Gezondheid alle pijlers

Au, er zit iets in mijn oog.

07-01-2010 08:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat, het voelt als een zandkorrel. En het maakt niet de geringste beweging naar uit mijn oog.

Aangezien ik pas morgenmiddag een afspraak bij de dokter heb hoop ik hier gouden tips te vinden over wat nu te doen.
Heb je gespoeld? Dat gaat het makkelijkste door een borrelglaasje water tegen je oog te houden en te knipperen.

Maar misschien is er een adertje gesprongen, dat voelt ook zo vervelend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Water koken, af laten koelen en spoelen.

Maar misschien heb je dat al geprobeerd.

mosterd... (reageer ik eens ).
famke76 wijzigde dit bericht op 07-01-2010 09:02
Reden: mosterd
% gewijzigd
tsja.....
Een adertje waarschijnlijk, gewoon even afwachten pijn en last verdwijnen dan z.s.m.!
Vaak zit er niets meer in je oog, maar voelt het wel nog zo omdat er een klein beschadigingetje zit. Dan kun je het beste je oog even een dagje ontlasten, kan het helen, is mijn ervaring. Lapje erop vandaag? (Pas op, het is wennen met zicht uit maar één oog, je ziet mensen van die kant pas heel laat aankomen)
Heb je lenzen? Zo ja: die nu uit doen! En anders zou ik aandringen op een eerdere afspraak, zodat de huisarts je misschien vandaag al druppels/zalf kan geven en/of kan doorverwijzen naar de oogarts. Anders loop je nog een dag zo rond...

Succes!
Aan iets heel erg naars denken en heel hard huilen (ja, ja, stomme tip I know, maar hij werkt wèl )
Maar spoelen en huilen werken alleen als er iets in je oog zit. Maar wat TO beschrijft zou ook een ontsteking, bultje of beschadiging kunnen zijn. Dan spoel je het niet weg en is behandeling nodig.
Kan een kleine beschadiging van het hoornvlies zijn. Naar de huisarts, die kan in dat geval een ooggel voorschrijven.
Kan ook een gesprongen adertje zijn. Dan zou het morgen weer over moeten zijn
Heb je misschien een strontje? Of gerstekorrel op je bovenste ooglid. Dan lijkt het ook of er iets in je oog zit maar dan heb je een klein hard bultje op het randje van je ooglid. Af en toe heb ik dat en dan ga ik er even met een nagel overheen, dan gaat ie meestal stuk en ben je gelijk van het rotgevoel af. Of een naald er in....
Dan bel je de assistente en zeg je dat je vandaag wilt langs komen omdat er iets in je oog is gekomen en je er last van hebt en je je zorgen maakt omdat je maar 2 ogen hebt. Succes
Een zanderig gevoel wijst vaak op een oogontsteking. Even naar de dokter om druppels te halen! Als je hiermee doorloopt, dan heb je straks een dik, dicht en pijnlijk oog.
Oh, en dan kun je het beste even bij een reform-winkel Kamille halen, laten weken in gekookt water en dan met een steriel gaasje een tijd op je (gesloten) ooglid leggen. Dat helpt wel.
lijkt op een gerstekorrel in je oog.

is alleen met zalf weg te krijgen.
Als je een bril hebt of normaal gesproken lenzen draagt, kun je ook langsgaan bij je opticien en vragen of die wil kijken.
Bedankt voor de tips. Ik heb er zelf voor gekozen om mijn andere afspraken voor te laten gaan op een doktersafspraak, vandaar dat ik pas morgenmiddag aan de beurt ben (huisarts is er nu niet).

Het is in elk geval geen van buiten zichtbaar iets, ik ga maar eens klooien met afgekoelde kamillethee om het rustiger te krijgen (vanochtend hinderde het minder).
Hallo,

Ben nieuwsgierig hoe het met je oog is en wat de huisarts zei.

Groeten famke.
tsja.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven