Gezondheid alle pijlers

baarmoederpoliep

08-09-2012 19:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me nogal zorgen om mijn moeder, er is laatst een echo gemaakt en daarop was te zien dat er een poliep zit. Op zich niet zo ernstig maar nu ben ik gaan googlen (dom) en las ik dat poliepen zelden voorkomen bij vrouwen na de overgang en dat het dus best iets veel ernstigers kan zijn. Ze loopt er al zeker een jaar mee rond en pas werd ze dan eindelijk verwezen naar de gyneacoloog. Volgende week heeft ze een afspraak bij de chirurg, pfff ik maak me zo'n zorgen:'(

Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit open, moest even mijn ei kwijt denk ik.
Weet je zeker dat het geen myoom was?
De gyn had het over een poliep, wat is een myoom? Wil niet meer zelf googlen
Van de site van het Amc: "Een myoom is een goedaardig gezwel van het spierweefsel van de baarmoeder. "

Sterkte! Maak je niet al teveel zorgen voordat je weet hoe en wat. Daar zit je jezelf alleen maar mee in de weg.
Volgens mij zijn een poliep en een myoom hetzelfde.

Er staat alleen dat het niet vaak voorkomt na de overgang. Dat betekent niet dat het dan ernstig is hè.

Even afwachten en pas zorgen maken als het nodig is.

(hoewel dat makkelijk gezegd is)
Dat is zo splinter, maar las dat baarmoederkanker wel vaak voorkomt na de overgang, vandaar dat ik zo bezorgd ben.
Een myoom is onschuldig en komt wél vaak voor hoor. Ik kan het weten, want ik ben in de overgang (veel te jong, helaas) en ik heb een myoom. En er is geen enkele reden om de myoom weg te halen of te behandelen.

Ik zou me zeker geen zorgen maken. Als de gyn. iets ernstigers had vermoed had ie zeker actie ondernomen.
na een jaar pas naar de chirurg dat is wel lang!

ik had bloedingen en werdt direct naar de gyn gestuurd ik had dus wat poliepjes.hij heeft ze direct weggehaald met een happertje,stelt niets voor even kuchen of diep zuchten.nu heb ik geen last meer van onverwachte bloedingen.dus maak je niet druk gewoon ff afwachten.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
De poliep moet wel verwijderd worden, daarom moet ze volgende week naar de chirurg. Bedankt voor de geruststelling in ieder geval!
Mijn moeder is vandaag naar de chirurg geweest, nog een echo gemaakt en een stukje weefsel afgenomen voor onderzoek. Ze heeft sinds de vorige echo last van bloedingen, ik hoop zo dat het niet ernstig is, ik ben zo bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven