Gezondheid alle pijlers

baarmoeder verwijdering

03-10-2011 17:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
21 september is zijn mij mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd. Er was baarmoederslijmvlieskanker ontdekt. De operatie is gegaanvia 4 sneetjes in mijn buik (kijkoperatie) Nu ben ik elf dagen verder en ik verga van de buikpijn. Echte krampen onder in mijn buik. is er iemand die hier ervaring mee heeft ? Mijn huoisarts zegt dat het vanzelf overgaat
Hallo,

Bij mij is niet mijn baarmoeder ed verwijderd maar wel in het verleden een zware buikoperatie gehad waarbij darm is verwijderd. Mij is toen verteld dat de 'lege' plek die ontstaat in de buikholte doordat er iets verwijderd word opgevuld door darmen, die gaan anders liggen ed. Dit kan in het begin ongemakkelijk aanvoelen/pijn doen.

Verder is er in je buik gesneden en getrokken, je lichaam heeft tijd nodig om hiervan te herstellen. Juist het herstel kan soms ook wat pijn geven.

Als je huisarts zegt dat het normaal is zou ik daar ook van uit gaan. Misschien mag je een paracetamol nemen van je HA??

Sterkte ermee.
De krampen in mijn onderbuik vond ik ook het ergste na verwijdering baarmoeder.Dit lag bij mij aan mijn darmen die niet goed op gang kwamen,ook niet na laxeren,erg vervelend,maar heb nog steeds na 2 jaar darmproblemen en hoor het ook steeds meer om mij heen.

Sterkte ermee!
Mijn zus verging ook van de pijn na de operatie, maar haar darmen waren gevuld met gas dat ze niet kwijtkon, met een soort "schoorsteen"(kan er niets aan doen, zo wordt het genoemd) een slangetje in de anus, werden de darmen van lucht ontlast. Dat was een opluchting, scheelde in pijn. Maar bij haar duurde het ook een tijd voordat de darmen weer op gang kwamen. Dus ongewoon is het, denk ik, niet.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Hier ook veel buikpijn na bmverwijdering. Viel me zwaar tegen, leek eindeloos maar was uiteindelijk na paar weken minder en vervgens verdwenen. Nu nergens last meer van. Beterschap!
Ik heb een baarmoederverwijdering gehad via een buikoperatie (geen kijkoperatie, maar echt de buik open). Zoals jij het omschrijft, denk ik ook dat het je darmen zijn. Die vullen inderdaad de leeggekomen plek op, plus dat ze weer helemaal op gang moeten komen. Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd voor alles weer normaal was, maar ik had van mijn darmen geen extreme pijn (wel van de zenuwen die weer aan elkaar moesten groeien).

Is het een idee om je gynaecoloog te bellen? Hij / zij weet misschien net iets meer van de gevolgen van de operatie dan je huisarts.
Geen tips of ervaring hier, maar wel beterschap gewenst.

Buikpijn is niet fijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Trouwens ik zie het net, maar je nickname is toch niet je eigen naam hè ?, dat zou ivm herkenbaarheid niet zo fijn zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik zou voor de zekerheid bellen met de gynaecoloog! Ik heb een buikoperatie gehad en had daarna een erg ongemakkelijk gevoel in mijn darmen, maar ik herken de pijn niet. Neem anders eens een kijkje op het forum van Olijf. Daar zitten meer lotgenoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven