Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie

09-03-2016 17:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik slik al jaren de pil omdat ik erg heftige menstruatie's krijg. Met de pil kan ik deze soms overslaan en zijn ze ook iets minder heftig. Helaas merk ik wel dat ik depressief wordt van de pil en ook last heb van gewichtstoename. Daarom wil ik graag overstappen op iets anders. Ik slik/gebruik het dus (nog) niet inverband seks.

Ik heb al wat gelezen over de verschillende mogenlijkheden. Een spiraaltje valt voor mij af aangezien dit erg pijnlijk inbrengen is nu nog. Ik twijfel nu tussen de prikpil, anticonceptiepleister en ring. Voor diegene die éen van deze drie gebruiken, wat is jullie ervaring hiermee? Voor/tegens?

Alvast bedankt
Ik gebruik al ruim 6 jaar de prikpil. Niet ongesteld worden en maar 1 keer in de 12 weken een prik halen, heerlijk!

Ook geen bijwerkingen ofzo. Ik krijg nu na al die jaren wel eens krampen of gevoelige borsten en na wat navraag schijnt dat wel eens voor te komen als je het langer gebruikt. Maar verder geen opmerkingen.
Dat pijnlijk inbrengen van een spiraaltje is éénmalig.
verba volant, scripta manent.
quote:RedBaron schreef op 09 maart 2016 @ 17:55:

Ik gebruik al ruim 6 jaar de prikpil. Niet ongesteld worden en maar 1 keer in de 12 weken een prik halen, heerlijk!

Ook geen bijwerkingen ofzo. Ik krijg nu na al die jaren wel eens krampen of gevoelige borsten en na wat navraag schijnt dat wel eens voor te komen als je het langer gebruikt. Maar verder geen opmerkingen.Was je gelijk al niet meer ongesteld toen je er mee begon? En geen last van stemmingswisselingen/depressie's?
quote:MarianneDavids schreef op 09 maart 2016 @ 17:57:

Dat pijnlijk inbrengen van een spiraaltje is éénmalig.Dat weet ik, maar werd afgeraden door mijn dokter om daar nu al mee te beginnen.
Ik ben fan van de ring
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:MarianneDavids schreef op 09 maart 2016 @ 17:57:

Dat pijnlijk inbrengen van een spiraaltje is éénmalig.Nou niet als ze uitzakken helaas. Voordat ik aan de prikpil ging heb ik tot 3 keer toe een spiraal laten plaatsen en dat waren geen pijnloze ervaringen.
quote:Lion1997 schreef op 09 maart 2016 @ 18:04:

[...]

Was je gelijk al niet meer ongesteld toen je er mee begon? En geen last van stemmingswisselingen/depressie's?

Nee, het duurt even hoor voordat je menstruatie stopt. Bij de 1 langer dan de ander dus eerste periode loop je elke dag met een inlegkruisje in maar dat vond ik opzich niet zo'n probleem.

Ik ben nooit aan de 'normale' pil geweest dus ik heb er niet zo'n verstand van, maar in de prikpil zit geen oestrogeen. Wellicht dat bepaalde bijwerkingen daarom uitblijven? Ik had in ieder geval nergens last van:)
quote:RedBaron schreef op 09 maart 2016 @ 18:13:

[...]

Nee, het duurt even hoor voordat je menstruatie stopt. Bij de 1 langer dan de ander dus eerste periode loop je elke dag met een inlegkruisje in maar dat vond ik opzich niet zo'n probleem.

Ik ben nooit aan de 'normale' pil geweest dus ik heb er niet zo'n verstand van, maar in de prikpil zit geen oestrogeen. Wellicht dat bepaalde bijwerkingen daarom uitblijven? Ik had in ieder geval nergens last van:)Dat is fijn! En de injectie zelf, is dat pijnlijk ? Ik ben als de dood voor naalden haha maar depressief zijn is ook geen pretje.
Ruim 10 jaar de prikpil.

Moet wel zeggen dat ik het de afgelopen 10 jaar met veel plezier heb gehad. Geen menstruatie meer (verminderde direct en stopte na 3 maanden) en vergeleken met mijn dis-balans voordat ik hieraan begon was dit echt een uitkomst. Hoofdpijn klachten zijn zwaar verminderd en depressieve gevoelens ook.

ik overweeg nu voor een staafje over te stappen. Mijn hormonale balans schijnt op te vallen op het moment dat de laatste weken ingaan en de "pil" minder zijn werk doet. Dit valt op door mijn vriend. Dat is geen feestje. Dus ik ga nu zelf in overleg met huisarts.
quote:MEFunny schreef op 09 maart 2016 @ 18:17:

Ruim 10 jaar de prikpil.

Moet wel zeggen dat ik het de afgelopen 10 jaar met veel plezier heb gehad. Geen menstruatie meer (verminderde direct en stopte na 3 maanden) en vergeleken met mijn dis-balans voordat ik hieraan begon was dit echt een uitkomst. Hoofdpijn klachten zijn zwaar verminderd en depressieve gevoelens ook.

ik overweeg nu voor een staafje over te stappen. Mijn hormonale balans schijnt op te vallen op het moment dat de laatste weken ingaan en de "pil" minder zijn werk doet. Dit valt op door mijn vriend. Dat is geen feestje. Dus ik ga nu zelf in overleg met huisarts.Dat laatste had ik ook. Voor mij was toen de oplossing om bij 10 weken alweer te prikken.
Dat is natuurlijk ook een optie Fruity-Pebbles.
Nee hoor valt echt mee. Spiraal is erger
Je kunt ook eens een andere pil proberen.

Heb zelf tien jaar een mirena gehad en was daar erg tevreden over.
^ heb al verschillende pillen geprobeerd maar veranderd helaas niks. Denk dat ik voor de prikpil ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven