Gezondheid alle pijlers

Astma

20-05-2018 20:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een topic openen om van me af te schrijven, want ik voel me ellendig.

Al mijn hele leven heb ik astma die als ernstig gezien wordt. Nu ervaar ik er zelf niet heel veel belemmeringen van. Ik kan wel veel, op zware lichamelijke dingen na. Maar voor de rest functioneer ik zoals de meeste gezonde mensen.

Maar nu heb ik denk ik weer een soort infectie of zo. Waarschijnlijk een simpele verkoudheid. En dan voel ik me dus wel ziek. Ik zou naar een festival gaan maar voel me toch niet fit genoeg. Nu lig ik in de bank, maar ben zo benauwd dat ik even niet meer weet waar ik het zoeken moet. Al meerdere pufjes genomen maar het helpt niet. Vannacht benauwd wakker geworden etc.

En nu voel ik me dus even ellendig. Vooral ook omdat ik alleen thuis zit en even niet kan doen wat ik wil doen. En ik vraag me af waar mijn luchtwegen zo door geprikkeld worden. Het warme weer?

Zijn er meer mensen met longproblemen? Hoe belemmert het jullie? En ook veel last nu met dit warme weer?
Hier ook astma. Zodra ik merk dat mijn pufjes niet genoeg werken, bel ik direct naar huisarts en na controle krijg ik weer een stootkuur van Prednison mee. Ben gevoelig voor bronchitis. Dit jaar alleen al 3x acute bronchitis gehad.
Ook ik heb veel last van die hitte, daarom zit ik binnen. Ik gebruik Ventolin en Foster met voorzetkamer. De Foster kreeg ik overigens als eerste via de longarts.
Ik heb de astma van mijn vader gekregen, hij is er al helemaal over heen
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sinds een halfjaar naar de zoutkamer. Met dit soort dagen, hooikoorts speelt op, vochtige en benauwde lucht, ga ik een keer extra. Ik heb weinig tot geen last meer.

Het is voor mij een verademing.

Sterkte, ik weet hoe het voelt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven