Gezondheid alle pijlers

Baarmoederpijn eindelijk weg

03-02-2013 07:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk!

Verschillende gynaecologen wisten niet wat het probleem was. Het vermoeden endometriose werd wel keer om keer genoemd, maar er was doch geen diagnose.

Het probleem: verschrikkelijke krampen in mijn baarmoeder bijna iedere nacht. Kon al 3 jaar niet meer doorslapen maar had al veel langer last ervan.

...totdat een nieuwe huisarts na een verhuizing een idee had. Hij heeft mij een best wel pittig geneesmiddel wat vooral bij parkinson, maar ook bij restless leg syndroom gebruikt word gegeven, en de pijn was vanaf de eerste pil even weg. Aangezien ik toch wat bijwerkingen van dit geneesmiddel had (kon niet slapen) ben ik er na 3 avonden weer mee gestopt.

Toch 5 maanden lang keen krampen meer gehad. Drie weken geleden begon het op een keer toch weer. Opnieuw een pil genomen en nu heb ik blijkbaar weer rust. Geen idee waarom een pil voldoende is en hoe deze werkt, maar als het werkt hoor je mij er niet over zeuren Nou ja, ben toch best wel nieuwsgierig, hoor.
Medicatie voor Parkinson werkt (gok-)verslaving in de hand, pas je wel op? Anders ben je behalve pijnvrij straks ook nog bankroet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als je echt nieuwsgierig bent ga je naar je huisarts en vraag je om uitleg over de werking en lees je de bijsluiter.

Nu lijkt het net of je maar wat slikt en dat het verder niet uitmaakt hoe of wat...ik snap dat nooit zo als mensen medicatie nemen.

Fijn dat je van je pijn verlost bent hoor maar ik zou het hier niet bij laten zitten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wat Sprokkelientje zegt. Ik snap niet dat mensen medicijnen slikken zonder uit te zoeken wat voor medicijn het is of wat de werking is. En al helemaal als je geen diagnose hebt, want dan zou dit toch aanwijzingen moeten kunnen geven...
En de oorzaak van je pijn, ben je daar niet nieuwsgierig naar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
welk middel is dat dan?
Ik kan mij voorstellen dat je heel blij bent dat je pijnvrij bent. Echter zie ik dit als symptoombestrijding. Nu je pijnvrij bent kan er gewerkt worden aan de oorzaak. Je hele leven een dergelijke pil slikken is geen oplossing natuurlijk.

Dus terug naar de huisarts, daar kun je je vraag neerleggen omtrent de werking van het medicijn en een vervolg onderzoek aanvragen voor het behandelen van de oorzaak.
quote:viva-amber schreef op 03 februari 2013 @ 08:57:

En de oorzaak van je pijn, ben je daar niet nieuwsgierig naar?

Natuurlijk, maar alle 2. 3. enzovoort opinies en een kijkoperatie hebben geen antwoord erop gegeven. Mijn arts zijn dat ik blijkbaar een neiging heb om krampen te krijgen als ik slaap of ontspan door spontane bewegingen van de baarmoeder. Magnesium en andere spullen tegen krampen helpen helaas niet, sport oefeningen ook niet, en verder ben ik volgens neuroloog en nog een heleboel andere artsen gewoon gezond.

Wat ik niet snap, en de arts trouwens ook niet! is waarom af en toe een pil voldoende lijkt te zijn. Misschien zit het doch in mijn hoofd.
quote:volkoren schreef op 03 februari 2013 @ 11:19:

[...]

Natuurlijk, maar alle 2. 3. enzovoort opinies en een kijkoperatie hebben geen antwoord erop gegeven. Mijn arts zijn dat ik blijkbaar een neiging heb om krampen te krijgen als ik slaap of ontspan door spontane bewegingen van de baarmoeder. Magnesium en andere spullen tegen krampen helpen helaas niet, sport oefeningen ook niet, en verder ben ik volgens neuroloog en nog een heleboel andere artsen gewoon gezond.

Wat ik niet snap, en de arts trouwens ook niet! is waarom af en toe een pil voldoende lijkt te zijn. Misschien zit het doch in mijn hoofd.Maar wat voor pil is dat dan? Dat zou je toch een aanwijzing moeten geven van de oorzaak? Of maakt het niet uit wat voor pil, als je maar iets inneemt?
@gember: misschien wel een placebo.
@gember: misschien wel een placebo.
Hebben ze ook gekeken naar adenomyose? Dit is endometriose maar dan in spierweefsel in je baarmoeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven