Gezondheid alle pijlers

Babynagel los

02-03-2021 23:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar gezondheid gekozen....

Baby is 10maanden en werd daarnet wakker. Enorm huilen, niet te troosten dus uiteindelijk toch mee naar beneden. Daar zagen we bij goed licht dat t nageltje van zn middelvinger paars is en n onderhuidse bloeding.
Geen idee hoe t komt!

Nu een pleister omgedaan voor een klein beetje tegendruk. Wantjes aan zodat hij zijn vingertjes niet steeds in zn mond steekt en uiteraard een zetpilletje tegen de pijn. Kan ik nog meer doen? Hij is zo zielig en heeft duidelijk pijn.

Hap leek me niet zinvol, of zie ik dat verkeerd? Morgen HA bellen?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Ik denk dat tegendruk het pijnlijker maakt.
Alle reacties Link kopieren
Als hij echt zo veel last heeft, mag je gewoon de hap bellen. Kan gewoon voor advies, soms hebben ze suggestie die je ok zo'n moment zelf niet bedenkt.

Mijn dochter heeft allergieen en kwam thuis met een dik oog. Normaal krijgt ze huiduitslag en daar hebben we zalf voor. Hap gebeld en die suggereerden icepack, daar had ik zelf helemaal niet aan gedacht en dat loste probleem wel op.
Alle reacties Link kopieren
Toch de HAP bellen. Alleen al om even advies te krijgen of je het nu wel of niet moet pleisteren en of hij wel of niet op zijn vingertje mag sabbelen.

En morgen even goed nadenken over hoe hij dit heeft op kunnen lopen. Zo’n verwonding komt niet uit de lucht vallen. Meestal is er dan sprake geweest van een beknelling. En anders huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, ongeacht wat je op dit moment wel of niet doet, sowieso hier een afspraak over maken bij je eigen huisarts. Óf de vinger heeft goed bekneld gezeten óf er is wellicht meer aan de hand. Een plotselinge bloeding kan ook de oorzaak zijn van iets onderliggends...
Sorry, wil je absoluut niet bang maken ofzo en nogmaals, hij kan ook gewoon stevig vast hebben gezeten ergens...
Maar gewoon, voor de zekerheid.
Kan het zijn dat er een enkele haar om het vingerkootje knelt, en dat de bloedsomloop afknelt?

Ik zou er in ieder geval geen pleister om doen, want dan heb je geen zicht op hoe dit verder ontwikkelt.
Naast beknelling kan er ook iets onder de nagels zijn geschoten dat een ontsteking oid heeft veroorzaakt.

Mijn dochter van toen 20+ mocht met zoiets op zaterdagavond om 22:00 uur maar de hap om daar een gaatje in te laten boren. Druk eraf=pijn weg.
Alle reacties Link kopieren
Een pleister erop lijkt me pijnlijker. Hoe weet je dat er een onderhuidse bloeding is?

Onze dreumes heeft wel eens een ontstoken nagel gehad die dus helemaal rood was en uiteindelijk is nagel eraf gevallen. Zalf gekregen van huisarts en inmiddels zit er een nieuwe nagel op.
Alle reacties Link kopieren
flip-flop schreef:
02-03-2021 23:13
Nu een pleister omgedaan voor een klein beetje tegendruk.

Dat doe ik bij mezelf in elk geval nooit, een strakke pleister doet pijn bij een zwellende/gezwollen vinger.
Alle reacties Link kopieren
Update:
HA gebeld en die denk aan een ontsteking. Hij zit de hele tijd op zijn vinger te bijten dus daarom ook rood. Nageltje zit niet los maar lijkt zo door de zwelling.

Bedankt allemaal!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Sterkte Flip-flop, is niet leuk als je kind zo’n pijn heeft. Hopelijk geneest het snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven