Auw!

maandag 29 juli 2013 om 01:38
Leuk begin van de vakantie! Vorige week maandag moest ik naar de huisarts i.v.m. veranderende moedervlekken. Afgelopen donderdag zijn er 3 verwijderd en wat heb ik er een last van Ik heb onder elke oksel 1 weg laten halen en op mijn scheenbeen ook 1. Doordat er door zwelling zoveel spanning zit op de scheenbeen moet met het been omhoog zitten. Zowiezo t/m dinsdag. Die onder mijn oksels doen nu ook gigantisch veel pijn want ze bleven haken bij het omkleden (nog zo voorzichtig gedaan en dan alsnog dit). En alsof we nog niet genoeg pijn lijden heb ik sinds gisterochtend een ingegroeide teennagel die sinds vanmorgen ook nog eens is gaan ontsteken. Mijn tweede week vakantie is net anderhalf uur geleden begonnen, ik hoop dat ik de derde week toch een beetje pijnvrij mag beleven.
Nu zit ik hier op de bank, net paracetamol tegen de pijn genomen die nu nog steeds niet werken na een half uur, even de frustratie van mij af te tikken...
Nu zit ik hier op de bank, net paracetamol tegen de pijn genomen die nu nog steeds niet werken na een half uur, even de frustratie van mij af te tikken...
anoniem_180999 wijzigde dit bericht op 29-07-2013 01:39
Reden: typfoutjes
Reden: typfoutjes
% gewijzigd
maandag 29 juli 2013 om 09:24
Bij mij wordt er op 11 september eentje onder de oksel verwijderd,mijn huisarts is gelukkig heel gemakkelijk en stuurde mij voor de zekerheid door naar de dermataloog.
Alleen de dermatoloog wilde wachten met het wegsnijden ivm het warme weer,omdat de kans op infectie,s heel groot is onder de oksel,helemaal als je dan veel transpireert door de warmte.
(zijn woorden)
En dan worden er ook nog 3 andere plekjes weggehaald,en hij zei dat hij me voortaan onder controle wil houden omdat ik een sproeterige huid heb met veel vlekjes.
Ik ben blij met deze dermatoloog.
Alleen de dermatoloog wilde wachten met het wegsnijden ivm het warme weer,omdat de kans op infectie,s heel groot is onder de oksel,helemaal als je dan veel transpireert door de warmte.
(zijn woorden)
En dan worden er ook nog 3 andere plekjes weggehaald,en hij zei dat hij me voortaan onder controle wil houden omdat ik een sproeterige huid heb met veel vlekjes.
Ik ben blij met deze dermatoloog.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation

maandag 29 juli 2013 om 09:40
Zo, en we zijn weer wakker Op het werk is niemand meer aanwezig. Het bedrijf is gesloten en iedereen heeft verplicht 2 weken vrij vanaf nu. Nou ja, nu kan ik tenminste nog gaan en staan waar ik wil. Dat vind ik ook wel fijn
@cavalier jij hebt een hele verstandige huisarts en een goede dermatoloog. Mijn huisarts staat vaak nog net niet klaar met de spuiten en messen. Volgens mij is mijn huisarts gewoon dol op bloed
@cavalier jij hebt een hele verstandige huisarts en een goede dermatoloog. Mijn huisarts staat vaak nog net niet klaar met de spuiten en messen. Volgens mij is mijn huisarts gewoon dol op bloed

maandag 29 juli 2013 om 11:21
Wat een slager, die huisarts van jou!
Een biotexbadje/sodabadje voor je nagel zou ik even niet doen als het een open wondje is, dat wordt afgeraden in de nieuwe richtlijn wondzorg die per 1 juli is ingegaan. De badjes hebben geen bewezen voordeel, maar vergoot het risico op infectie door de verwerking van de huid, verstoring van de vochtbalans en bacteriële infecties.
Een biotexbadje/sodabadje voor je nagel zou ik even niet doen als het een open wondje is, dat wordt afgeraden in de nieuwe richtlijn wondzorg die per 1 juli is ingegaan. De badjes hebben geen bewezen voordeel, maar vergoot het risico op infectie door de verwerking van de huid, verstoring van de vochtbalans en bacteriële infecties.

maandag 29 juli 2013 om 11:26

maandag 29 juli 2013 om 11:36
quote:dubiootje schreef op 29 juli 2013 @ 11:31:
Geen bewezen voordeel? Ik ben zo toch van menig (beginnende) ontsteking afgekomen. Apart.
Ja, in de zorg is het ook heel gebruikelijk om te doen, het schijnt dat veel wondzorg teams al langer hun bedenkingen hebben. De richtlijn is evidence based, dus ze hebben al het wetenschappelijk onderzoek vergaard wat ze konden vinden. En daar rolt dit advies uit.
@to Gewoon het advies van je huisarts volgen dan, maar ik vraag me af of hij weet dat de richtlijnen veranderd zijn per 1-7.
Geen bewezen voordeel? Ik ben zo toch van menig (beginnende) ontsteking afgekomen. Apart.
Ja, in de zorg is het ook heel gebruikelijk om te doen, het schijnt dat veel wondzorg teams al langer hun bedenkingen hebben. De richtlijn is evidence based, dus ze hebben al het wetenschappelijk onderzoek vergaard wat ze konden vinden. En daar rolt dit advies uit.
@to Gewoon het advies van je huisarts volgen dan, maar ik vraag me af of hij weet dat de richtlijnen veranderd zijn per 1-7.

maandag 29 juli 2013 om 12:05
Heb gewoon een afspraak gemaakt bij de pedicure. Daar kan ik donderdag terecht. Scheelt me toch 4 dagen. En tot die tijd weken in biotex zodat de ontsteking minder word.
@ bootje_op_de_golven ik ga er niet vanuit dat ze op de hoogte zijn van de veranderde richtlijnen. Ze lopen altijd achter de feiten aan helaas
@ bootje_op_de_golven ik ga er niet vanuit dat ze op de hoogte zijn van de veranderde richtlijnen. Ze lopen altijd achter de feiten aan helaas