Gezondheid alle pijlers

Baarmoederverwijdering en nu verhoging na een week

02-05-2014 16:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is vandaag acht dagen geleden dat mijn baarmoeder en eierstokken zijn verwijderd. Baarmoeder ivm myomen en eierstokken ivm erfelijke belasting.

Ik ben echt super blij hoe de arts het heeft aangepakt Mijn baarmoeder kwam namelijk tot boven mijn navel wat een kijkoperatie onmogelijk maakte. Ik heb daarom eerst drie maanden Lucrin gehad. De baarmoeder was nog steeds heel erg groot, maar wel onder de navel, dus de arts wilde het toch gaan proberen. Eén sneetje is nu bij mij een stukje boven mijn navel ipv er onder en het zijn vier gaatjes ipv vaak maar drie, maar ik ben daar dik tevreden mee! Eén gat heeft drie hechtingen (ziet er ook iets minder mooi gehecht uit helaas), één heeft twee hechtingen en de andere allebei één

De operatie zelf maak je natuurlijk niet echt mee, maar de eerste dag is mij verder tegen gevallen. Veel pijn toen ik bijkwam op de verkoever, veel pijnstilling, waardoor ook misselijk en overgeven. Maar de nacht goed geslapen (waarschijnlijk nog flink gedrogeerd ) en sindsdien gaat het echt heel goed. Het valt me zo mee! Niet of nauwelijks pijn (slik nog wel paracetamol en een enkele keer diclofenac). Ja, tot nu toe kan ik idd weinig en ben ik van alles moe (douchen, vaatwasser in- of uitruimen, bezoek, tv kijken, verzin het), maar dat geeft niet. Ik probeer echt heel rustig aan te doen, omdat ik merk dat ik dat nodig heb. Is moeilijk voor een persoontje als mij, maar tot nu toe lukt het behoorlijk. Heb ook ingesteld dat ik deze week (en als ik zie hoe het nu gaat, ook volgende week nog) maar één keer per dag bezoek mag van max 1 uur. Soms loopt het iets uit, maar ik merk dat ik dan ook helemaal op ben.