Gezondheid alle pijlers

Arts ziekenhuis stonk

22-03-2023 10:43 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was gisteren bij een arts in een academisch ziekenhuis. Toen ik zijn behandelruimte in kwam, vond ik het al niet fris ruiken. Zelf rook hij echter ook niet fris, merkte ik toen hij met z’n handen dichtbij mijn gezicht kwam. Het was een jonge arts die er verder niet onverzorgd uitzag.
Nu vraag ik me af: hoe kan dit ? Misschien een type die nachten heeft doorgehaald? Al feestend? Ik neem aan dat hij z’n handen wel wast, dus hoe kan er dan alsnog zo’n geur van komen? Het was echt zo’n geur die onverzorgde (oude) mensen soms bij zich dragen, aan wie je kunt zien en merken dat ze niet vaak douchen. Of zou ik me vergist kunnen hebben , dat de sterke geur van een patiënt voor mij was? Gelukkig hoef ik er niet vaak heen, en ik maak me geen zorgen of er iets met hem is wat effect kan hebben op mijn behandeling. Behalve de geur viel me niks op, en ik ben goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wist je dan niet dat je oogarts in 't weekend bijklust in een afvalverwerkings-bedrijf :-) ?

Als je dan toch zo nieuwsgierig bent waarom heb je 't hem niet meteen gevraagd?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
22-03-2023 17:38
TO mag gelukkig helemaal zelf weten of ze hierover een topic opent. Moet je tegenwoordig door de ballotage van vivadames, of je topic wel interessant genoeg is, of dat het toch wel een heldere vraagstelling heeft?
Zie het andere stank-topic, duidelijke vraag, dus een heel andere sfeer in het topic
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wat wilde je weten of bereiken met dit topic?

Vervelend dat hij niet zo fris rook, mogelijk hijzelf, mogelijk de geur van een vorige patiënt. Maar lichaamsgeur zegt toch helemaal niets over zijn bekwaamheid als arts? Ik vind dat een vreemde opmerking.
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
22-03-2023 17:53
Wat flauw om dat als een ballotage van vivadames te framen. Vind je het heel gek als er vragen komen en mensen zich afvragen wat TO met het topic wil als het volstrekt onduidelijk is wat TO nou eigenlijk wil vragen of bediscussiëren? Als TO enkel op een 'wat ik toch laatst eens meemaakte' manier wil spuien, dan is het handig als ze dat aangeeft. Dan hoeven mensen ook geen moeite te doen om te reageren. Als ze zich zorgen maakt over haar behandeling, wil horen of anderen dit ook meemaken, zich afvraagt of en hoe ze er wat van had moeten zeggen, een discussie wil over hoe lichaamslucht ontstaat, of wat dan ook, prima, maar het is wel handig als een TO dat aangeeft.
Als er commentaar komt dat het topic overdreven is en er alternatieve teksten worden voorgesteld, met daarin hoe TO de vraag had moeten stellen, dan vind ik dat inderdaad ballotage. Nou én dat het precieze doel niet helemaal duidelijk is, nou én dat het geen Belangrijk Onderwerp is. Staat nergens dat dat moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
22-03-2023 21:18
Als er commentaar komt dat het topic overdreven is en er alternatieve teksten worden voorgesteld, met daarin hoe TO de vraag had moeten stellen, dan vind ik dat inderdaad ballotage. Nou én dat het precieze doel niet helemaal duidelijk is, nou én dat het geen Belangrijk Onderwerp is. Staat nergens dat dat moet.
Het hoeft niet nee, maar het is een beetje ‘wat je zaait zul je oogsten’. Bij een topic zonder enig duidelijk doel kun je op je vingers natellen dat er talloze vragen komen en wat jolige reacties. Beetje flauw om daar dan vervolgens over te klagen. Er staat nergens dat bij een topic wat nergens over gaat je geen vragen mag stellen over wat TO nou eigenlijk ermee wil, niet kritisch mag zijn over waarom er in vredesnaam een topic voor geopend is of geen jolige reacties mag geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals iedereen vrij is een topic naar wens te openen, is ook iedereen vrij te reageren naar wens. Dus soms krijgt een TO dan niet wat ze zoekt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven