Gezondheid alle pijlers

Anorexia

08-03-2017 11:40 11 berichten
Verwijderd ivm privacy

Bedankt voor de nuttige tips!
Je hebt een goede band met haar schrijf je, hou dat zo, ga niet lopen moederen en verplegen, dat is jouw taak niet. Ga een kop koffie drinken, maak een praatje, vraag of je haar ergens mee kunt helpen zoals je dat bij elke willekeurige vriendin zou doen. Laat het medische gebeuren over aan de mensen die daarvoor zijn, ze is misschien niet heel gezond maar wel volwassen.

Vraag jezelf af hoe jij behandelt zou willen worden door je buurvrouw.
quote:Rooss4.0 schreef op 08 maart 2017 @ 11:48:

Je hebt een goede band met haar schrijf je, hou dat zo, ga niet lopen moederen en verplegen, dat is jouw taak niet. Ga een kop koffie drinken, maak een praatje, vraag of je haar ergens mee kunt helpen zoals je dat bij elke willekeurige vriendin zou doen. Laat het medische gebeuren over aan de mensen die daarvoor zijn, ze is misschien niet heel gezond maar wel volwassen.

Vraag jezelf af hoe jij behandelt zou willen worden door je buurvrouw.Dit is goed advies
Alle reacties Link kopieren
Haar omgeving heeft hulp voor haar gezocht, maar in hoeverre zijn die nu aanwezig bij haar? Als je ze wekelijks ziet lijkt het me dat ze er wel mee bezig zijn. Als je ze niet regelmatig ziet zou ik toch contact zoeken, ik denk dat de familie dat wel kan waarderen; zeker als je zegt dat ze er gelig uitziet. Dat is namelijk echt niet goed. Het kan natuurlijk zijn dat ze na het buitenland (over telefoon bijvoorbeeld) doet alsof het goed gaat, maar ondertussen steeds meer aftakelt.

Je bent trouwens een super lieve buurvrouw, dat je je zoveel zorgen maakt!
quote:Rooss4.0 schreef op 08 maart 2017 @ 11:48:

Vraag jezelf af hoe jij behandelt zou willen worden door je buurvrouw.Bedankt voor je advies! Kan hier zeker wat mee, alleen haar vrienden en familie staan letterlijk gezien verder van haar af. Ze hebben een maatschappelijk werker gecontact maar willen verder geen actie ondernemen omdat ze dat weigert en ze zegt dat ze wel weer eet. Ze zien haar ook niet regelmatig.
Het gebeurt super vaak dat mensen zeggen dat het goed gaat omdat ze de ander niet ongerust willen maken en hun eigen problemen niet onder ogen willen zien. Als jij zegt dat ze geel ziet, lijkt me dat het dus helemaal niet goed gaat. Ik ben het dus ook eens met Mepi!

En ik vind het super goed van je dat je je zo om je buurvrouw bekommert en juist geen afstand neemt!
Misschien kun je (samen met haar) de documentaire van Emma kijken. Dat gaf mij veel inzicht in het waarom van de ziekte. 'Emma wil leven' heet het.
De documentaire van/over Emma is dermate choquerend......zelfs in de kliniek waar ik kom heeft personeel ervoor gekozen deze enkel samen met de patiënten te kijken.

Goed dat je alert bent en blijft TO.

Blijf in contact. Informeer, inventariseer en stel waar nodig haar sociale omveld op de hoogte.

Ja, ze is volwassen, echter anorexia is een psychiatrische ziekte die heel gemeen is. De betroffen persoon is niet in staat weerstand te bieden tegen deze ziekte wanneer deze hem/haar zo zeer in haar macht heeft.
Ik zal het hard zeggen: je hebt daar niets mee te maken. En je kan haar niet veranderen.

Wil je niet tegen haar magere lijf aankijken zonder dat je onmiddellijk iets daaraan wil doen, ga dan weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 08 maart 2017 @ 19:06:

Ik zal het hard zeggen: je hebt daar niets mee te maken. En je kan haar niet veranderen.

Wil je niet tegen haar magere lijf aankijken zonder dat je onmiddellijk iets daaraan wil doen, ga dan weg.

Wauw, frustraties :-)

Maar ik zal je 'advies' niet in overweging nemen. Ik kan haar niet veranderen, hulp verlening wel. Dus weggaan en haar dood laten gaan is volgens jou een beter idee..
Iedereen met anorexia zou die documentaire juist wel moeten zien.

Rip Emma

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven