Gezondheid alle pijlers

Auwww mijn voeten...

13-07-2009 20:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een staand beroep (in een winkel), hardstikke leuk werk, maar 's avonds doen mijn voeten soms zoooo zeer. In de winter heb ik er nauwelijks last van, het is vooral zomers door de warmte.

Mijn voeten zijn dan zo moe en vaak hou ik ook vocht vast in m'n enkels.

'S avonds wil ik dan alleen maar met mijn voeten omhoog zitten.

Wie heeft hier ook last van?

En wie heeft er een gouden tip?
ik heb ook een staand beroep, nee, geen tippelaarster, dat niet.

zorg dat je goede steunzolen laat aanmeten, de vermoeidheid in je voeten komt waarschijnlijk doordat het bloed beneden blijft.

slechte circulatie, dus.

steunkousen wil in dat geval ook wel helpen, maar lijkt weer nergens naar.

elke avond onder de douche een paar keer met de harde straal warm en koud afwisselend op je kuiten.

werkt erg goed.

oh, en goed nieuws, na een aantal jaren went je lichaam eraan en heb je nergens meer last van.

dat was bij mij althans wel zo.
Een steunpanty kan ook verlichting geven, gewoon van de Hema, maar je merkt echt wel verschil. Vind het heerlijk om

's avonds met mijn voeten in een badje te zitten en dan na die tijd insmeren met verkoelende gel van Yves Rocher.
Steunkousen.. je hebt tegenwoordig hele mooie. Even aan laten meten via huisarts. Dat gaat je zoveel verlichting geven.
Ik deed inderdaad 's avonds met voeten in een koud badje, daarna lekker dik insmeren met voetencreme, goed inlaten trekken. Verder is goed schoeisel erg belangrijk.
quote:danivo schreef op 13 juli 2009 @ 20:56:

oh, en goed nieuws, na een aantal jaren went je lichaam eraan en heb je nergens meer last van.

dat was bij mij althans wel zo.Nee helaas... ik werk hier al ruim 10 jaar... maar nog altijd pijnlijke voetjes zomers.
Steunkousen ja dat heb ik vaker gehoord. Maar ik ben pas 26... is dat niet erg vreemd?? Maar ja als het helpt is het natuurlijk allang goed. Misschien morgen maar even kijken bij de Hema.

Goed schoeisel, ja, maar wat is nou eigenlijk goed schoeisel als je de hele dag staat? Ik heb na al die jaren nog steeds niet de perfecte schoenen gevonden. Een collega loopt op grove bergschoenen en wil niets anders meer, andere collega's lopen op instappers, gympen of zelfs teenslippers (als het erg warm is).
Wolky is een schoen die veel steun geeft. Modellen worden ook steeds hipper. Heb nu ook Zoo, lijkt op Wolky maar is goedkoper en ben er tot nu toe ook tevreden over. Geeft goede steun en zit lekker.

Weet niet of je een broek of rok draagt tijdens werk maar Hema heeft ook steun kniekousen, als je een panty te warm vindt.
quote:Mirvala schreef op 13 juli 2009 @ 21:28:

[...]

Nee helaas... ik werk hier al ruim 10 jaar... maar nog altijd pijnlijke voetjes zomers.ow, ik was er na een jaar of drie wel aan gewend, maar ik investeer wel in goede schoenen (lowa) en goede zolen (heb holvoeten)quote:Mirvala schreef op 13 juli 2009 @ 21:35:

Steunkousen ja dat heb ik vaker gehoord. Maar ik ben pas 26... is dat niet erg vreemd?? Maar ja als het helpt is het natuurlijk allang goed. Misschien morgen maar even kijken bij de Hema.

die van de HEMA zien er gewoon uit als panties dus dat ziet er niet raar uit ofzo

Goed schoeisel, ja, maar wat is nou eigenlijk goed schoeisel als je de hele dag staat? Ik heb na al die jaren nog steeds niet de perfecte schoenen gevonden. Een collega loopt op grove bergschoenen en wil niets anders meer, andere collega's lopen op instappers, gympen of zelfs teenslippers (als het erg warm is).goed schoeisel is schoeisel waar jij lekker op loopt en waar je geen last van krijgt. wolkys is idd een aanrader, ik kan ze niet dragen omdat mijn schoenen vaak nat en smerig worden en wolkys vaak nubuck of zacht leer is, zodoende heb ik nu ook politiebergschoenen, van zwart leer, kun je bestellen bij de betere sportzaak.

ik zweer bij bergschoenen swinters, maar nu draag ik crocs (zonder steunzolen) en heb nergens last van.

deze hieronder, niet dat je denkt dat ik op die lelijke loop

Je kan overwegen MBT schoenen te kopen. Die hebben geen platte zool en daardoor blijf je (onbewust) verschillende spieren aanspannen om in evenwicht te blijven. Ik loop er al ruim 2 jaar met veel plezier op.

http://www.schoenen-mbt.nl/
Snjókorn falla, á allt og alla
Steun kniekousen zouden onder mijn lange broek natuurlijk gewoon kunnen. Mooie zwarte ofzo.
quote:snjokorn schreef op 13 juli 2009 @ 22:38:

Je kan overwegen MBT schoenen te kopen. Die hebben geen platte zool en daardoor blijf je (onbewust) verschillende spieren aanspannen om in evenwicht te blijven. Ik loop er al ruim 2 jaar met veel plezier op.

http://www.schoenen-mbt.nl/

Best leuke schoenen!

Moet jij ook veel staan snjokorn?
quote:danivo schreef op 13 juli 2009 @ 22:19:

[...]

ik zweer bij bergschoenen swinters, maar nu draag ik crocs (zonder steunzolen) en heb nergens last van.

deze hieronder, niet dat je denkt dat ik op die lelijke loop[/b]

[afbeelding]

Nog iemand dus die bij bergschoenen zweert.

Wat voor bergschoenen heb jij?

Ik moest inderdaad aan die stomme crocs denken, ik wist niet eens dat er meer soorten van zijn hahaha.
Ik zweer bij crocs, nooit geen zere voeten meer.
lowa's, special task force, klinkt wel stoer...

die maken ze voor het leger en de politie en zijn van zwart leer, die je dus gewoon kunt poetsen.

quote:Mirvala schreef op 13 juli 2009 @ 23:17:

[...]

Best leuke schoenen!

Moet jij ook veel staan snjokorn?Is wisselend. Ik ben fysio (en nee, heb geen aandelen ). Ik heb al jaren steunzolen (ben te lenig, te veel elasticiteit in m'n bindweefsel (gewrichtsbanden/ligamenten) en twee jaar geleden deze schoenen uitgeprobeerd (heb zwarte sandalen) en die lópen lekker. Weinig last van m'n voeten meer, het is nog maar een enkel keertje dat ik m'n steunzolen gebruik in andere schoenen. Knieblessure is over. Heb nu ook een paar "dichte" schoenen gekocht voor thuis.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ook ik zweer bij echte crocs

Nu hebben ze ook elegane schoenen bij crocs en ook met een hakzool als je dat mooien vind.

Crocs zijn wel wat duurder, maar voor mij na 5 jaar zoeken , echt de moeite waard.

Daar bij zijn ze ideaal als ze vies zijn of degelijke, gewoon afspoelen, ga er zelfs op het strand de zee mee in, draag ze nu al 3 jaar bijna iedere dag, maar heb 5 verschillende paar crocs
Ik vind de muntgel van de Body Shop wel lekker, maar het neemt de pijn niet echt weg - het verlicht alleen maar.

Van dezelfde reeks is er ook een muntspray - lekker koel om even snel (tijdens werk) te sprayen of je voeten, kuiten en in je schoenen.
quote:misschicken schreef op 13 juli 2009 @ 23:20:

Ik zweer bij crocs, nooit geen zere voeten meer.Echt waar? Nooit geen zere voeten meer? Dan zou ik ze niet meer kopen.
quote:Lizzl schreef op 14 juli 2009 @ 15:46:

Ik vind de muntgel van de Body Shop wel lekker, maar het neemt de pijn niet echt weg - het verlicht alleen maar.

Van dezelfde reeks is er ook een muntspray - lekker koel om even snel (tijdens werk) te sprayen of je voeten, kuiten en in je schoenen.doodgewone dampo of vicks vaporub werkt ook, als er maar menthol inzit.
quote:danivo schreef op 14 juli 2009 @ 17:39:

[...]

doodgewone dampo of vicks vaporub werkt ook, als er maar menthol inzit.Voor thuis prima te doen, maar op 't werk zie ik mezelf niet met een potje dampo m'n voeten insmeren
Hi Mirvala,

Ik weet niet of het de gouden tip is, maar mij helpt het iig heel erg goed. Bij de Tuinen kan je van Barefoot een 'soothing cream Iced teaberry & mint" kopen (euro of 5). Soort paarse wondercreme voor mij. Ook mijn voeten prikken, tintelen en zijn moe aan het eind van de dag. Even deze creme op mijn voeten, enkels en benen smeren en ik voel ze gewoon tot rust komen.

Ik hoop dat het jou ook helpt.

Succes,
quote:Mirvala schreef op 13 juli 2009 @ 21:35:

.Ik draag ze al vanaf mijn 20ste...
quote:Melpomene schreef op 14 juli 2009 @ 16:20:

[...]

Echt waar? Nooit geen zere voeten meer? Dan zou ik ze niet meer kopen. Nooit nie!
quote:LucyFer schreef op 15 juli 2009 @ 22:38:

Hi Mirvala,

Ik weet niet of het de gouden tip is, maar mij helpt het iig heel erg goed. Bij de Tuinen kan je van Barefoot een 'soothing cream Iced teaberry & mint" kopen (euro of 5). Soort paarse wondercreme voor mij. Ook mijn voeten prikken, tintelen en zijn moe aan het eind van de dag. Even deze creme op mijn voeten, enkels en benen smeren en ik voel ze gewoon tot rust komen.

Ik hoop dat het jou ook helpt.

Succes,

Bedankt voor de tip!

Ik werk toevallig zelf bij De Tuinen hahaha.

Ik heb nu een paar Fitflops gekocht.

En ze zitten heerlijk. Lekker blote tenen.

Deze:

Maar nu ben ik nog even verder aan het kijken naar goede dichte schoenen. De fitflops bestaan ook dicht maar die zien eruit als een slof... Ik ga nu alle sites bekijken die jullie getipt hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven