt mij niet uit, ik wilde je toch deze tip geven. Ik ben nl. ook allerlei bloedonderzoeken gehad, uiteindelijk werd me aangeraden een sportprogramma te volgen. Dat werkt prima hoor, als je 's avonds hijgend op de bank ligt Nu fiets ik weer fanatiek, wandelen houd ik lang vol. Ik ben er blij mee, hoeveel mensen me hier ook zouden afbranden om acupunctuur.

Ik wens je veel fitheid toe!!
Laat op korte termijn bloed prikken en vraag vooral idd ook op Vitamine D te prikken.
En kijk ook eens kritisch naar je eetpatroon. Ik voel me veel fitter en gezonder sinds ik minder koolhydraten ben gaan eten.
Inderdaad, snel bloed laten prikken, klinkt als Vitamine D3 en B12 tekort.. .. Sterkte !
Het kan ook je schildklier zijn
Hoi TO,

Hier een lotgenoot, ik ben al 18 jaar chronisch vermoeid.

Dat heeft wel een bekende oorzaak. (hersenbeschadiging)

Ik heb er inmiddels mee leren leven en ben gewend om te plannen en rustmomenten te plannen enz.

Ik kan, vind ik zelf, nog best veel hoor.

Nou ja vergeleken met wat 'normaal' is niet, maar goed

dit is normaal voor mij omdat ik niet beter weet.

Ik hoop dat ik je wat tips kan geven enz.
Ik had dezelfde klachten, ik bleek allerlei vitamine tekorten en ijzer tekort te hebben. Door coeliakie namen mijn darmen geen voedingsstoffen op. Daardoor was ik ook veel afgevallen. Maar ook mijn schildklier is onderzocht voor ik de diagnose coeliakie kreeg.

Op naar de huisarts dus.
.
anoniem_198307 wijzigde dit bericht op 18-08-2014 20:55
Reden: .
% gewijzigd
Ik heb hier ook lange tijd last van gehad bleek de drukte op mn werk te zijn. Het kan natuurlijk met je bloed te maken hebben. Maar kan het misschien stress zijn?
quote:undine_x schreef op 05 april 2014 @ 16:44:

Hoi,

Ik herken me heel erg in jouw verhaal! Het is ontzettend rot als je telkens het gevoel hebt dat je er niet 100% bij bent.

Ik zat te denken..

Bij mij veroorzaakt hooggevoeligheid ook een deel van de vermoeidheidsklachten. Kan het zijn dat jij ook een hooggevoelig/sensitief persoon bent?

Hooggevoeligen:

- merken veel details en subtiliteiten op

- voelen stemmingen van anderen aan

- hebben een rijke innerlijke belevingswereld

- dromen, fantaseren en overwegen veel

- zijn zorgzaam en bewust

- doen dingen graag in hun eigen tempo

- worden door schoonheid en kunst diep beroerd

- houden van stilte en rust.

Je hoeft natuurlijk niet aan alle punten te voldoen. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld het aanvoelen van stemmingen heel sterk. Herken je je in deze punten?

Ik zie dat je dit al doet, maar het is denk ik heel belangrijk om zo min mogelijk geraffineerde producten te nemen; d.w.z. geen suikers, weinig koolhydraten, veel groente & fruit.

Ik denk ook dat je gedachten veel invloed kunnen hebben op je gesteldheid. Ben je een echte piekeraar, of doemdenker? Probeer daar dan eens aan te werken, het kan helpen!

Hopelijk kun je hier iets mee.

xIk weet of of ik hooggevoelig ben maar het is wel heel erg herkenbaar wat je schrijft. Bijna eng. Zal me er eens in verdiepen! Thanks.
quote:pieterpad schreef op 22 maart 2014 @ 13:25:

Ik heb dit ook gehad, heel erg lang. Hoe meer ik sportte, hoe erger het werd. Na mijn zwangerschap en bevalling heb ik me lange tijd heel oud gevoeld. Ik ben altijd al snel vermoeid geweest ,maar de laatste 3 jaar was het niet meer te doen (ondanks 8 uur slaap per nacht). Ik ben nu sinds 3 maanden bezig met acupunctuur, en heb grotendeels mijn leven teruggekregen!!! Weer zin om nieuwe dingen te ondernemen, vakantie plannen, fit opstaan, beter uithoudingsvermogen, minder druk in het hoofd. Ben echt blij!

Maar goed, ik weet hoe er op dit forum vaak gedacht wordt over alternatieve behandelmethodes. Dus ik zal wel afgefikt worden. Maakt mij niet uit, ik wilde je toch deze tip geven. Ik ben nl. ook allerlei bloedonderzoeken gehad, uiteindelijk werd me aangeraden een sportprogramma te volgen. Dat werkt prima hoor, als je 's avonds hijgend op de bank ligt Nu fiets ik weer fanatiek, wandelen houd ik lang vol. Ik ben er blij mee, hoeveel mensen me hier ook zouden afbranden om acupunctuur.

Ik wens je veel fitheid toe!!Mij geeft het iig hoop om dit bericht te lezen!! Ik heb woensdag mijn eerste afspraak bij een accupunctuur mevrouw en kan alleen maar hopen dat ik over een paar maanden ook zo'n reactie kan gaan geven
Wilde zelf net een topic openen met vragen over wie succesvol vermoeidheid is tegen gegaan, Ik ben altijd moe. Ik werk en voed alleen mijn kind op, dus op zich niet zo gek, maar toch: Ik vind dat ik voor een vrouw van mijn leeftijd erg weinig energie heb. Ben vaak helemaal uitgeput. De laatste weken is het erger geworden en ik blijk na bloed prikken ook een erg laag vitamine d gehalte te hebben. Gisteren zon boost ampul gedronken, en ik ga straks flink de zon in. maar gebrek aan energie is eigenlijk iets dat vanaf mijn 15e speelt, na een heftige pfeiffer, Nooit meer dezelfde geworden. Ik ga ook eens aan acupunctuur denken,Wat ook een beetje helpt is helemaal suikervrij eten en niet teveel koolhydraten. het feit dat je in de alternatieve hoek gaat zoeken, is omdat de reguliere artsen je gewoon laten stikken en hun schouders ophalen bij vage klachten. Je bent een aansteller die een zeikerd is bovendien, Ik ben al vaak bij verschillende artsen geweest en je moet echt aandringen op verder onderzoek als er niks uitkomt. En je vermannen tegen opmerking als, tja, vroeg aar bed gaan maar. Iedereen is tegenwoordig moe en u zal er mee moeten leren leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven