Gezondheid alle pijlers

Andere anti conceptie kiezen

24-08-2009 00:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat er al langer over te denken om over te stappen naar iets anders. Ik ben een beetje pil moe aan het worden, vorige maand wel een nieuwe voorraad gehaald maar ik slik al 2-3 maanden nauwelijks nog de pil. Gelukkig slik ik de pil niet om niet zwanger te raken.

Na het artikel deze week in de Viva denk ik erover om toch eens een keer langs de huisarts te gaan voor een alternatief. Op dit moment spreekt de Nuva ring of het Minera spiraaltje mij het meest aan. Maarja ik heb bij beide niet echt goede verhalen gehoord uit mijn omgeving. De Nuva ring schijnt niet goed te blijven zitten en zo'n spiraaltje wordt afgestoten door het lichaam met alle gevolgen van dien. Oja en dat onregelmatig ongesteld zijn lijkt me ook niks ookal is het dan vaak een stuk minder.

Kortom ik ben opzoek naar meer ervaringen met deze middelen. Zodat ik toch een beter beeld krijg en niet alleen de negatieve dingen.
Lijkt me een goede keuze om de pil links te laten liggen!!

Ik heb zelf een koperspiraaltje, nu zo'n twee jaar. Jaren eerder moeten doen. Je hoeft er nooit meer aan te denken iets te slikken, super gemakkelijk.

Misschien ben ik een uitzondering, maar mijn lichaam stoot de spiraal totaal niet af, mijn menstruatie is niet heftiger geworden.

Het zetten is eventjes op de tanden bijten, maar dat was het dan ook wel wat betreft het negatieve.
Mirena werkt voor mij perfect!

Ik heb het al jaren (wel al drie keer van spiraal gewisseld) en zou niets anders meer willen.

Heb echt nooit ergens last van, wordt niet meer ongesteld en hoef nergens aan te denken. Ik vind het ideaal en veilig.

Het inbrengen vond ik persoonlijk een eitje, maar ik heb wel al twee kinderen, dus dat scheelt geloof ik meestal wel. Daarnaast is mijn pijngrens best hoog. Maar dan nog, het is misschien even ongemakkelijk, maar dat duurt maar heel kort. Het inbrengen is zo gepiept, en dan ben er je voor 5 jaar klaar mee.

En afstoten? Nee joh.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik laat a.s. donderdag (als het goed is en ik nog ongi ben) de mirena spiraal plaatsen. Ben ook pil moe en heb nog andere klachten ivm menstruatie. Mijn schoonzus werd na het plaatsen ook niet meer ongi en hoop dat dat ook voor mij zal gelden! Ben echt benieuwd hoe mijn lichaam erop zal reageren. Valt het tegen of mijn lichaam stoot het af, dan kan ie altijd nog verwijderd worden. 1 of de 5 vrouwen wordt na het plaatsen binnen een half jaar niet meer of nauwelijks ongesteld!

Succes met het kiezen!
quote:Keroppi schreef op 24 augustus 2009 @ 00:43:

Oja en dat onregelmatig ongesteld zijn lijkt me ook niks ookal is het dan vaak een stuk minder.In dat geval is de pil toch de beste keuze, omdat je daarmee je ongesteldheid exact kunt inplannen en ze ook maanden kunt overslaan.
Ik heb Mirena en ik wil niet anders meer.
Als je de pil niet slikt om niet zwanger te worden, waarom heb je dan een anticonceptiemiddel nodig?
Ik wil ook iets anders, ben ontzettend pil-moe!

Ik was aan het denken aan een Mirena spiraal. Zijn er nog meer mensen die hun ervaringen hierover willen delen?
quote:sassafras schreef op 24 augustus 2009 @ 09:19:

Als je de pil niet slikt om niet zwanger te worden, waarom heb je dan een anticonceptiemiddel nodig?

Ik ben begonnen met slikken omdat ik op vakantie ging en het een weekje wilde opschuiven. Daarnaast was ik altijd heel onregelmatig ongesteld, dan zaten er 5 weken tussen dan weer amper 3. En ik was het altijd 4 dagen heel hevig dat ik echt om de 2-3 uur moest wisselen om niet door te lekken.

Sinds ik de pil slik heb ik maar 2 dagen hevig en dan is het een stuk minder. Doordat ik het toen zo vaak en zo hevig was kreeg ik er ook andere klachten door.
Zo'n 80% vd vrouwen is tevreden volgens gynaecologen over de mirena spiraal.

Van de nuvaring weet ik het niet zeker, maar dat is een middel wat je gemakkelijker een paar maanden uit kunt proberen. Ik heb beide langdurig gebruikt en ben over beiden erg tevreden. helaas ontwikkelde ik na een aantal jaar met de nuvaring toch spotting, maar ik heb er toch veel profijt van gehad. daarmee kun je ook gewoon je menstruatie plannen en "doorringen" zoals met de pil.

Met de Mirena word ik helemaal niet meer ongesteld en plaatsen deed GEEN pijn bij mij (no kids). En nogmaals, de meeste vrouwen zijn heel blij met hun mirenaspiraal.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:sassafras schreef op 24 augustus 2009 @ 09:19:

Als je de pil niet slikt om niet zwanger te worden, waarom heb je dan een anticonceptiemiddel nodig?Om je ongesteldheden te kunnen regelen, uitstellen en af te kunnen zwakken. Ik heb vanaf mijn 18e de pil puur als medicijn, dat 't daarnaast ook nog als anticonceptie werkt is voor mij eigenlijk voornamelijk bijzaak.
Heb dadelijk een afspraak bij de dokter, omdat ik ook een spiraal wil. Wil van de pil af.

Heb ook goeie ervaringen gehoord met de Mirena.

Maar je heb ook een koperspiraal, wat is nou eigenlijk het verschil?

En klopt het dat je bij de Mirena, maandelijks heel weinig tot bijna niets vloei?
Bij 'n mirenaspiraal verdwijnt je ongesteldheid in 't gunstigste geval helemaal. Van 'n koperspiraal worden ongesteldheden mogelijk erger dan wat je normaal al te verduren hebt.
Kom net bij de dokter vandaan, en ik neem een Mirena spiraal.

Nu wachten tot ik ongesteld ben. Waarschijnlijk is dat morgen of vrijdag.

Zie alleen beetje op tegen het inbrengen. De huisarts had al gezegd om Ibuprofen van te voren in te nemen.
ik heb 3 maanden geleden een mirena laten plaatsen bij de HA. ben er super tevreden over.het enige vervelende is dat ik weer wat puistjes krijg ( slikte de diane, dat hielp er goed tegen ) was zelf behoorlijk pilmoe, je krijgt met de mirena gewoon veel minder hormonen binnen en dat vind ik een prettig idee. het plaatsen is niet lekker maar ik kon me gelukkig ontspannen en ondanks dat ik nog geen kinderen heb viel de pijn me erg mee, het was zo gebeurd. ontspannen is echt het sleutelwoord. heb ook veel wisselende verhalen gehoord voor ik eraan begon maar had besloten dat ik maar zelf uit moest vinden hoe het zou zijn, in het ergste geval laat je hem weer verwijderen. zodra ik besloten had de mirena te nemen heb ik niet meer naar ervaringen op internet gekeken, je komt altijd de uitersten tegen...en daar word je alleen maar bang van.ik word niet meer ongesteld, heerlijk!de eerste 2 maanden wel regelmatig lichte buikpijn maar vergeleken met alle ellende met de pil ..had dit jaren eerder moeten doen!
Ooohh wat zou ik ook graag van de pil afwillen!!!!

Als ik geen pil slik, heb ik nergens last. Nauwelijks krampen, geen hoofdpijn, geen rugpijn, geen slechte zin, niks!

Maar zodra ik weer een paar maanden de pil slik (ik slik nooit door, want daar kan ik al helemaal niet tegen!!)

Liefst pakte ik helemaal niks, maar goed.

Maar zou ik 't me nu inbeelden of kun je je echt slecht gaan voelen door het slikken van de pil? Op de een of andere manier lijk ik te kunnen voelen dat mijn hormoonhuishouding niet meer helemaal in orde is. Tis ook maar een hele lichte pil, maar toch.
Ik las in de Cosmo van deze maand over een nieuwe pil Qlaira. Het zou de enige pil zijn die het natuurlijk oestrogeen afgeeft en tevens zou je bij deze pil minder kans hebben op bijwerkingen als hoofdpijn, gewichtstoename, vasthouden van vocht, libidoverlies etc.

Onderstaand stukje heb ik van de site geplukt:

Qlaira is een nieuwe anticonceptiepil en tevens de eerste pil die het natuurlijke oestrogeen afgeeft. Het estradiolvaleraat in Qlaira wordt direct na opname door de darm al omgezet in estradiol, het hormoon dat het vrouwelijke lichaam zelf ook aanmaakt. Hiermee is het voor het eerst gelukt om een anticonceptiepil te ontwikkelen met het lichaamseigen oestrogeen.

In Qlaira wordt estradiolvaleraat (E2V) gecombineerd met het progestageen dienogest (DNG) in een dynamisch doseringsschema. Hierdoor wordt precies het juiste hormonale effect op het juiste moment gegeven, net als bij de natuurlijke cyclus.

Ik had nog niet van deze pil gehoord, slik zelf al jaren de Yasmin waar ik zeer tevreden mee ben, maar vind dit wel heel intressant, omdat er dus geen ''chemische'' hormonen verder in zitten. Heeft iemand toevallig misschien al ervaring met deze pil?
quote:swirly schreef op 28 augustus 2009 @ 15:16:

Maar zou ik 't me nu inbeelden of kun je je echt slecht gaan voelen door het slikken van de pil? Op de een of andere manier lijk ik te kunnen voelen dat mijn hormoonhuishouding niet meer helemaal in orde is. Tis ook maar een hele lichte pil, maar toch.Volgens mij zit dat echt tussen de oren, want je hormoonhuishouding wordt juist veel gelijkmatiger door de pil. Een natuurlijke hormoonhuishouding vind ik pas vervelend en niet te handelen. De pil houdt alles bij mij juist onder controle en in balans, terwijl, als ik mijn eigen hormonen de vrije hand geef, ik er enorm veel overlast van heb.
quote:swirly schreef op 28 augustus 2009 @ 15:16:

Ooohh wat zou ik ook graag van de pil afwillen!!!!

Als ik geen pil slik, heb ik nergens last. Nauwelijks krampen, geen hoofdpijn, geen rugpijn, geen slechte zin, niks!

Maar zodra ik weer een paar maanden de pil slik (ik slik nooit door, want daar kan ik al helemaal niet tegen!!)

Liefst pakte ik helemaal niks, maar goed.

Maar zou ik 't me nu inbeelden of kun je je echt slecht gaan voelen door het slikken van de pil? Op de een of andere manier lijk ik te kunnen voelen dat mijn hormoonhuishouding niet meer helemaal in orde is. Tis ook maar een hele lichte pil, maar toch.

ik heb ook het idee dat ik door de pil zoveel last heb. vooral moeheid en humeur wisselen per week. Wordt er niet goed van.

Ik ga nu een maand zonder proberen om te kijken of dit komt door de pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven