Gezondheid alle pijlers

archillespeesontsteking

27-07-2009 09:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb al een jaar een archillespeesontsteking

alles geprobeerd en zeer pijnlijk maar niets hielp

wat rest mij ? operatie ? wat een ellende
Au, heel vervelend... Ik heb er zelf iets van 3/4 jaar last van gehad, in die periode niet kunnen tennissen of hardlopen en zeker 's ochtends nauwelijks kunnen lopen. Bij mij is het overgegaan door oefeningen van de fysio te doen (wiebelen van voorvoet naar hiel, en met tenen op trap staan en achillespees strekken) en verder door geen platte schoenen te dragen. Echte hakken zijn voor jou als man waarschijnlijk geen aanrader, maar - als je het nog niet hebt geprobeerd - vraag fysio hoe je een verhoger in je schoenen aanbrengt bij je hielen. Het is alweer een paar jaar geleden, maar het speelt bij mij nog wel eens op, zelfs nu ik tennisschoenen heb die van achter iets hoger zijn...

Sterkte ermee!
Bodile had jij ook verdikkingen bij je pezen dan ?

tsja ik wist voorheen niet dat zoiets bestond

Het is een lange pijnlijke blessure die moeilijk te behandelen is

maar wel diep op je leven inhakt

Heb je een zittend beroep dan gaat het wel maar owee als je een

staand of beroep hebt waar je veel moet lopen

trouwens het opstarten na rust is het ergste

tsja ik wist voorheen niet dat zoiets bestond

Het is een lange pijnlijke blessure die moeilijk te behandelen is

maar wel diep op je leven inhakt

Heb je een zittend beroep dan gaat het wel maar owee als je een

staand of beroep hebt waar je veel moet lopen

trouwens het opstarten na rust is het ergste
Pijnlijk hé! Hier heb ik op en af ruim 9 jaar met het probleem gezeten. Alles geprobeerd, gips, fysiotherapie, tape, hakverhoging, had permanent krukken in huis... maar steeds kwam het terug. Het meest effectief is natuurlijk de rust, beentje omhoog, maar dat is niet realistisch.

Uiteindelijk ben ik bij een fysiotherapeut gekomen die verder is gaan kijken dan alleen die voet. Door mijn rug / bekken flink onder handen te nemen (scheefstand / blokkades), ben ik er helemaal vanaf gekomen. Zelfs een zwangerschap met 23 kilo extra gewicht heb ik zonder problemen kunnen doorstaan.

Misschien dat je hier iets mee kunt... Sterkte in ieder geval, want naast het feit dat het gewoon zeer doet, is het zoooo onhandig.

Gr.

Daan
in 1 ding heb je gelijk Daan HET DOET VERDOMD ZEER

ik vind het zowiezo knap dat je het 9 jaar volgehouden hebt

want mijn grootste angst is mijn mobiliteit te verliezen

alles is bij mij onderbouwd.......scan gemaakt en mijn pezen zijn veel te dik en dat veroorzaakt de pijn

het sluipt er langzaam in en eigenlijk heb ik te lang gewacht
stil zitten is al helemaal geen optie lijkt mij want een oeroud gezegde luidt

rust roest ...

maar wat ik gehad heb is oefeningen, fysio, medicijnen

zuchtende artsen......nog meer zuchtende artsen....en nu ben ik bezig met shockwave
quote:chopper schreef op 27 juli 2009 @ 09:14:

Nee, dat geloof ik niet. Het was wel heel gevoelig, maar kan me niet herinneren dat ze echt dikker waren. Heb het verder niet echt medisch laten onderzoeken, de huisarts stuurde me zonder gekeken te hebben door naar de fysio, waar ik maar eenmaal ben geweest... Maar denk wel dat zoveel mogelijk rust houden, naast oefeningen, wel goed is, om het in ieder geval niet verder te forceren.

Jee Daan, 9 jaar! Wat goed dat je er vanaf bent gekomen en wat fijn dat de fysiotherapeut uiteindelijk verder keek dan alleen de pezen!
ik heb een zware behandeling die tot op heden AANSLAAT !!!

fantastisch klacht is met 60% gereduceerd
Chopper, Wat is schockwave?
Mamsky, De meest innoverende ontwikkeling in chronische blessures

Extracorpereal ShockWave Therapy (ESWT) oftwel Shockwave is een nieuwe revolutionaire behandelmethode, speciaal bedoeld voor behandeling van chronische spier- en peesaandoeningen. Langdurige blessures die hardnekkig zijn kunnen met behulp van onze speciaal ontworpen apparatuur effectief worden behandeld. Shockwave is ontstaan vanuit de technologie van de niersteenvergruizing. Deze schokgolfmethode, waarmee urologen al decennia lang nierstenen succesvol verwijderen zonder te opereren, wordt sinds 1990 in aangepaste vorm wereldwijd gebruikt en verder ontwikkeld door orthopedisch chirurgen. Inmiddels blijkt dat Shockwave therapie een stimulerend effect heeft op botgenezing ( specifiek voor pseudarthrose en slecht helende fracturen) en helend werkt bij chronische peesontstekingen. Zo worden de verhardingen in de pezen aanzienlijk minder en verdwijnen kalkafzettingen meestal helemaal, waardoor er weer ruimte ontstaat en onder andere de doorbloeding in de pees weer kan optimaliseren.

Een Zwitsers bedrijf, Storz Medical, heeft geavanceerde apparatuur ontwikkeld, specifiek voor orthopedische aandoeningen, die voldoende kracht genereert om deze schokgolven te produceren. Deze apparatuur, enig in haar soort, wordt al vanaf de introductie in het buitenland gebruikt. Op grond van de succesvolle resultaten die daarmee werden bereikt, besloot het Sint Lucas Ziekenhuis te Winschoten in 1998 als eerste instelling in Nederland te starten met shockwave behandelingen. Ruim twee jaar later volgde de sportmedische dienst van de KNVB in Zeist en weer een jaar later volgde een uitbreiding van het aantal behandellocaties bij ziekenhuizen in Venray, Groningen, Hengelo en Eindhoven. Nu is Rayer Healthcare, de enige in de Randstad, als behandelcentrum begonnen met deze gefocusseerde schokgolftherapie voor moeilijk behandelbare orthopedische peesaandoeningen.

Momenteel bestaan er meerdere soorten "Shockwave" die soms ten onrechte met elkaar worden vergeleken. Echte ESWT wordt gekenmerkt door twee principes: de geproduceerde schokgolf is gefocusseerd, en heeft bovendien een hoog piekvermogen. Daarom is het gebruik van echografie uiterst belangrijk. Er bestaan ook diverse apparaten die met een vrij lage energie werken. Hierbij wordt door een handstuk mechanisch op de huid ‘'getrommeld''. Dit is geen Shockwave, noch ESWT, maar heet eigenlijk RSWT: "Radiale Shock Wave Therapie". Omdat er hier geen focus is, kan de energie dus ook niet specifiek worden gericht op een aandoening. De energie dooft in de diepte snel uit. Er komt dus (nutteloos) veel energie oppervlakkig vrij, er is een hoge huidbelasting en de patiënt ervaart hier soms blauwe plekken. Deze apparatuur levert veel minder vermogen dan echte Shockwave apparatuur en staat niet in verhouding tot de effectiviteit van de elektro-magnetisch opgewekte schokgolftherapie zoals bij door de door ons gebruikte Duolith. Als u geïnteresseerd bent in een Shockwave behandeling, vraag dan altijd welke apparatuur er wordt gebruikt!

na de shockwave krijg ik een zware massage

ja ik ga door de grond maarrrrr daarna is het een zaligheid

hope this will help
Dat is interessant, een van mijn kids heeft namelijk een achillespeesontsteking, momenteel gaan we al een aantal weken naar de fysio, maar ik maak me een beetje zorgen omdat het geen verbetering geef tot nu toe. Blij dat er dus nog een mogelijkheid is.

Bedankt Chopper.
ik heb een dubbele archillespeesontsteking

t gaat nu veel beter hoewel ik me moet houden aan beperkt lopen

goed schoeisel is essentieel

verder doe ik oefeningen

mocht dit nou niet helpen dan helpt enkel de spuit bij een orthopeed of operatie ( dit neemt nogal wat hersteltijd in beslag)

ff niet aan denken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven