Gezondheid alle pijlers

bacteriele vaginose

18-09-2012 14:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
En voor de tweede keer heb ik deze bacterie te pakken. Binnen een jaar en heb weer een kuurtje (1 x 4 tabletten) voorgeschreven.

Zelf denk ik het verband te leggen met het gaan naar de sauna en het zwemmen in chloorwater, maar ik vnd hier niks over terug op internet. Het enige wat ik vind is dat ze nog niet weten waar het precies vandaan komt. Herkend iemand het verband sauna en het oplopen van deze infectie?
ga beginnen met Orthiflor Fem van orthica, concequent slikken tot zeker 1 maand nadat het weg is en dan langzaam afbouwen
Heb je een partner? Het kan zijn dat jouw partner je kan besmet. Simpel kuurtje voor hem en klaar.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Geen ervaringen mee, maar heeft dat werkelijk iets te maken met bezoeken van sauna, zwembad e.d ?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
thanks voor de reacties, ga op onderzoek uit naar die Orthiflor Fem. En ja, heb een partner, al jaren dus lijkt me sterkt dat het van hem af komt. Weet dus niet of een zwembad zo'n bacterie kan veroorzaken, maar het viel me zelf op
Het heeft te maken met de zuurgraad van je vagina. Als je in de sauna zit of zwemt komt het water toch niet ín de vagina? Of heb je misschien vaginale stoombaden met kruiden waarbij je met gespreide benen zit? In sommige culturen doen ze dat.
Het heeft inderdaad met je zuurgraad te maken en het zou misschien weleens te maken kunnen hebben met chloor water e.d? Dat die je zuurgraad verstoren? Anders test het uit en ga voorlopig niet naar sauna, en zwembad. Dan weet je het meteen.

Trouwens, ben je nog niet naar huisarts geweest? of gynecoloog?

Succes x
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Zuurgraad? Bij mijn weten is het een zogeheten lichaamsvreemde bacterie. Dat betekent dat je hem van iemand anders hebt gekregen. Bubbelbaden zijn risicovol en bijvoorbeeld iemand anders die jouw handdoek gebruikt (gruwel bij het idee haha).
quote:feeks schreef op 18 september 2012 @ 14:11:

ga beginnen met Orthiflor Fem van orthica, concequent slikken tot zeker 1 maand nadat het weg is en dan langzaam afbouwen

Homeopathie heeft zijn werking nog nooit wetenschappelijk bewezen dus dat kan TO wel terzijde schuiven

TO's klachten komen door een verstoorde vaginale darmflora.

de 1 pikt er een schimmel mee op, de ander dit

Is geen SOA ofzo

Kan door van alles komen en soms blijft de oorzaak onbekend

Soms door de menstruatie, evt met gebruik van tampons

soms door sperma van de partner

pilgebruik

antibiotica gebruik (wat weer in contrast staat met de laatste behandeling ervan nl antibiotica maar soms hekpt dat wel)

Inlegkruisjes

Ga vooral niet rommelen met spullen in je vagina, het maakt het alleen maar erger

Kijk wat de klachten veroorzaakt door kritisch te kijken naar de omstandigheden
Je bent zelf een theepot
quote:loonstrookje schreef op 18 september 2012 @ 15:15:

thanks voor de reacties, ga op onderzoek uit naar die Orthiflor Fem. En ja, heb een partner, al jaren dus lijkt me sterkt dat het van hem af komt. Weet dus niet of een zwembad zo'n bacterie kan veroorzaken, maar het viel me zelf opIk denk dat er werd bedoeld dat jij eerder al je partner had besmet, en dat hij jou nu als het ware weer terug besmet, omdat jij wel een kuurtje had gekregen en hij destijds niet. Hij kan namelijk gewoon drager van de bacterie zijn zonder dat hij zelf ergens last van heeft, maar daarmee wel jou besmetten.
quote:penelopeia schreef op 18 september 2012 @ 22:47:

[...]

Ik denk dat er werd bedoeld dat jij eerder al je partner had besmet, en dat hij jou nu als het ware weer terug besmet, omdat jij wel een kuurtje had gekregen en hij destijds niet. Hij kan namelijk gewoon drager van de bacterie zijn zonder dat hij zelf ergens last van heeft, maar daarmee wel jou besmetten.Beter omschreven! Sorry Bij mij was dit dus het geval. Ook 3 x achter elkaar een kuurtje. Toen partner tegelijkertijd ook een kuurtje en een paar dagen geen sex gehad en nooit meer last van gehad. Hij droeg de bacterie dus ook bij zich, maar had nergens last van.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ja, ik herken het verband sauna - infectie maar al te goed. De sauna schijnt een broedplaats voor bacteriën te zijn. Zwembaden idem dito.
heb inmiddels contact gehad met de huisarts. Volgens hem staat de vagina altijd een beetje open (...) en kan er tijdens het zwemmen water naar binnen komen en dat kan (het hoeft niet maar het kan) een oorzaak zijn.
'iemand anders die je handdoek gebruikt' Ja dat vind ik ook een gruwelijjk idee op de een of andere manier, hihi
quote:loonstrookje schreef op 19 september 2012 @ 14:04:

heb inmiddels contact gehad met de huisarts. Volgens hem staat de vagina altijd een beetje open (...) en kan er tijdens het zwemmen water naar binnen komen en dat kan (het hoeft niet maar het kan) een oorzaak zijn.

Haall jij of de ha nu dingen door elkaar?

Natuurlijk is je vagina open, duh

Bedoelt hij niet de baarmoeder? (wat overigens niet hier aan de orde is)

]

Bij b.v. is er geen bacteriele infectie, het is een disbalans van je normale flora.

Waar normaal je vagina dit aankan en nu even niet

Heeft niets! te maken met een infectie/besmetting maar alles met verstoring van je vaginale flora
Je bent zelf een theepot
quote:mijntjemus schreef op 18 september 2012 @ 22:11:

Zuurgraad? Bij mijn weten is het een zogeheten lichaamsvreemde bacterie. Dat betekent dat je hem van iemand anders hebt gekregen. Bubbelbaden zijn risicovol en bijvoorbeeld iemand anders die jouw handdoek gebruikt (gruwel bij het idee haha).

Nee hoor, het kan net zo goed een bacterie zijn die al in je lichaam voorkomt, maar die door een verstoring in het vaginale milieu ineens buitensporig gaat groeien.

En die verstoring van het vaginale milieu kan dus komen door antibiotica, vaginale douches etc..
link

Vervelend is het zeker. Vooral de geur. Ik wist waar het vandaan kwam en in het begin kwam die geur echt door mijn broek heen, verschrikkelijk vies. Ik durfde niet bij mensen in de buurt te komen, zo erg. Kuur gehad, twee weken en toen leek het weg. Nu ruik ik het vooral nog net de paar dagen na mijn menstruatie.
quote:SuzanneSuus schreef op 18 september 2012 @ 22:44:

[...]

Homeopathie heeft zijn werking nog nooit wetenschappelijk bewezen dus dat kan TO wel terzijde schuiven

Is geen SOA ofzo

pilgebruik

antibiotica gebruik (wat weer in contrast staat met de laatste behandeling ervan nl antibiotica maar soms hekpt dat wel)

Inlegkruisjes

Ga vooral niet rommelen met spullen in je vagina, het maakt het alleen maar erger

Kijk wat de klachten veroorzaakt door kritisch te kijken naar de omstandigheden

probiotica valt niet onder homeopathie en het heeft, itt metrazol, bij mij en bij anderen goed geholpen.

Maar fijn dat jij even beslist dat TO mijn opmerking terzijde kan schuiven.
quote:SuzanneSuus schreef op dinsdag 18 september 2012 22:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="feeks in "bacteriele vaginose"" class="messagelink">feeks schreef op 18 september 2012 @ 14:11</a>:</b>

ga beginnen met Orthiflor Fem van orthica, concequent slikken tot zeker 1 maand nadat het weg is en dan langzaam afbouwen</div></blockquote>

Is geen SOA ofzo

pilgebruik

Inlegkruisjes

Kijk wat de klachten veroorzaakt door kritisch te kijken naar de omstandigheden "quote: feeks schreef op 18 september 2012 @ 14:11 :

de 1 pikt er een schimmel mee op, de ander dit"

Euh....vaginale darmflora???? Nu haal je even twee dingen door elkaar :Imao:
Als je het na deze tips nog steeds krijgt raad ik acupunctuur aan! Na 1 sessie was ik ervan af! Voor goed
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
als er geen bacteriele infectie is, waarom heet het dan bacteriele vaginose?

En ik denk dat mijn huisarts bedoeld dat er tijdens het zwemmen chloorwater in je vagina komt waar dan weer dingen inzitten waar je vagina of haar flora even niet op zitten te wachten. Maar ik ben zelf geen huisarts dus weet het ook niet. En als ik zoek op internet blijkt dat de grote medici ook nog steeds niet weten waar het nu precies vandaan komt. Vrouwen die nooit sex hebben kunnen het ook krijgen.
Halloo , na het zwemmen heb ik last gehad van prikken aan de vagina .. ik zie er zelf niets aan geen schimmel ofzo.. ik ben ermee naar de apotheek gegaan en heb een zalf genaamd : gyno-myk.. nu weet ik niet of ik het er zou op aandoen omdat ik vooral bang heb dat er dan wel iets zou veroorzaken. Zou ik het eraan doen of liever zo laten? Zou ik nog reactie vandaag kunnen hebben? Bedankt!
Ik wil graag een paar tips geven voor vrouwen die last hebben van bacteriele vaginose omdat ik weet hoe ontzettend vervelend dit is!! Ik heb hier zelf ongeveer 3 maanden last van gehad en heb van alles geprobeerd. Ik was al bang dat ik er niet meer vanaf zou komen!

Ik heb 2x een doosje balance active gel gekocht. Hiermee blijft de geur een dag weg maar vervolgens komt het weer terug. Weggegooid geld dus! Ook heb ik een vaginaal tablet gekocht en vaginale creme, ik ben vergeten van welk merk, maar het was verkrijgbaar bij de drogist. Het had allemaal geen langdurig resultaat, de bacteriele vaginose kwam gelijk weer terug. Bovendien zijn deze middeltjes duur om steeds weer aan te schaffen.

Wat mij is opgevallen is dat het eten van suikers (snoep) de bacteriele vaginose erg bevordert. Bij mij heeft het volgende geholpen om er eindelijk van af te komen:

- Geen snoep eten (Geraffineerde suikers)

- Gebruik Orthiflor fem van Ortica, 1 pil in de ochtend en 1 in de avond met water innemen. Dit gedurende een aantal weken

- Vaginaaltabletten van Normaflor, in de avond voor het slapen gaan inbrengen, gedurende 6 dagen (bij apotheek verkrijgbaar zonder recept)

De Orthiflor fem tabletten gebruik ik nog steeds, ik ga het straks afbouwen na 1 tablet per dag.

Na het gebruik van de vaginaaltabletten van Normaflor gedurende 6 dagen, kwam na 2 dagen toch weer een lichte geur terug. Ik heb toen nog 1x een vaginaal tablet gebruikt en nu is de geur volledig weg!!

Ik denk zelf dat het de combinatie was van deze 3 punten die ervoor heeft gezorgd dat het bij mij overging. Ik raad iedereen aan om deze combinatie uit te proberen!
quote:chillies schreef op 21 september 2012 @ 07:20:

Als je het na deze tips nog steeds krijgt raad ik acupunctuur aan! Na 1 sessie was ik ervan af! Voor goed

Ik heb er (helaas) ook regelmatig last van.

Zwembad/sauna is idd een bekende bron.

Maar acupunctuur...ik ga me daar eens in verdiepen, zou een uitkomst zijn!
Acupunctuur? Lijkt me sterk dat dat gaat werken. BV heeft te maken met een verstoorde zuurgraad. Ik betwijfel of de medianen je zuurgraad weer normaal krijgen.

Bij mij werkte Balance Activ gel. Verder eigenlijk niks. Eerst een vaginale douche zodat alle BV-afscheiding (en dus de "slechte" bacteriën) van binnen weg is, dan een tube Balance Activ. Na 2 tubes is het bij mij als sneeuw voor de zon verdwenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven