Andere slaaphouding aanwennen. Hoe?
maandag 4 augustus 2014 om 14:20
Ik slaap altijd op mijn zij. Rechts en links. Nu heb ik het idee dat ik daardoor iets afknel in mijn benen, ik word's ochtends vaak met pijn wakker. Dat gaat na een paar stappen weer over.
Dus, ik wil proberen om een andere slaaphouding aan te wennen, in ieder geval n andere inslaaphouding. Maar hoe?
Heb al n kussen onder mijn knie geprobeerd zodat die niet zo zwaar op het onderste been ligt maar dat helpt nog niet zo. Iemand tips?
Morgen heb ik n afspraak bij de fysio, ga ik het ook in de groep gooien.
Dus, ik wil proberen om een andere slaaphouding aan te wennen, in ieder geval n andere inslaaphouding. Maar hoe?
Heb al n kussen onder mijn knie geprobeerd zodat die niet zo zwaar op het onderste been ligt maar dat helpt nog niet zo. Iemand tips?
Morgen heb ik n afspraak bij de fysio, ga ik het ook in de groep gooien.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
maandag 4 augustus 2014 om 14:28
Klinkt meer alsof je matras niet (meer) bij je past. Een kussen tussen je knieën en enkels kan helpen om je benen/ bekken en rug in een rechte lijn te houden als je op je zij ligt.
Bij beruchte rugsnurkers adviseren ze nog wel eens om een (tennis)balletje in de nek van het t-shirt te naaien om te voorkomen dat ze op hun rug gaan liggen, zoiets kun je overwegen op je heupen van een slaapbroekje als blijkt dat op je rug of buik slapen echt beter is voor jou.
Bij beruchte rugsnurkers adviseren ze nog wel eens om een (tennis)balletje in de nek van het t-shirt te naaien om te voorkomen dat ze op hun rug gaan liggen, zoiets kun je overwegen op je heupen van een slaapbroekje als blijkt dat op je rug of buik slapen echt beter is voor jou.
maandag 4 augustus 2014 om 14:28
Dat kan niet, want je draait in de nacht toch weer terug naar je voorkeurshouding.
Ik slaap het liefste op mijn rug, maar dat kan niet omdat ik dan snurk en mijn man daar wakker van wordt.
Ik begin altijd op een andere manier maar word vaak wakker gemaakt in de nacht omdat ik op mijn rug gedraaid ben
Ik slaap het liefste op mijn rug, maar dat kan niet omdat ik dan snurk en mijn man daar wakker van wordt.
Ik begin altijd op een andere manier maar word vaak wakker gemaakt in de nacht omdat ik op mijn rug gedraaid ben
maandag 4 augustus 2014 om 14:34
Je favoriete slaaphouding kun je niet afleren. Ik heb weken in een andere houding moeten liggen, eerst vanwege het ene infuus na het andere en een uitwendige drain vanuit mijn rug (nier) en later na een operatie, ik sliep wel maar vraag niet hoe, 's ochtends was ik gebroken. Toen de napijn van de operatie zo goed als verdwenen was kon ik eindelijk weer normaal slapen.
verba volant, scripta manent.
maandag 4 augustus 2014 om 15:42
quote:MarianneDavids schreef op 04 augustus 2014 @ 14:34:
Je favoriete slaaphouding kun je niet afleren.
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Mijn man heeft een tijd noodgedwongen (gekneusde ribben) op zijn rug moeten slapen terwijl hij eigenlijk een zij-slaper is. Nou, mooi dat hij dat nooit meer afgeleerd heeft, zodat ik nu dagelijks naast een rug-snurker lig.
(ik had verdorie zelf ook schadevergoeding moeten vragen aan die X%$@# die hem indertijd van zijn fiets af heeft gereden!!)
Je favoriete slaaphouding kun je niet afleren.
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Mijn man heeft een tijd noodgedwongen (gekneusde ribben) op zijn rug moeten slapen terwijl hij eigenlijk een zij-slaper is. Nou, mooi dat hij dat nooit meer afgeleerd heeft, zodat ik nu dagelijks naast een rug-snurker lig.
(ik had verdorie zelf ook schadevergoeding moeten vragen aan die X%$@# die hem indertijd van zijn fiets af heeft gereden!!)
maandag 4 augustus 2014 om 18:18
Afleren kan inderdaad wel. Hier ook iemand die haar voorkeurshouding afgeleerd heeft. Ik was een buikslaper, maar kreeg last van mijn nek. Hoe ik dat precies heb afgeleerd was een beetje een combi van obstakels maken waardoor ik niet op mijn buik kon gaan liggen en tegen mezelf zeggen dat ik echt niet op mijn buik mocht gaan liggen.
maandag 4 augustus 2014 om 19:01