Gezondheid alle pijlers

baarmoederverwijdering

27-07-2009 20:00 569 berichten
Omdat ik al jaren erg veel last heb tijdens menstruatie en dit ook gemiddeld zo'n 2,5 week in de 4 weken ben,wil de gynaecoloog nu mijn baarmoeder verwijderen.

Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.

Iemand hier die me wat meer kan vertellen??

Liefs Coebergh
Alle reacties Link kopieren
En ook van mij veel sterkte voor jullie morgen (en daarna)
Moet al de hele ochtend aan Verana en Fien denken!

Hopelijk hebben ze het nu achter de rug en gaat het morgen al weer wat beter.

Ik heb de griep niet buiten de deur kunnen houden,daarbij ook nog eens heel hard hoesten en dat doet zo'n zeer!!Iemand nog tips daartegen?Geef nu iedere keer tegendruk op wond,veel meet kan ik niet doen ben ik bang...
een klein kussentje tegen je wond aan houden coebergh dat helpt wel wat tegen het hoesten.

Komt nu niet zo best uit behhhhhh.

Anders effe de huisarts bellen voor een middeltje en zeggen dat je een buikwond hebt.

En ik ben ook benieuwd naar verana en fien. Hopenlijk gaat alles voorspoedig.

Groetjes mutske
Apotheek komt straks pilletjes brengen tegen het hoesten,nu maar hopen dat die helpen.
alles goed gegaan! eierstokken en baarmoedermond zitten er nog. wel erg misszlijk enn moe. vleesbomen waren ong 4 kg, krijg morgen foto's te zien. internet is waardeloos hier,dus zall niet vaak posten.
Zo jij bent snel Verana!!

Fijn dat alles goed gegaan is.Dat is iig ook weer achter de rug!Pfff 4 kg,dat is nogal wat zeg!

Je zal zien dat je je snel wat beter voelt,iedere dag een beetje meer,en echt,jij zal straks ook zeggen:Had ik dat maar eerder gedaan!

Veel sterkte,succes met je herstel,laat je maar goed verwennen daar!

Liefs Coebergh xxx
Jij bent er echt snel bij Verana!

Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt,in ieder geval minder misselijk;vreselijk is dat!

Maar liefst 4 kilo vleesbomen.......jeetje wat veel !!!!!

Veel sterkte en we zien je vanzelf weer hier verschijnen!
Wow wat snel!

Waarom is de baarmoedermond blijven zitten?
net arts aan bed gehad. is heel klein stukje baarmoedermond blijven zitten. is omdat ze die er niet uitkregen.

voel me vandaag veel beter!
hheb half uur op stoel gezeten, ging goed!
Heey Verana, je hebt het lekker acher de rug nu! Lekker hoor! Heel veel sterkte met jouw herstel!
quote:Verana schreef op 01 november 2009 @ 11:29:

hheb half uur op stoel gezeten, ging goed!

Goehoed!!!!

Heb ik ook zo snel gedaan en ik knapte veel sneller op dan mijn buurvrouwen.

ga zo door!
Verana jee leuk zo internet in het ziekenhuis.

En goed dat je er al uit bent, tja ik deed dat ook maar ik ik wilde een sigaretje en dan ben je veeeeeel vlugger haaha

Nou meid nog een paar dagen en je bent weer lekker thuis .

en jee 4 kg vleesbomen dat is niet misselijk, maar nu kun je gerust adem halen dat je overal vanaf bent.

Sterkte en knap maar vlug op.

Groetjes mutske
morfine eraf en catheter eruit, zonet infuus eruit. ook lopend naar gang naar toilet geweest. ik ga best snel volgens mij!
gaat goed verana en nu morgen of overmorgen naar huis.

Voel je je goed nu, of heb je nog veelpijn?

Groetjes en rustig aan.

Mutske
quote:Verana schreef op 01 november 2009 @ 19:17:

morfine eraf en catheter eruit, zonet infuus eruit. ook lopend naar gang naar toilet geweest. ik ga best snel volgens mij!Goed vrouw!
Dat gaat goed Verana!Je gaat idd snel!!Wel opletten dat je niet teveel ineens wilt he!

Ik ga zometeen even naar de ha,mijn buik lijkt wel helemaal vol vocht te zitten,9 maanden zwanger nu!
naar de ha?? Bedoel je AH hahahaha

Volgens mij hebben ze ook wat hersencellen verwijderd hahaha ( grapje)
Ha = huisarts..............;-)
Yep woopie!

Huisarts heeft toch liever dat ik naar de gyn ga,daar kan ik vanmiddag om 3 uur terecht.Men,ik sta op klappen!!Waarschijnlijk is het vocht wat in mijn buik ophoopt,ze gaan een echo maken en dan weten we of het dit is.
Verana wat ga je snel zeg!!!kijk je uit dat je wel naar je lichaam luisterd???
och had ik niet bij stil gestaan huisarts jee wat ben ik een muts

En coebergh daar kun je zeker even naar laten kijken, mijn buik is ook nog wel wat opgezwollen maar wordt wel minder, kan alweer meer broeken aan, alleen strakke spijkerbroeken nog niet dat kan ik niet verdragen aan mijn buik.

Verder gaat het hier goed, voel mij eigen goed , ik mag volgende week maandag naar de gyn. 6 weken voorbij pfffffffff.

Alleen tillen doet nog steeds zeer, dus ben benieuwd ofdat dat na 6 weken nog zo is want dan moeten ze op het werk maar voor mij tillen.

Ik heb zo'n fijne baas, die heeft in al die weken nog niks laten horen. Och ja zo weet je weer dat je een nummer bent.

Maar ze zoeken het maar uit ik bel hun ook niet.

Volgende week als de 6 weken om zijn zal hij vast wel bellen, tja dan mag je weer maar dan ben ik echt nog niet beter hahaha

Eigenlijk wel maar ze zoeken het maar uit.

Nou ik ga weer gauw naar mijn eten baaaaaaaai

Mutske
quote:coeberghmetijs schreef op 02 november 2009 @ 13:26:

Yep woopie!

Huisarts heeft toch liever dat ik naar de gyn ga,daar kan ik vanmiddag om 3 uur terecht.Men,ik sta op klappen!!Waarschijnlijk is het vocht wat in mijn buik ophoopt,ze gaan een echo maken en dan weten we of het dit is.

Hoe is het vanmiddag gegaan bij de gyn?

Weet wel dat het bij mij ongeveer 3 maand heeft geduurd voordat ik een spijkerbroek weer fatsoenlijk dicht kon krijgen, maar zo dik als die buik van jou (sorry ) dat herken ik niet.
Ik kreeg op mijn flikker!Buik zit vol vocht en dat komt doordat ik teveel doe(voor mijn gevoel niks,maar das dus niet zo)Ik mag dus weer even helemaal niks..

Laat dit maar een goede waarschuwing zijn voor de dames die zo thuis komen.
Het is al even geleden dat ik hier geschreven heb maar ik wou het voor mezelf nog even wegduwen. Gister ben ik bij de gyn geweest en het kan zo niet langer, het beste is opereren en alles verwijderen. Ik heb tot 15 dec de tijd om na te denken en als ik dan beslis om het te doen dan wordt ik in januari geopereerd. Het wordt een gecompliceerde operatie ivm mijn medische geschiedenis.

Ik weet al wat ik doe, ik laat me opereren. Nu heb ik nog een paar weken de tijd om alles voor mijn gezin te regelen. De gyn zei al dat dat het belangrijkste was zodat ik met een gerust hart de operatie in ga.

Ik zie er heel erg tegen op maar als ik de verhalen hier lees dan geeft het mij weer goede moed en weet ik waar ik het voor doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven