Gezondheid alle pijlers

B12 tekort.

06-01-2018 22:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aanleg voor een B12 tekort en daardoor bijkomende bloedarmoede en infecties.

Nu zegt mijn huisarts; meer vis, eieren, rood vlees en groene groenten eten. (Ik mag geen melk-producten). Dat is leuk en aardig en werkt. Ik eet doorgaans bij elke maaltijd iets dierlijks, rosbief of gerookte zalm of verse haring met spruitgroenten én een ei bij ontbijt en lunch, 2 keer per week spinazie, 2 keer per week broccoli, 2 keer per week witvis, 1 keer rode biefstuk bij het avondeten, 1x rode lam. De rest vul ik in met andere groenten en vlees. Dat gaat prima en ik heb nergens last van.

Nu merk ik dat na de derde keer tijdelijk zonder baan zitten weer in een B12 tekort periode ben beland en al het bijkomende gedonder. Door krap bij kas te zitten viel de hoeveelheid dierlijke producten en groene groenten consumeren niet te betalen.

Nu zit ik in een loop vast. Futloos, val de hele dag in slaap, veel huilen, nergens zin in, blauwe plekken, psoriasses, schimmelinfectie, slappe benen, tintelende ledematen, wazig zien, onstabiel lopen, druk op borst, hoofdpijn, ontstoken ogen, niet op woorden kunnen komen, etc. Maar het ergste vind ik nog dat ik deze week héle leuke dingen heb moeten afzeggen... mijn huis is een teringbende... mijn werk loopt achter... blegh. Maar ik heb dus ook geen eetlust en de fut niet om na te denken over wat te eten en boodschappen doen...daar wordt het ook niet beter van.

Hebben jullie tips om uit deze loop te komen?
Ik ben nog niet heel lang met mijn nieuwe baan bezig en nog steeds geen geld om direct naar mijn normale dieet over te schakelen.
Hebben jullie tips? Wat doen jullie? Hoe kan ik me goedkoop en gezond volproppen zonder eetlust en fut? En bij bijkomende ontstekingen gaan jullie dan naar de huisarts? Deze geeft namelijk doorgaans anti-biotica en dat schijnt ook niet heel goed te zijn. Of werken jullie eerst aan de B12? Laten jullie jezelf een middagdutje toe of niet? Werken vitamine-preparaten bij jullie? Etc.
Alle reacties Link kopieren
Het is al door meerdere gezegd, maar laat eerst je waarde maar eens prikken. En dan nog kun je goed zitten en tich klachten hebben. De een heeft al klachten bij een hogere waarde, terwijl een ander geen klachten ervaart en wel een lage waarde heeft. Ik krijg op dit moment iedere 6 weken een injectie. Heb de laatste keren steeds dat ik het niet aanvoelde dat het weer nodig was, dus de volgende keer staat het op 6,5 week. Ik ben nu alweer 5 jaar aan het spuiten denk ik, (eerst 5 weken 2 x per week, toen 1x per week, 1 x per 2 weken enz.) dus zo langzaam bouw ik af. Iets oraal innemen helpt bij mij niet door een opname probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven