anticonceptie.
maandag 9 september 2013 om 15:09
Hi,
Ik wil weer gaan beginnen met anticonceptie. Bevalling is nu 3 maanden geleden.
Alleen weet ik nog niet welke vorm ik wil...
Ik zat eerst te denken aan de prikpil, maar las zo veel negatieve reacties dat ik die maar niet meer neem.
Nu twijfel ik om de pil of mini pil. Het liefst zou ik de mini pil nemen, maar deze wordt vaak alleen voorgeschreven tijdens borstvoeding (doe ik niet), als je andere medicijnen gebruikt en als je ouder bent dan 37 jaar ... ( ik ben 23)
Misschien hebben jullie ervaringen? Dokter adviseert een spiraal, maar ik vind dat maar een eng idee. Heb het liever zelf in de hand ..
Ik wil weer gaan beginnen met anticonceptie. Bevalling is nu 3 maanden geleden.
Alleen weet ik nog niet welke vorm ik wil...
Ik zat eerst te denken aan de prikpil, maar las zo veel negatieve reacties dat ik die maar niet meer neem.
Nu twijfel ik om de pil of mini pil. Het liefst zou ik de mini pil nemen, maar deze wordt vaak alleen voorgeschreven tijdens borstvoeding (doe ik niet), als je andere medicijnen gebruikt en als je ouder bent dan 37 jaar ... ( ik ben 23)
Misschien hebben jullie ervaringen? Dokter adviseert een spiraal, maar ik vind dat maar een eng idee. Heb het liever zelf in de hand ..
maandag 9 september 2013 om 15:49
quote:mommy-2 schreef op 09 september 2013 @ 15:14:
Ja die bedoel ik! Ik wil gewoon zo min mogelijk hormonen in mijn lijf.
Wat doet oestrogeen eigenlijk? Omdat dat wel in de "gewone" pil zit ..Oestrogeen bouwt het baarmoederslijmvlies op en maakt het gevoelig voor invloeden van progesteron (progesteron maakt o.a dat baarmoederslijmvlies weer afgebroken wordt)
Ja die bedoel ik! Ik wil gewoon zo min mogelijk hormonen in mijn lijf.
Wat doet oestrogeen eigenlijk? Omdat dat wel in de "gewone" pil zit ..Oestrogeen bouwt het baarmoederslijmvlies op en maakt het gevoelig voor invloeden van progesteron (progesteron maakt o.a dat baarmoederslijmvlies weer afgebroken wordt)

maandag 9 september 2013 om 17:34
woensdag 11 september 2013 om 10:30
Ik ben heilig overtuigd van de nuvaring. Je vergeet hem niet en hoeft maar een keer per maand opnieuw er in. Wekker op je telefoon aan en in agenda schrijven: geen probleem. Tijdens de seks kun je hem uitdoen, als je hem binnen 3 uur maar opnieuw in doet. Hij is ook heel makkelijk en pijnloos in te brengen, nog makkelijker dan een tampon.