andere anticonceptie dan de pil
donderdag 22 november 2012 om 13:45
Ik slik vanaf mijn 16e de pil met naam Minerva. Sterk spulletje wat ook tegen puitjes werkt (die ik nu op mijn 32e ook niet eens meer heb) Ik heb nooit een kinderwens gehad en verwacht dat die ook niet meer gaat komen. Ben tenslotte "al 32"... maar stel dat ik over een paar jaar... anyway steriliseren is wel heel erg definitief.
Nu wilde ik me verdiepen in iets anders dan de pil, tjeeminee wat een mogelijkheden er zijn! Voor ik dit met mijn huisarts es ga bespreken wil ik even hier vragen wat jullie gebruiken en of je daar tevreden over bent. Echt al mijn vriendinnen zitten aan de pil. Slechts 1 heeft een spiraaltje maar die heeft al kinderen en zegt dat het plaatsen heel vervelend is als je nog nooit zwanger geweest bent.
Iemand goede of juist slechte ervaring met bijv.
de Nuvaring - Implanon staafje - Prikpil - Spiraaltje
Dat zijn de 4 waar ik aan denk namelijk....
Nu wilde ik me verdiepen in iets anders dan de pil, tjeeminee wat een mogelijkheden er zijn! Voor ik dit met mijn huisarts es ga bespreken wil ik even hier vragen wat jullie gebruiken en of je daar tevreden over bent. Echt al mijn vriendinnen zitten aan de pil. Slechts 1 heeft een spiraaltje maar die heeft al kinderen en zegt dat het plaatsen heel vervelend is als je nog nooit zwanger geweest bent.
Iemand goede of juist slechte ervaring met bijv.
de Nuvaring - Implanon staafje - Prikpil - Spiraaltje
Dat zijn de 4 waar ik aan denk namelijk....
vrijdag 23 november 2012 om 19:36
Ik heb nog even een vraag, want ik zei gisteren heel hard dat ik maar weer aan de prikpil ga, maar nu hoorde ik dat je cyclus daar enorm verstoord van raakt.
En nu wil ik in principe, als alles goed gaat met mij en mijn vriend, over een jaar stoppen met hormonale anticonceptie, om me voor te bereiden op een eventuele zwangerschap. Maar dan lijkt me de prikpil geen goede optie! Heeft iemand hier ervaring mee? Anders moet ik eigenlijk noodgedwongen aan de pil. En ik ben 1) niet zo'n stipt persoon en 2) ik werd altijd misselijk van de pil, vandaar dat ik daar destijds mee gestopt ben...
En nu wil ik in principe, als alles goed gaat met mij en mijn vriend, over een jaar stoppen met hormonale anticonceptie, om me voor te bereiden op een eventuele zwangerschap. Maar dan lijkt me de prikpil geen goede optie! Heeft iemand hier ervaring mee? Anders moet ik eigenlijk noodgedwongen aan de pil. En ik ben 1) niet zo'n stipt persoon en 2) ik werd altijd misselijk van de pil, vandaar dat ik daar destijds mee gestopt ben...