Gezondheid alle pijlers

APPENDICITIS???

22-07-2011 10:05 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een verhaaltje van mij...

Ik loop al een tijdje met buikpijn klachten, echter zijn deze sinds vorige week vrijdag erger geworden... Op naar de hap maar deze stuurde mij na huis met pijnstillers... Toen in weekend werd het steeds erger... In de nacht van zondag op maandag hevige buikpijn rechtsonder gekregen, alles deed ontzettende pijn en lag met tranen en dubbelgevouwen in bed. Ik vertrouwde het niets dus mijn vriend had de HA gebeld, daar konden we pas enkele uren later terecht... Een maal daar direct doorverwezen na SEH. Men dacht aan een appendicitis. Koorts gekregen, misselijk, duizelig, onzettende buikpijn die rechtsonder bleef.

Op seh infuus, morfine gekregen. Bloedafname en echo. Echter was er niets raars te zien in mijn bloed en op de echo. Pijn bleef ik echter houden en werd steeds erger. Wel alle symptomen van appendicitis. Omdat men niets afwijkends kon zien op echo een gynaecologisch onderzoek maar hier kwam ook niets uit.

Na een seh bezoekje van 10 uur mocht ik na huis met advies om het af te wachten. Tijdens het wachten kwam de pijn nog erger en raakte in in paniek en hield het niet meer...

Toen opgenomen ter observatie. Dag erna nogmaals bloedafname weer geen ontstekingswaarde. Dus naar huis met advies terug komen als het erger wordt.

De klachten zijn er nog steeds en zijn momenteel ook naar mijn rechterrug getrokken. Gister weer na HA en wilde me weer doorsturen naar seh maar na overleg toch eerst bloed laten prikken. Weer geen ontstekingswaarde....

Klachten zijn er wel nog steeds duidelijk aanwezig.

Herkent iemand dit en wat to do?

Ik heb namelijk al gegoogled en lees veel verhalen van mensen die geen ontsteking in bloed hebben en dat er op de echo ook niets te zien was maar toch een BD ontsteking hebben.

Ik wordt hier erg bang van want heb nog nooit zoveel pijn gehad. Bij de echo kon ik ook alleen maar ineenkrimpen en huilen van de pijn :( Ben ook 2.5 tot 3 kilo afgevallen tov maandag en omdat ik ook diabeet ben zijn mijn bls ook ontregeld.

HELP!

Liefs
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN
hebje wel antibiotica en dergelijke? Ik heb ook al vaker BD ontsteking gehad maar geen acute dus dan opereren ze niet.

Doet inderdaad onzettend pijn
Wat is het plan nu? Ik zou toch aandringen voor meer onderzoek. Het kan inderdaad dat je ontstekingswaarden niet stijgen, hebben ze je CRP gecheckt of alleen je bezinking?

Een poosje terug dachten ze bij mij ook dat ik een blindedarmontsteking had (want dat is het toch?) en toen was het niks geen onderzoek, ze wilden meteen opereren (ze hebben dit niet gedaan omdat ik een blaasontsteking bleek te hebben).

Is er ook gedacht aan Crohn? Die pijn zit ook rechts onderin. Misschien kan je een coloscopie aanvragen bij je arts.

Sterkte!
Thanks voor jullie snelle reacties.

Ik krijg deze ochtend een telefoontje ivm een spoedafspraak bij een MDL arts. Eerst was er namelijk pas plek over twee weken maar dat houd ik zolang niet vol... ben benieuwd. Verder geen AB alleen naproxen icm paracetamol.

Liefs
Hm. Volgens mij is het best gevaarlijk als het toch om je blindedarm gaat. Zou niet weggaan bij die mdl-arts voor je een oorzaak hebt gevonden.
Net telefoontje gekregen van de HA. Ze heeft overlegd met de MDL arts en ze wilt me laten opnemen om alles te onderzoeken. Dus dadelijk na ziekenhuis toe... :(
Bij mij idd ook geen ontstekingswaarden, niets op echo, niets op scan en niets na gynaecologisch onderzoek.

Twee volle dagen EHBO met allerlei onderzoeken, toen uiteindelijk ter observatie opgenomen.

De dag erna geopereerd om toch te kijken of er niets mis was in mijn buik et voila: appendicitis.

Maar waarom ze dan bij mij wel gingen kijken en bij jou niet, weet ik ook niet...

De klachten waren: aanvankelijk lichte misselijkheid in de bovenbuik een paar dagen, dat zakte af naar nare pijn rondom de navel, later met een uitstraling naar rechts onder.

Geen loslaatpijn, geen koorts, wel verhoging. Misselijk en de drang om mijn benen opgetrokken te houden bij het liggen.

Hopelijk kunnen ze jou snel vertellen wat de oorzaak is en ben je er snel vanaf.
Toen ik 18 was heb ik iets soortgelijks gehad en is er besloten tot een kijkoperatie. Ze vonden een licht ontstoken blinde dam, en omdat ik toch al onder narcose was hebben ze 'm eruit gehaald. Klachten waren daarna over. Ik weet niet meer of er bij mij ook bloed is geprikt om de ontstekingswaarden te checken.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:mntje schreef op 22 juli 2011 @ 10:53:

Net telefoontje gekregen van de HA. Ze heeft overlegd met de MDL arts en ze wilt me laten opnemen om alles te onderzoeken. Dus dadelijk na ziekenhuis toe... :(Succes straks en sterkte!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik heb toen ik zeven was acute blindedarmontsteking gehad.

Het begon op vrijdagochtend met buikpijn. Volgens de huisarts had ik buikgriep.

Zaterdag was het alleen nog maar erger. Opnieuw huisarts en opnieuw oordeelde hij buikgriep. Van de nacht van zaterdag op zondag begon ik naast over te geven ook diarree te hebben.

Mijn ouders vertrouwden het niet en de huisarts kwam thuis. Hij heeft me gelijk naar het ziekenhuis gestuurd. Daar bleek dat mijn blindedarm geknapt was. Als ze me later naar het ziekenhuis hadden gestuurd was ik er niet meer geweest.

Heel veel sterkte TO en dwing een buikonderzoek/echo af!!
Bij mij wisten ze het ook niet zeker. Er zat wel ergens een ontsteking, bleek uit het bloed. Ze zijn voor de zekerheid gaan kijken en jawel: appendicitis. is een BBM zwangerschap uitgesloten?
Home is where your wifi connects automatically.
Hmm... uit de tijd dat ik werd opgenomen met een toch wel redelijk acute Blinde Darm onsteking (die ook doorgebroken bleek te zijn) kan ik melden dat ik echt heel hoge koorts had en behoorlijke ontstekingswaarden in het bloed (koorts was echt boven de 40°C). Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is.
Vrijwel iedereen die ik ken waarbij de blindedarm is weggehaald, had al 1-2 weken heftige klachten, zonder dat er in 't ziekenhuis iets werd gevonden. Eng idee eigenlijk, omdat 'n blindedarm die barst best gevaarlijk kan zijn.
@Elninjoo: ik kwam laatst op een website over een meisje dat overleden is aan een blindedarm. De huisarts dacht dat het buikgriep was.... Ze liep er al een tijd mee rond.

Als je dus zelf denkt dat het niet goed is moet je echt op onderzoeken aandringen.
quote:Lucifer1983 schreef op 22 juli 2011 @ 11:40:

@Elninjoo: ik kwam laatst op een website over een meisje dat overleden is aan een blindedarm. De huisarts dacht dat het buikgriep was.... Ze liep er al een tijd mee rond.

Als je dus zelf denkt dat het niet goed is moet je echt op onderzoeken aandringen.

Lucifer dat is heeeel zeldzaam en misschien niet een goed idee om hier neer te zetten want TO maakt zich al veel zorgen.

Zeg even tegen de arts dat je naproxen krijgt, dat 1. helpt niet tegen buikpijn en 2. is slecht voor je darmen (is een nsaid toch? verbeter me als ik het fout heb)

Goed dat je wordt opgenomen, zo kunnen ze je goed in de gaten houden. Sterkte!
Hallo,

En nu zit ik na een middagje ehbo toch weer thuis....

Ze blijven er bij dat de echo en het bloed goed was en ze dus niet weten wat ik dan wel heb... Gynaecologisch is er ook niets aan de hand.

Nu is er alleen maar weer bloed geprikt geworden en weeeeeeeeeeeeeeer door verschillende artsen gevoeld...

Bloed was weer prima en toch geen reden voor opname. Ze zouden immers toch geen verder onderzoeken doen dit weekend...

Dus wer naar huis.

Net gegegeten en voel het nu toch ontzettend in mijn buik, maar wel in mijn hele buik en nu niet alleen rechtsonder...

Nouja ik heb nu een poli afspraak staan op 4-8. Mocht het echt niet beter gaan of slechter dan moet ik uiteraard toch weer terug komen en indien dit zo is dan eis ik een kijkoperatie hihi :P

Maar aangezien het vandaag weer ietsje beter ging was ik blij dat ik weeer na huis kon want heb het er nu helemaal mee gehad en mij valt dit allemaal emotioneel ook erg zwaar... (klachten terwijl ze niets vinden :S en steeds weer onderzoeken etc. :( )

Ik hou jullie op de hoogte

Liefs
Wat een ellende zeg. Ik heb ook een keer zoiets onverklaarbaars gehad. Werd ook gedacht aan BBZ en BDO, maar was t niet.

Achteraf denk ik dat het een chlamydia infectie is geweest die opgerukt is naar een eierstok , maar ik heb geen idee of dat bij je bloedonderzoeken aan het licht had moeten komen.

Als je last houdt zou ik vragen of dat een mobelijkheid is.

Bij mij is er destijds niet op getest omdat chlamydia toen nog erg onbekend was.
.
Ik denk dat het 'gewoon' je darmen zijn.

Ik heb dit ook eens een week ofzo gehad, wát een pijn...en toen verdween het weer als sneeuw voor de zon.

Een mens voelt nu eenmaal wel eens wat, met dat lichaam vol ingewanden.

Als je zo grondig onderzocht bent met goed resultaat zou ik er nu maar op vertrouwen dat het dit keer niets ernstigs is. Als daar het geringste vermoeden toe was hadden ze je niet meerdere keren weer naar huis gestuurd.

Relax, zoek afleiding.
quote:Lucifer1983 schreef op 22 juli 2011 @ 11:40:

Als je dus zelf denkt dat het niet goed is moet je echt op onderzoeken aandringen.Wat een onzinnige bijdrage. Wat heeft TO hier nou aan, wil je haar extra bang maken? TO is al meerdere keren gezien op de SEH, er zijn verschillende onderzoeken gedaan. Je valt echt niet zomaar dood neer bij een eventuele blindedarmontsteking hoor.
Kan het zijn dat je zwanger bent? Ik heb namelijk hetzelfde soort klachten gehad en dat was een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Laat je bloed op hcg waarde testen.
Misschien heb je obstipatie, daar kun je verschrikkelijk pijn van hebben...ook omdat ze niks kunnen vinden in je bloed. Ik zou proberen je niet teveel zorgen te maken..ze hebben je goed gecheckt. Het is wel heel vervelend allemaal, sterkte ermee.
Ik ga ervan uit dat ze in het ziekenhuis een plasje hebben nagekeken op infectie?

Er is veel onderzoek gedaan naar dit onderwerp. Wat is nou bewijzend voor een appendicitis? Het is eigenlijk een optelsom: klinisch beeld (hoe ziek ben je, heb je koorts, wat voelt de dokter aan je buik, heb je pijn bij vervoer etc), en infectie parameters, soms wordt ook echo gebruikt. Infectie parameters zijn belangrijk maar je kunt appendicitis hebben zonder verhoogde infectie waarde in het bloed. Als het verhaal en het klinische beeld heel erg past bij appendicitis, maar het bloed is niet afwijkend doen ze vaak toch een kijk operatie. Van de echo weet ik dat het heel erg afhankelijk is van de gene die het doet, hoe betrouwbaar het onderzoek is...

Maar het blijft lastig...

Het kan ook nog lymfadenitis mesenterica zijn... (ontstoken lymfklier), maar ik dacht dat dat vooral bij kinderen voorkwam.

Succes
Kan het geen niersteen zijn? Dat zien ze niet in je bloed, van een niersteenkoliek ben je afgrijselijk ziek, kotsmisselijk, je klapt dubbel van de buik- en rugpijn en als je iets drinkt wordt het nog veel erger, dan gaat het stuwen.
verba volant, scripta manent.
Soott gelijk its bij mij bij mijn vroue in mei, ga maar naar huid met die slape paracetamol,

Enige datum later met heel veel pijn op seh gekomem eigen vervoer, ambu was te duur. Zie ie je voor je, wegen vol drempels.

Aangekekom; perforratie, waarom niet ertder gekomen?

Stelletje knulnels, was het WLZ Purmerend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven