Gezondheid alle pijlers

Alvleesklierkanker met uitzaaiing

02-06-2010 09:43 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds een paar dagen dat mijn moeder alvleesklierkanker met uitzaaiing naar de lever heeft...wat een schok !

Het gevoel wat er dan...en nu, door mij heen gaat is niet te beschrijven..

En het verdriet,de pijn en de angst van mijn moeder, dat alleen al maakt mij kapot.

Mijn moeder is altijd zo'n sterke vrouw, niks of niemand kreeg haar klein....en nu is ze gebroken !!

De vooruitzichten zien er slecht uit, dit omdat er al uitzaaiing is, heeft er iemand ervaring met deze ziekte ???
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte toegewenst!!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Deurtje, ach wat gaat het snel met je moeder... desalnietemin zou ze nog die opleving kunnen krijgen waar jij zo op hoopt. Heeft ze geelzucht? Mijn man had dat namelijk ook (begon het mee) en toen er een stand werd geplaatst werd hij heel snel een heel stuk beter. Hij heeft toen eigenlijk zijn enige echte opleving gehad die 2 maanden geduurd heeft, daarna werd hij geopereerd en nog een (wat kleinere) opleving gehad.

Doe alles wat in jullie mogelijkheid ligt in dat eventuele oplevingsmoment, ik hoop dat het komt en wat jou betreft, blijf hier van je afschrijven!

Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie medeleven, dat doet echt goed.



Farfalle, mijn moeder is niet geel.Ze kan al dagen niks eten en haar darmen liggen stil. Morgen moeten we naar de arts.

Er gebeurd op dit moment helemaal niks.Ze is al 2 weken thuis en er is nog geen behandelplan of wat dan ook. Ze ligt daar maar.....

Morgen ga ik vragen wat ze van plan zijn te gaan doen en vooral..wanneer !
Alle reacties Link kopieren
Deurtje, heel veel sterkte de komende tijd. Probeer morgen in iedere geval goede pijnbestrijding te regelen, wat dat betreft kunnen ze tegenwoordig al wel heel veel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Deurtje, misschien een idee om het boek "Mam, vertel eens" te kopen en samen met haar (dat zij de antwoorden geeft en jij ze opschrijft) in te vullen? Dan heb je voor altijd een document van hoe ze haar jeugd heeft beleefd en wat in haar leven de meeste indruk heeft gemaakt etc. etc. Nu het zo hard lijkt te gaan, is dit misschien wel iets fijns om in te vullen? Er is overigens ook een digitale versie van:





En bovenal: ontzettend veel sterkte!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat boek vorigeweek aan mijn moeder gegeven. Ik ben alleen heel bang dat het boek niet afkomt.

Misschien is het idd een idee om het samen te doen, zij verteld en ik schrijf.

Straks om 11.00 krijgen we de uitslagen, ben best nerveus.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte.
Alles komt goed, de rest niet.
Sterkte voor vandaag deurtje!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte weer Deurtje! Er wordt aan je gedacht (en ook aan je moeder natuurlijk).
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag deurtje.



Helaas ook ervaring met deze ziekte. Mijn vader had 'tussen de twee weken en 6 maanden' als prognose en heeft uiteindelijk nog 5 maanden geleefd hoewel er aan de kanker zelf niets meer te doen viel. Hij had ook uitzaaiingen op de lever en werd op een gegeven moment wel geel (gal) en is daarvoor nog geopereerd. Ik hoop voor je dat jullie betere vooruitzichten hebben en vooral de komende tijd goed doorkomen. Volgens mij schreef Meds het al: pakken wat je pakken kunt!!!!
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Overigens heeft mijn vader wel zo'n opleving gehad. Het kan -ook bij aalvleesklierkanker- wél.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte deurtje.
Alle reacties Link kopieren
Het is helaas anders gelopen gisteren. Mijn moeder is opgenomen in het Avl, ik ben bang voor wat ons allemaal nog te wachten staat !

Bedankt voor alle steun berichtjes. Ik ken niemand van jullie

persoonlijk maar toch doet het goed,



Liefs Deurtje.
Deurtje, veel sterkte!
Sterkte en kracht toegewenst voor de komende tijd Deurtje!
Alle reacties Link kopieren
duizend keer



Heb er ook ervaring mee...denk ongeveer wel te weten wat je doormaakt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ach deurtje, wat erg dat het toch zo slecht gaat. Heel veel sterkte!
Er zijn eigenlijk geen woorden voor. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Kom net bij moeder vandaan en ze lijkt een heel klein beetje op te knappen.

Ze krijgt nu sondevoeding en iets om te slapen, ze hopen dat ze op deze manier weer wat aansterkt.

Vanmiddag plaatsen ze een stent,ze kleurt wat geel en heeft pijn.

Daar kan ze zich wat beter door gaan voelen zeggen de artsen.



Sorry, warrig verhaal.
Ik hoop het echt voor jullie Deurtje.
Alle reacties Link kopieren
Deurtje ik ben blij dat je moeder is opgenomen en dat er een stent geplaatst wordt, ik hoop dat ze zich dan wat beter gaat voelen en dat de geelzucht dan afneemt.

Hopelijk sterkt ze ook wat aan door de sondevoeding.

Is er verder nog verteld wat ze kunnen doen? Weten jullie bv al waar de tumor precies zit en of het operabel is?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte deurtje!

Het AvL is een goede plek, niemand wil er komen eigenlijk natuurlijk maar ik heb het zelf ervaren als een enorm 'fijn' ziekenhuis. Bezoektijden zijn ruim, maak daar gebruik van zolang als je moeder het qua conditie en vermoeidheid aankan!

Denk aan jou en je familie!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een ervaringsdeskundige. 3 jaar geleden de diagnose. 3 jaar klinkt misschien lang geleden als je nog nooit zoiets hebt meegemaakt, maar het voelt vaak nog als gisteren. Vage vermoeidheidsklachten, ziekenhuis, arts dacht aan burn-out 'maar we maken voor de zekerheid een echo'. Een week later de diagnose: alvleesklierkanker met uitzaaiingen in lever en buikholte. Hij heeft nog een half jaar geleefd. Hij is 55 geworden.



Alvleesklierkanker is een rotziekte met een verschrikkelijk slechte prognose. De tumor zit in eerste instantie niet echt iets in de weg dus kan heel lang ongestoord groeien. En dan is het al te laat.



Het ziekteverloop ging bij mijn vader trouwens wel anders, minder heftig dan wat jij nu beschrijft deurtje. Hij kleurde ook niet geel, maar dat is wel een bekend gevolg van de ziekte. Tumor verdrukt galwegen. Bah. Hopelijk werkt de stent.



Ik hoop ook dat de sondevoeding aanslaat en dat je moeder nog wat opknapt. Het is altijd te vroeg om je ouders te verliezen. En zo gek dat dat zomaar kan gebeuren. Daar kan ik nog steeds zó verbaasd over zijn, hoe kán dat nou toch? Waarom grijpt er nou niemand in? Mijn vader was toch zo energiek en sterk? Maar het kan iedereen overkomen, ook gezonde en jonge mensen, ook jou of mij.



Heel veel sterkte, ik leef met je mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven