Gezondheid alle pijlers

anticonceptie.

09-09-2013 15:09 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik wil weer gaan beginnen met anticonceptie. Bevalling is nu 3 maanden geleden.

Alleen weet ik nog niet welke vorm ik wil...

Ik zat eerst te denken aan de prikpil, maar las zo veel negatieve reacties dat ik die maar niet meer neem.

Nu twijfel ik om de pil of mini pil. Het liefst zou ik de mini pil nemen, maar deze wordt vaak alleen voorgeschreven tijdens borstvoeding (doe ik niet), als je andere medicijnen gebruikt en als je ouder bent dan 37 jaar ... ( ik ben 23)

Misschien hebben jullie ervaringen? Dokter adviseert een spiraal, maar ik vind dat maar een eng idee. Heb het liever zelf in de hand ..
Als je met de minipil de cerazette bedoelt, die slik ik al sinds mijn 25e. Ik gaf geen borstvoeding en slikte ook geen andere medicijnen. Wel wilde ik geen oestrogenen en niet meer ongesteld worden. Bevalt prima!
Ja die bedoel ik! Ik wil gewoon zo min mogelijk hormonen in mijn lijf.

Wat doet oestrogeen eigenlijk? Omdat dat wel in de "gewone" pil zit ..
quote:mommy-2 schreef op 09 september 2013 @ 15:14:

Ja die bedoel ik! Ik wil gewoon zo min mogelijk hormonen in mijn lijf.

Wat doet oestrogeen eigenlijk? Omdat dat wel in de "gewone" pil zit ..Oestrogeen bouwt het baarmoederslijmvlies op en maakt het gevoelig voor invloeden van progesteron (progesteron maakt o.a dat baarmoederslijmvlies weer afgebroken wordt)
Ik heb sinds 7 maanden een Implanon, hetzelfde idee als een hormoonspiraaltje, maar dan in je arm.

Heeft ook maar 1 hormoon.

Ik vind het helemaal geweldig, heb nergens last van en ben ook al 7 maanden niet meer ongesteld geweest. (en nee ik ben niet zwanger)
Ik heb nu de nuvaring, bevalt goed, je hoeft er niet dagelijks aan te denken maar hebt wel alles in eigen hand. Daarnaast bevat hij minder hormonen dan een pil, omdat de hormonen direct op de plaats van bestemming zijn.
Ik ben fan van de Nuvaring.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb deze pil zonder moeite voorgeschreven gekregen. Vanwege borstkanker risico liever geen oestrogeen. Durfde geen spiraal vanwege dramatische ervaring met koperspiraal en toen deze pil gekregen.
Ik slik Cerazette ivm migraine en mij bevalt het prima. Niet meer ongesteld en geen verergering van mijn hoofdpijn.
Oke! Zijn dus wel positieve ervaringen met de mini pil.

Helaas kan ik geen prikpil of zo'n staafje. Kan heel snel nergens tegen en dat schijnt toch wel een tijdje in je lichaam te zitten. Vandaar dat ik het ook maar niet uit probeer.

En de nuvaring. Die breng je zelf in?
Ja die breng je zelf in, te vergelijken met tampon heb ik begrepen.

Hij mag uit voor seks, maximaal 3 uur en dient iedere 4 weken vervangen te worden.
Ik ben heilig overtuigd van de nuvaring. Je vergeet hem niet en hoeft maar een keer per maand opnieuw er in. Wekker op je telefoon aan en in agenda schrijven: geen probleem. Tijdens de seks kun je hem uitdoen, als je hem binnen 3 uur maar opnieuw in doet. Hij is ook heel makkelijk en pijnloos in te brengen, nog makkelijker dan een tampon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven