Gezondheid alle pijlers

amitriptylline

24-07-2014 17:30 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijd last van onverklaarbare "zenuwjeuk/pijn"en tintelingen, spierschokjes

Al heel veel onderzoeken gehad maar ze kunnen niks vinden.

Waarschijnlijk zijn mijn zenuwen geprikkeld zeggen de artsen nu, misschien door stress maar dat is niet zeker.

Ik heb vandaag sarotex (amitriptillyne) 25mg met vertraagde afgifte gekregen.

Ik ben op zoek naar ervaringen.

En Kwam je erg van aan?
Bedankt voor alle reacties !

Ik ben erg benieuwd hoe ik me over 2 weekjes voel! Ga maar van het positieve uit.

Al is jeuk natuurlijk wel wat anders dan pijn, ik wil gewoon niets meer voelen in mijn zenuwen als het een beetje kan.

Hoop zo dat het ook voor mij gaat werken, anders weet ik niet wat ik dan nog weer moet proberen :o
Donniedarko, er zijn nog vele andere medicijnen die tegen zenuwpijn gebruikt kunnen worden, Mocht dit niet helpen, probeer je gewoon een andere
Ik gebruik t nu ongeveer twee maanden, op aanraden van MLD-arts (als 'pijnstiller' i.v.m. PDS) en psychiater (om makkelijker in slaap te komen).

Heb een kleine dosering (10 gram opgebouwd tot nu 25 gram).

Ik vind het 's ochtends ook nog steeds moeilijk opstaan. Helaas slaap ik er niet beter op, wat dus wel was waarvoor ik t gebruikte (problemen met inslapen). Overdag aan de slomere kant, zeker eerste paar dagen.
If we don't get lost, we'll never find a new route
quote:liara schreef op 25 juli 2014 @ 10:45:

Ravati, wat erg voor je, heel je zwangerschap veel pijn hebben! (wel leuk om zwanger te zijn, dat dan weer wel )Thanks! Inderdaad, ik weet waar ik het voor doe! En het is wel te handelen hoor, alleen speelt het bij mij vaak op als ik in bed lig en dan is het wel vervelend. Kan ook niet echt ver lopen, aangezien ik dan meteen last ervan krijg. Heb nog heel wat maanden te gaan, maar het komt allemaal wel goed. Zodra het weer kan start ik weer.
quote:donniedarko schreef op 25 juli 2014 @ 09:11:

Is er niemand die het langer heeft gebruikt?

Ik las namelijk dat die sufheid na een paar weken weer weg kan gaan?

Ik ben zelf helaas liever suf dan dat ik last heb van die zenuw jeuk, want jeuk maakt me echt helemaal gek, dus ik blijf het wel doorgebruiken.

Ik ben gister dus pas begonnen maar merk nog geen verschil natuurlijk. Qua sufheid viel het ook mee.Ik heb het ongeveer 15 maanden geslikt. Ik heb er niet veel van gemerkt, maar ik slikte er zoveel bij dat je dan echt niet meer weet welke bijwerking van welk middel komt.
Ik heb vorig jaar een periode ami geslikt, tegen zenuwpijn tgv MS, helaas hielp het niks. Ben er nu weer aan begonnen ivm depressie. Hopelijk helpt het mij uit mijn putje
Optimist tot in de kist!
Anoniempje, ik herken het. Ik slik ook zoveel pillen dat ik niet weet wat wat veroorzaakt. Waardeloos.
Optimist tot in de kist!
Ik heb nu de afgelopen nachten een paar keer last gehad van soort stuiptrekkingen, iemand hier bekend mee?
Ik gebruik 40 mg tegen pijn door scoliose. Daarnaast gebruik ik andere medicatie (AD) waar je dikker van kan worden. Ik ben er niet van aangekomen. Amitriptyline is voor mij super: veeeel minder pijn en ik slaap veel beter. En dit na heel veel verschillende middelen gebruikt te hebben die allemaal niks deden.

Succes ermee!
Ps: gebruik het nu een jaar ongeveer. Na 2-4 weken geen bijwerkingen meer zoals dufheid. Alleen nog snel een droge mond.
Ik gebruik 50 mg. i.v.m. klachten van Fybromialgie. Ik ben begonnen met 10 mg. en neem het twee uur voor ik ongveer ga slapen in. De eerste keer opbouwen gaf ik het op binnen twee weken, omdat ik echt een hysterische bitch werd :S maar toen ik bij een famililielid zag wat het voor haar deed heb ik het toch nogmaals geprobeerd.

Ik voel me er nu echt beter bij. Wel inderdaad zoals eerder beschreven moeite met uit mijn bed komen, maar als ik eenmaal op gang ben voel ik me goed! Minder pijn en relaxter. Niet suf! Ik heb van mezelf al een grote eetlust, dus ik kan de schuld niet aan de medicijnen geven, maar dat familielid waar ik het over had kwam 20 kilo aan in iets meer als 2 maanden. Veel meer trek en veel meer eten.

Ze zeggen van dit medicijn wel dat het gewenning geeft. Volgens mij wordt vaak aangeraden om na een aantal maanden weer af te bouwen. Eventueel dan na een aantal weken weer opnieuw op te bouwen, maar dat is wel afhankelijk van waarvoor je het gebruikt en hoeveel je geruikt.

Ondanks dat het maar 50 mg. is heb ik vooral het idee dat het bij mij werkt als anitdepressiva. Ik zit beter in m'n vel en ben niet meer zo gefocust op mijn klachten en op wat niet lukt.
Ik ben erg benieuwd hoe het voormij gaat werken.

Momenteel merk ik nog niks.

Alleen dat ik wat beter slaap! Das wel heel fijn natuurlijk. Sufheid valt verder wel mee!

Bedankt voor jullie reacties =)
Ik slik het nu sinds maart denk ik. 2x 10 mg voor fibromyalgie, weinig bijwerkingen en het werkt voor mij heel goed.

Ik heb veel trek, dat wel ja en ook zeker aangekomen maar niet superveel. Wel een iets minder hoog libido.

Maar bijna geen pijn meer en ik slaap veel beter.

Later bleek dat ik een hele hoge bloeddruk heb en daar mijn hoofdpijn vandaan kwam, nu ik daar medicijnen voor heb voel ik me ook veel beter.
Ik heb nu ca 7 maanden 25 mg/dag, na opbouwen, voor zenuwpijn bij o.a.chronische RSI. In de eerste maanden kwam ik een paar kg aan, maar die zijn er ook weer af inmiddels. Mij helpt het wel, de last loopt minder snel op en neemt ook sneller weer af. Ik heb het in de avond. In combinatie met 5 mg diazepam, die ik al had, om 's nachts niet in de knoop/kramp te komen en niet halverwege strak en naar van de pijn uit bed te moeten. Het versterkt elkaar, ik ben er wel blij mee. Bijwerkingen heb ik nog steeds een beetje, vooral groen plassen blijft raar
Wat wil je weten afgezien van aankomen? Gebruik het denken alweer bijna 10 jaar als onderdeel van mijn cocktail, waarbij zowel de ami als een ander middel voor zenuwpijnen. Bevalt goed, was in begin even zoeken naar juiste dosis. Aankomen; niets, was het maar waar. Vermoeidheid komt relatief veel voor, een van de redenen dat het vaak voorgeschreven wordt als inname voor de nacht. Meteen als extra dan beter slapen en vaak na geweigerde geen vermoeidheid meer overdag.

Wat voor jou werkt qua dosis, middel en met welke bijwerkingen is afwachten. Dat is in pijnaanval te persoonlijk en niet vooraf te voorspellen. Een aantal keer bijstellen is dosering, inzamelingen of tijd en/of middel is dan ook veel voorkomend. Kan Veel tijd kosten en heel wanhopig overkomen op sommigen, is er dan niets, dat werk. Maar is een heel normaal iets waar helemaal niet direct een negatieve conclusie bij hoeft te horen, het is gewoon enorm individueel Hoe dit soort middelen uitpakken net zoals wat je acceptabel vindt of niet qua bijwerking. Succes!
when you wish upon a star...
Hoi ff een update gebruik het nu week en mijn klachten zijn al behoorlijk verminderd. Het is nog lang niet weg maar het begin is er en dat is al snel met een week! Heel fijn. Ik slaap ook beter maar ben sochtends mijn bed niet uit te branden. Als ik eenmaal op gang ben ben ik gelukkig niet heel suf of moe. Alleen het bed uitkomen pfoe.. Verder alleen een droge mond sochtends, maar de meest vervelende bijwerking vind ik stuiptrekkingen/ ongecontroleerde bewegingen. Overdag kan ik daar wel mee leven maar snachts is het tochh een beetje vervelend. Hoop dat die bijwerking nog weggaat!
Fijn dat het beter gaat, lekker kunnen slapen maakt al zoveel verschil. Die stuiptrekkingen lijken me wel vervelend, ik hoop dat ze nog weggaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven