Gezondheid alle pijlers

Baarmoederverwijdering en nu verhoging na een week

02-05-2014 16:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is vandaag acht dagen geleden dat mijn baarmoeder en eierstokken zijn verwijderd. Baarmoeder ivm myomen en eierstokken ivm erfelijke belasting.

Ik ben echt super blij hoe de arts het heeft aangepakt Mijn baarmoeder kwam namelijk tot boven mijn navel wat een kijkoperatie onmogelijk maakte. Ik heb daarom eerst drie maanden Lucrin gehad. De baarmoeder was nog steeds heel erg groot, maar wel onder de navel, dus de arts wilde het toch gaan proberen. Eén sneetje is nu bij mij een stukje boven mijn navel ipv er onder en het zijn vier gaatjes ipv vaak maar drie, maar ik ben daar dik tevreden mee! Eén gat heeft drie hechtingen (ziet er ook iets minder mooi gehecht uit helaas), één heeft twee hechtingen en de andere allebei één

De operatie zelf maak je natuurlijk niet echt mee, maar de eerste dag is mij verder tegen gevallen. Veel pijn toen ik bijkwam op de verkoever, veel pijnstilling, waardoor ook misselijk en overgeven. Maar de nacht goed geslapen (waarschijnlijk nog flink gedrogeerd ) en sindsdien gaat het echt heel goed. Het valt me zo mee! Niet of nauwelijks pijn (slik nog wel paracetamol en een enkele keer diclofenac). Ja, tot nu toe kan ik idd weinig en ben ik van alles moe (douchen, vaatwasser in- of uitruimen, bezoek, tv kijken, verzin het), maar dat geeft niet. Ik probeer echt heel rustig aan te doen, omdat ik merk dat ik dat nodig heb. Is moeilijk voor een persoontje als mij, maar tot nu toe lukt het behoorlijk. Heb ook ingesteld dat ik deze week (en als ik zie hoe het nu gaat, ook volgende week nog) maar één keer per dag bezoek mag van max 1 uur. Soms loopt het iets uit, maar ik merk dat ik dan ook helemaal op ben.

Waar ik benieuwd naar ben is of één van jullie met een vergelijkbare operatie ook na een week opeens nog aardige verhoging kreeg. Opeens gisterenavond 38.4, daarna gelukkig weer afgezakt, maar blijft rond 37.9 hangen. Mocht toch naar huisarts om hechtingen te laten verwijderen vandaag en even met haar overlegd. Geen blaasontsteking en ook wonden zien er mooi uit. Maar even in de gaten houden en anders na het weekend bloed laten prikken. Ze zei dat het niet raar was dat dit opeens nog een week later gebeurde en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, wat ik ook niet heel erg doe, maar ik ben wel benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt
Na een buikoperatie moet je het zeker drie weken rustig aan doen. Ook aan de binnenkant heb je hechtingen, als je teveel gaat doen krijg je daar last van. Bovendien is er meer ruimte voor je andere organen, die gaan zich min of meer her-groeperen, ik had dat nadat vorig jaar een nier is verwijderd, raar gevoel is dat.
verba volant, scripta manent.
Hoi Marianne, dank voor je reaktie. Ik denk dat ik rustig genoeg doe. Opstaan, douchen, ontbijten, rusten, koffie, lunch, grootste deel van de middag rusten, daarna beetje lezen of computer, eten, tv en slapen. Daarnaast zoals gezegd één keer per dag max 1 uur bezoek. Meestal gebeurd dit tijdens koffie, lunch of avondeten en dan wordt dit voor mij verzorgd en hoef ik het alleen maar op te eten. Is dit te veel, denk je? Ik hoop het niet, want weet niet goed wat dan nog minder ...

quote:asztrid schreef op 02 mei 2014 @ 17:23:

Hoi Marianne, dank voor je reaktie. Ik denk dat ik rustig genoeg doe. Opstaan, douchen, ontbijten, rusten, koffie, lunch, grootste deel van de middag rusten, daarna beetje lezen of computer, eten, tv en slapen. Daarnaast zoals gezegd één keer per dag max 1 uur bezoek. Meestal gebeurd dit tijdens koffie, lunch of avondeten en dan wordt dit voor mij verzorgd en hoef ik het alleen maar op te eten. Is dit te veel, denk je? Ik hoop het niet, want weet niet goed wat dan nog minder ...

Valt wel mee, ik had het geluk (wel een beetje doorgedramd) in een zorghotel terecht te kunnen, mijn man kon ook niet veel, die kon zijn ene arm niet gebruiken en wachtte op een operatie. Ik hoefde echt helemaal niets te doen, zelfs geen fysio. Ontbijt en lunch kon je zo pakken in het restaurant, avondeten werd keurig aan tafel geserveerd.

Wat je de eerste drie weken ook niet mag is tillen, hooguit het spreekwoordelijke pakje boter, fietsen mag ook niet, buikspieroefeningen mag je ook nog niet doen, mocht je dat van plan zijn.
verba volant, scripta manent.
Je bent net een week verder. Dan is het echt doodnormaal dat je zo moe bent. Niet alleen van de operatie, maar ook van de narcose.

Ik ben geen arts, maar misschien krijg je de verhoging puur door het feit dat je lijf aan het genezen is. En vergeet niet dat ook je eierstokken zijn verwijdert, dus hormonaal verandert er ook veel. Ook dit kost energie. Neem echt je rust en forceer niks. Ik was na het douchen en ontbijtje maken kapot, de eerste weken. Had een bed in de woonkamer en heb daar heerlijk vaak gebruik van gemaakt. Half liggend was ook een prettigere houding ivm. mijn buikwond.(verwijdering via een buiksnede)
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Die operatie krijg ik tzt ook maar begreep wel dat ik zeker lange tijd niks mag tillen ed. Van een.andere ingreep afgelopen september ben ik wel een maand lang erg moe geweest.

Hoe oud ben je en heb je medicatie voor de overgangsklachten gekregen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bij mij is het vandaag 16 dagen geleden dat mijn baarmoeder verwijdert is. Ik kreeg ruim een week geleden ook op een avond koorts (heb niet gemeten) de volgende dag was het over. Goed naar je lichaam blijven luisteren hoor! Als je verdere ervaringen wilt delen laat maar weten ... ik heb tijd zat de komende weken
Hè, fijn deze reakties Vanmorgen was verhoging stuk gezakt. Gelukkig, maakte me natuurlijk toch een klein beetje zorgen.

Ik ben 45 en was nog helemaal niet in de overgang. Maar door Lucrin worden je hormonen stil gelegd, dus sinds eind december is de overgang eigenlijk al begonnen. Merk ook niet echt verschil met voor de operatie. Net als daarvoor, af en toe vreselijk warm , maar verder gaat het wel.

Waarschijnlijk ga ik geen hormonen nemen, omdat het tot nu toe wel lijkt te gaan met de overgang. Mijn zus haar borstkanker was hormoongevoelig, dus als het niet nodig is, probeer ik dat wel te vermijden.

Weet iemand of het wel is aan te raden om kalktabletten te nemen? Ik had de gyn gevraagd of het nodig was een botmeting te doen voor de operatie, zodat je een soort van nulmeting hebt, maar hij was hier geen voorstander van. Als ik voor mijn controle ga na de 6 weken, wil ik toch wel weer over die botontkalking beginnen. Iemand nog adviezen?

Wat ik trouwens wel merk deze week dat ik een ongelofelijke behoefte voel om te weten hoe het allemaal gegaan is. Zit op internet foto's te bekijken van hoe je op zo'n operatietafel ligt, filmpje hoe de operatie in zijn werk gaat, enz. Best raar. Denk dat ik dit nodig heb om het te kunnen verwerken of zo, dus ik geef er maar gewoon aan toe

O ja, als laatste, dat tillen. Wat is dan een max wat verstandig is. Een pak melk van 1,5 liter of mijn 17" laptop, kan dat dan of is dat eigenlijk al te veel?

Thx, fijn om van jullie te horen!
Bij mij is 3 jr terug mijn baarmoeder verwijderd en ik heb toch wel een half jaar nodig gehad om daar van te herstellen, geloof dat een beetje verhoging zo kort na de ingreep normaal is zolang je maar geen hele hoge koorts krijgt.

Beterschap
Leef vandaag, niet morgen!
Dank Boomerdino!

Hoe is het nu met jou Chamb?

Morgen krijg ik de uitslag van de autopsie. Alles zag er goed uit, zie de arts, maar toch prettig om dat morgen even bevestigd te krijgen
Hoi Asztrid, Ik herken het feit dat je op internet foto's bekijkt etc. Ik doe dat door er veel over te lezen en heb net als jij het gevoel dat ik dat nodig heb om één en ander te verwerken. Leefde al 2 1/2 jaar in onzekerheid door onrustige cellen in combinatie met het HPV-virus wat mijn lichaam maar niet wilde opruimen. Twee keer een lis excisie gehad en na controle ging ik van onrustige cellen naar afwijkende cellen, de situatie verslechterde dus. Het kwam ook steeds op andere plekken terug. Ik lag anderhalve week nadat besloten was mijn baarmoeder te verwijderen op de operatietafel. Vaginaal ging niet omdat mijn baarmoeder te hoog zat dus werd het laparoscopisch door middel van 1 gaatje (ja echt maar eentje, nu na 2 1/2 week zie je meer van waar de pleister heeft gezeten dan van de wond ) via de navel van ongeveer 2 cm doorsnede. De operatie heeft 3 uur geduurd en is door 2 chirurgen uitgevoerd. Na de operatie was ik niet misselijk en buiten het feit dat ik het gevoel had dat er 60 mensen op mijn buik hadden staan dansen voelde ik me redelijk goed . Behalve dan het katheter, die deed me zeer. Bleek deze te groot voor mijn plasbuis en hebben 3 verpleegsters en de gynaecoloog hem er met moeite uit gekregen, maar wat een opluchting was het dat hij eruit was. Ik plaste al snel zelfstandig. De volgende ochtend kwam de gynaecoloog om 8:15 uur en zei: wat mij betreft mag je naar huis Afgelopen woensdag (exact twee weken na de operatie) heb ik de uitslag gekregen van het pathologisch laboratorium en was voorafgaand behoorlijk nerveus. Maar gelukkig was de uitslag goed, wauw wat was ik blij en opgelucht Wel moest ik die avond nog naar het ziekenhuis omdat het bloeden niet stopte en heeft de gynaecoloog het met zilvernitraat aangestipt. Nu bloed ik bijna niet meer. Langzaamaan begon ik (heel voorzichtig) weer dingetjes te doen, wasje opvouwen, koken (zonder pannen zelf op te tillen), een lapje over meubels en voor onze onderneming wat administratieve werkzaamheden ed. Ik dacht het allemaal wel te kunnen maar ik lig nu al twee dagen behoorlijk uitgeput op de bank. Was er wel even verdrietig om omdat ik geestelijk klaar ben om weer aan de slag te gaan maar lichamelijk dus blijkbaar nog niet. Wat betreft je vraag over tillen, een liter pak melk pak ik wel, ik heb een mini laptop die qua gewicht min of meer gelijk staat aan het pak melk maar daar hou ik het dan ook bij. Het is een nieuwe uitdaging voor mij om afhankelijk te zijn van anderen maar vooralsnog gaat dat goed. Ze verwennen me thuis (nog steeds) met zelfgemaakte smoothies, ontbijtjes en andere lekkernijen. Dus ik kom niet om van de honger Nu genoeg over mij (wilde alleen je vragen beantwoorden maar voor ik het wist had ik dit alles geschreven ) Hoe is het met de verhoging? Heb je goede hulp om je heen? Kom je je dagen een beetje door? Maar vooral wil ik je heel veel sterkte wensen voor morgen, hoewel de arts heeft gezegd dat het er goed uitzag heb je toch een extra bevestiging nodig. Succes en laat je het nog even weten?
Bij mij is in januari mijn baarmoeder verwijderd. Op de instructies die ik meekreeg stond specifiek dat ik even terug moest komen naar het ziekenhuis als ik koorts had. Inmijn geval is dat niet gebeurd dus geen ervaring die ik kan delen, maar houdt het gewoon even goed in de gaten. Sterkte met je herstel!
Hi Chamb en Brittle, dank voor de reakties wederom (balen dat je daar op de één of andere manier geen melding van krijgt, ondanks dat ik dat volgens mij wel heb ingesteld )

Ben vanmiddag gebeld dat alle uitslagen goed waren Toch wel heel blij, zeker gezien de familiegeschiedenis van de afgelopen vijf jaar.

Kan mij wel voorstellen dat jij met jouw geschiedenis helemaal opgelucht was met de uitslag, Chamb! Heftig hoor om zo lang in onzekerheid te hebben gezeten met die onrustige cellen

Verhoging de ik had is volgens mij nu echt weg. De arts gaf vandaag aan dat dit wel vaker voor kan komen, dat het best hard werken is voor je lichaam om te herstellen en dat je lichaam dan gewoon even een dipje heeft. Was natuurlijk ook wel fijn dat het (net) niet boven de 38.5 kwam, waarover in de informatieboekjes wordt gesproken.

Gaf ook bij de arts aan dat ik het lastig vind om te beoordelen wat je nou precies wel en niet kan doen, maar een keertje iets te zwaar tillen of reiken, kon geen kwaad. Als ik maar niet structureel te veel doe. Nou, dat gaat volgens mijn nog wel goed, omdat ik daar idd te moe van word.

Wel vandaag voor het eerst een heel blokje om gelopen, ipv alleen maar tot de hoek, wauw, wat een prestatie, whaha maar voelt goed

Tot nu toe is er elke dag (één keer) bezoek geweest. Soms met lunch of avondeten en dat meegebracht en klaargemaakt voor me. Ik had voor de operatie een aantal keren extra gekookt en ingevroren, dus tot nu toe heb ik nog niks hoeven doen. Houdbare boodschappen heb ik vooraf zoveel mogelijk gedaan en als ik iets nodig heb, dan neemt het bezoek van die dag dat mee. Wel fijn om te merken hoe iedereen zo voor je klaar staat hoor. Het aanbod om te helpen is zelfs groter dan de vraag. Grootste uitdaging is om het te vragen als het nodig is, maar op dit moment kost me dat nog geen moeite, omdat ik ook wel weet dat het niet anders kan.

De eerste week na de operatie kon ik niet echt lezen (van de narcose), maar dat begint gelukkig beter te gaan. Lijkt me heerlijk om dadelijk gewoon een stapel spannende boeken te kunnen lezen. TV kijk ik 's avonds en voor de rest doe ik nog niet veel. Kan merken dat jij al wat verder bent Chamb, al is het balen dat het dan nu even iets minder gaat. Hoop dat je ondertussen beetje bent bijgekomen? Misschien ook van dat bloedverlies. Is dat beter nu? Ik heb zelf alleen de eerste twee dagen wat gehad, maar lees wel dat dit later alsnog kan komen, dus afwachten maar.

Nou, weer genoeg geschreven geloof ik.

Groetjenz
Leuk om je positieve bericht te lezen. Het kan nu alleen maar beter worden. En wat fijn dat je zoveel hulp van je visite krijgt. Dat had ik vorig jaar ook en vond ik inderdaad ook best vreemd voelen. Een goede vriend die mijn onderbroeken zat op te vouwen, haha... Maar zo leer je je vrienden wel kennen. Neem het er maar lekker van, je merkt vanzelf wel wanneer je weer het één en ander kunt doen. Beterschap verder.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Thanks Toedeledokie!
Fijn dat het je goedgaat

Ik vind het ook retespannend... Ze zijn nu bezig met onderzoek op mijn moeders weefsels die bewaard zijn (onderzoek op lynchsyndroom) en mijn tantes bloed, maar zelfs al kunnen ze nu niks aantonen dan nog liever de boel eruit aldus de klinisch geneticus. En aangezien ik precies mijn moeder ben... Gooi er maar uit. Maar ik ben bijna 33 en ze willen wachten tot 35 en afh van de uitslagen. Ik heb echter klachten aan mijn baarmoeder (zware menstruaties, daarom novasure gehad, maar nu iets verkleving)p, dus bm zou er sowieso uit, nu daarvan dus uitstel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hoi Suzyqfive, ik denk dat het grote verschil tussen jou en mij onze leeftijd is. Ik ben 45 en dan is het standaard advies eierstokken verwijderen. Ik had een sterk vergrote baarmoeder ivm myomen, maar vond de klachten nog wel meevallen. Gyn had al wel eerder aangeraden bm te verwijderen, maar ik was daar zelf nog niet van overtuigd. Nu werd mij dat in zekere zin 'makkelijker' gemaakt. Eierstokken voelde niet echt als een keuze. Die wilde ik er echt uit hebben en dan was het natuurlijk wel logisch om dan die bm ook mee te nemen. Gyn snapt nog steeds niet dat ik er in verhouding zo weinig last van had. Bm kwam tot boven mijn navel (voor ik met de Lucrin begon)! Heb jij al kinderen of geen kinderwens? Sorry, hoop niet dat je dit een vervelende vraag vindt! Anders gewoon geen antwoord geven hoor ! Ik was nml wel 'blij' dat dit bij mij nu pas speelde. Anders had ik de beslissing een stuk lastiger gevonden.

Hé Chamb, hoe is het ondertussen met je, beetje bijgekomen? Ik snap dat je meer dingen ging doen hoor. Bij mij is het nu pas bijna twee weken en het is dat ik merk dat het echt nog niet gaat, maar ik zou zo graag al meer willen doen!

Ik hoop toch echt dat ik eind volgende week (dus na drie weken) een keer met een vriendin bij een tentje in de buurt ergens koffie kan gaan drinken oid. Heb jij al dingen buiten de deur gedaan?

Groetjenz!!!
Whoehoeee … blij voor jou Asztrid dat de arts je heeft verblijd met goed nieuws! Je zult wel een (voorzichtig) vreugdesprongetje hebben gemaakt Je koorts is ook weg, dus hoop voor jou dat ook jij langzaamaan weer de oude gaat worden.

Lief dat je vraagt of ik alweer een beetje ben bijgekomen en gelukkig kan ik daar volmondig ja opzeggen. Gisteren was mijn dochter jarig en ik heb samen met haar anderhalf uur aan het aanrecht hapjes klaar staan maken, was weer ouderwets gezellig en fijn om dat samen te doen. Daarna wel weer gestrekt op de bank, want toen was ik wel weer moe.

Ik heb met regelmaat een gevoel dat mijn buik hard wordt, herken je dat? Dat gebeurt met name als ik te lang gestaan/gelopen heb.

Ik snap heel goed dat je graag weer buiten de deur dingen wilt ondernemen. Ik ben al diverse keren buiten de deur geweest, maar die momenten hakken er echt in. Daarom heb ik misschien wel even een klap met de hamer gekregen de afgelopen dagen en heb mezelf streng toegesproken toch weer even een pas op de plaats te doen. Het is lastig afwegingen te maken. Zoals komend weekend: een hele goede vriend viert vrijdag zijn verjaardag, mijn dochter viert zaterdag haar verjaardag inclusief barbecue en zondag is het moederdag. Ik wil het liefst naar alle feestjes, maar ik weet dat ik keuzes moet maken. Je zegt een kopje koffie met een vriendin te willen gaan doen in een gelegenheid in de buurt. En dat eind volgende week, drie weken na de operatie. Als blijkt dat je je er toch niet comfortabel onder voelt kun je toch weer lekker terug naar huis gaan? Pak het moment van de dag waarop jij je het fitste voelt. Schroom niet om aan te geven als het je teveel wordt.
Thanks Chamb, idd toch wel even voorzichtig op de bank zitten te hupsen na het telefoontje

Wat fijn dat jij weer zo goed bent opgeknapt en gezellig met je dochter in de keuken bezig bent geweest samen Nog gefeliciteerd ook met haar verjaardag

Jij bent volgens mij ongeveer 1 week verder dan ik (mijn operatie was op de 24e en die van jou?) en zo te horen met wat je kan echt al een stuk verder dan ik. Maar voor mij ook wel goed om te horen dat je dan na 1,5u staan echt wel moet rusten of zoals afgelopen dagen echt pas op de plaats moest maken. Ik merk dat ik graag al verder zou willen zijn en meer zou willen doen, maar het is dan ook goed om jouw ervaring te horen dat je dan ook wel weer wordt terug gefloten. Maar je hebt gelijk hoor, keuzes maken en je juiste momenten pakken.

Mijn buik is soms idd wat harder en vooral wat dikker 's avonds. De arts zei gisteren dat het normaal is dat je buik nog dik is (wondvocht) en dat dit wel een tijdje zal duren. Mmm, zal mij benieuwen. Draag jij alweer gewone broeken? ik loop nog in mijn sportbroek rond, zit me toch het beste op het moment.

Lastig allemaal hè deze periode, maar ja, het komt allemaal vanzelf weer goed. In ieder geval fijn om ervaringen te kunnen uitwisselen
Hoi, ja ik heb vijf kinderen gelukkig. Mijn baarmoeder is ook een slappe hap, die functioneert niet meer.

Mijn zusje heeft echter nog geen kinderen, die is 28, maar sowieso zeggen ze dat ze tot minimaal 35 kan wachten. (Alleen heeft mijn zusje niet echt het leven voor een kind)
Hey Asztrid, daar ben ik weer … Dank voor je felicitatie.

Ik ben inderdaad een week verder dan jij, mijn operatie was 16 april. Die ene week kan natuurlijk enorm verschil maken, ik hoop dan ook dat jij je over een week zo voelt zoals ik nu doe

Gisteren en vandaag een goede dag gehad. Wel weer met het gevaar dat ik dan teveel doe/wil. Kreeg zojuist een reprimande van mijn echtgenoot die vond dat ik teveel hooi op mijn vork had genomen de lieverd.

Hmmm, ja dat de buik wat dikker is en harder door wondvocht kan ik me inderdaad wel in vinden, Misschien heb ik het niet goed omschreven want het voelt niet alleen hard maar vooral zwaar. Net alsof er een laagje cement in is gestort wat ik ineens moet meezeulen.

Gewone broeken draag ik af en toe maar voel me net als jij het prettigst in een sportbroek. Minder flatteus maar wel comfortabel . En een leuk zomers jurkje lijkt ook nog even te fris met dit weer

Hoe was jouw dag vandaag? Wanneer heb jij de afspraak voor nacontrole in het ziekenhuis?
Snap dat het voor jou stuk anders voelt dan voor je zus Suzyqfive en met vijf kinderen, is de leeftijd misschien niet zo belangrijk meer. Dat is idd voor je zus een ander verhaal. Lastig hoor.

Fijn dat jij je weer zo goed voelt Chambie! Klinkt idd wel alsof je nu wel weer op moet passen dat je nu niet weer jezelf voorbij gaat lopen. Lief dat je man het zegt!

Maar ik snap het wel hoor. Het blijft ook lastig om te beoordelen wat nu wel kan en wat dan blijkbaar toch te veel is.

Vandaag voor het eerst twee keer bezoek gehad en dat ging goed Tijdens lunch kort voor zo'n 45 minuten, maar vanavond kwam een vriendin eten maken en uiteindelijk alles bij elkaar wel zo'n 2u gebleven. Ook beetje meegeholpen. Wel een paar keer een steek in de buik en nu weer misschien wat dikker buikje, maar voel me goed verder.

Dat zomerjurkje kunnen we nog wel even laten hangen idd. Wat een weer vandaag. Heb zelf mijn wandelingetje over geslagen . Was misschien ook niet zo gek bij dit intensieve dagje, whaha.

Nu lekker naar mijn mandje

O ja, mag dinsdag 3 juni voor controle. En jij?
Daar ben ik weer, excuus voor late reactie, kan niet zeggen dat ik ‘druk’ was in mijn positie haha …

Maar wel even afgeleid door feestjes, Moederdag ed.

Mijn controle is 22 mei

Hoe gaat het met jou? Heb je het uitje met je vriendin nog doorgezet en zo ja hoe is dat bevallen?
Hoi hoi, dacht al dat je druk was met alle feestjes die er aan kwamen. Hoe is het gegaan? Goed te doen?

Ik ben dinsdag met een vriendin koffie wezen drinken en de supermarkt in. Keek er echt al dagen naar uit

Was achteraf toch beter geweest het alleen bij de koffie te houden. Vond het niet erg dat ik moe was, maar kreeg daarna ook meer last van mijn buik. Is nu wel weer beter, maar nog niet helemaal over. Beetje raar, is eigenlijk een beetje het gevoel wat ik ook in de eerste week had. aan de zijkant van mijn buik, waarvan de verpleging toen zei dat het daar gewoon helemaal beurs was van de buizen en instrumenten waarmee ze daar lekker bezig waren geweest.

Hoe ben jij trouwens geopereerd, ook kijkoperatie? Jouw controle is wel heel snel al zeg, dat is geen zes weken toch?
Eén feestje heb ik gelaten voor wat het was. Ik wist dat als ik me in het feestgedruis zou begeven ik mezelf niet in de hand zou houden en het daarna zou moeten bezuren. Zelfbescherming dus De verjaardag van mijn dochter incl. barbecue heb ik wel bijgewoond. Lekker languit op de bank en iedereen kwam gezellig bij me hangen, het was heel geslaagd. Moederdag begon ook goed met ontbijt op bed. Daarna bij beide ouders op bezoek geweest, Toen was het wel weer even genoeg. Dapper dat je met een vriendin koffie bent gaan drinken. Wel jammer dat je daarna last van je buik kreeg, maar daaruit kun je dus eigenlijk opmaken dat je teveel hebt gedaan toch? Nog andere plannen de komende dagen? Ik ben laparoscopisch geopereerd maar dan via de nieuwste techniek waarbij ze maar één gaatje maken in je navel van ongeveer 2 centimeter. Je ziet er echt bijna niets meer van, zo blij mee Geneest het bij jou goed? Mijn controle (is trouwens de 23e en niet de 22e) is inderdaad iets eerder, met ruim 5 weken, Ben er wel aan toe, wil wel horen hoe het ervoor staat. Wens je een mooi zonnig weekend toe ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven