Gezondheid alle pijlers

Bacteriële vaginose

03-06-2020 18:19 39 berichten
Dag meiden!

Voorheen nooit last van gehad, maar blijkbaar drager van deze overmatig irritante onaangename zooi in de donkere krochten van mijn vagina.....

Dokter gebeld en gezegd schoon te houden met water (logisch) en dan moet het daar zichzelf oplossen (duurt te lang.... en mag pas na 2 weken weer contact opnemen).

Alleen ik voel mij daar niet prettig bij. We weten allemaal wat voor geur het met zich meebrengt en de angst dat iemand dat ruikt of dat het in de weg staat bij de seks maakt me alles ongemakkelijk.

Ik heb van de week Canesten gyno gekocht om zo'n 7 daagse kuur te doen. Ik ben benieuwd of dat gaat werken.

Mijn vraag is, als je er ooit last van heb gehad: Hoe heb jij dit opgelost?

Ik schaamde mij er eerst een beetje (heel ernstig) voor, maar liefst 80% van de vrouwen heeft er mee te maken of mee te maken gehad.

Voor degene die zich afvraagd wat het is:
https://www.thuisarts.nl/vaginale-afsch ... e-vaginose
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen balance activ ( of zoiets) gebruikt, dat hielp. Mocht je een partner hebben, behandel hem mee, anders krijg je het weer terug.
beetjegek schreef:
03-06-2020 18:25
Ik heb toen balance activ ( of zoiets) gebruikt, dat hielp. Mocht je een partner hebben, behandel hem mee, anders krijg je het weer terug.
Grote kans dat ik het idd van hem heb gehad. Thnx voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Wat een plastische eerste zin TO hahah.
Canesten Gyno heb ik weleens gebruikt tegen candida. Verlichtte wel, maar was voor mij helaas geen definitieve oplossing. Nu ja, het zijn wel twee verschillende aandoeningen dus misschien heeft het voor jou meer effect.
Indien de balans zich niet uit zichzelf herstelt, zal de huisarts je misschien antibiotica voorschrijven. Maar dat laat ik dan weer aan hem/haar over.
leeg
Ik zou een kuurtje vragen aan de ha. Je gaat toch niet weken met die stinkende zooi in je krochten rondlopen?
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
03-06-2020 18:34
Ik zou een kuurtje vragen aan de ha. Je gaat toch niet weken met die stinkende zooi in je krochten rondlopen?
Dit ja. Die bacterie gaat zich niet zelf oplossen. een schimmel kan nog uit zichzelf oplossen aangezien dat ook met de balans en zuurgraad te maken heeft. tenminste is mijn ervaring
Don't cry, buy a bag and move on.
https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... -vaginalis

Het alternatief van afwachten is een kuurtje Metronidazol. De keuze wordt meestal gemaakt in overleg. Ik zou de huisarts gewoon nog een keer bellen.
daenerys79 schreef:
03-06-2020 18:40
Dit ja. Die bacterie gaat zich niet zelf oplossen. een schimmel kan nog uit zichzelf oplossen aangezien dat ook met de balans en zuurgraad te maken heeft. tenminste is mijn ervaring
Het gaat niet perse om 1 bacterie. Het gaat om een disbalans en overgroei van bepaalde soorten. En ja, gelukkig kán het zichzelf oplossen, maar het alternatief is een kuurtje :) .
Nemain• schreef:
03-06-2020 18:34
Ik zou een kuurtje vragen aan de ha. Je gaat toch niet weken met die stinkende zooi in je krochten rondlopen?
Dat dacht ik dus ook, maar de dokter wilde dat ik afwachten. Vandaar nu richting de kruidvat gelopen.
Mai* schreef:
03-06-2020 18:42
Dat dacht ik dus ook, maar de dokter wilde dat ik afwachten. Vandaar nu richting de kruidvat gelopen.
Opnieuw bellen en drammen dat je toch wat wil hebben. Is zeker een vent die bedenkt dat je wel twee weken met een viskraam tussen je benen kan lopen.
Gatekeeper* schreef:
03-06-2020 18:45
Opnieuw bellen en drammen dat je toch wat wil hebben. Is zeker een vent die bedenkt dat je wel twee weken met een viskraam tussen je benen kan lopen.
Precies dit. Ik zou echt bellen, desnoods zeg je dat je collega's het ruiken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg er metronidazol voor uiteindelijk, ook geprutst met gyno maar schimmelinfectie en bacterieel zijn twee verschillende dingen.
Sterkte, is echt goor.
Alle reacties Link kopieren
Volg de adviezen van je huisarts op. Ga niet zelf lopen rommelen met middeltjes van de drogist. Je wil je vaginale balans niet verder verstoren.

Een ander ruikt het trouwens echt niet zo snel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
03-06-2020 18:45
Opnieuw bellen en drammen dat je toch wat wil hebben. Is zeker een vent die bedenkt dat je wel twee weken met een viskraam tussen je benen kan lopen.
hahaha! ja Dit! kan ook idd alleen een man zijn. Net als mijn mannelijke verloskundige die tijdens de bevalling zei; dit kan even pijn doen.... hij begreep niet waarom ik zo moest lachen....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
03-06-2020 18:46
Precies dit. Ik zou echt bellen, desnoods zeg je dat je collega's het ruiken ofzo.
dat kan niet, anderhalve meter enzo....
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
03-06-2020 18:52
dat kan niet, anderhalve meter enzo....
Zo er is het!!
Dan gaat je partner over zijn nek als je in bed stapt.
Alle reacties Link kopieren
Moet je daar geen antibiotica voor dan ?
Wat de rest al zegt, dokter terugbellen, je klachten (geuren enzo ) zijn voor jou te vervelend om daar nog 2 weken mee rond te lopen. Echt doen hoor !
Alle reacties Link kopieren
''onaangename zooi in de donkere krochten van mijn vagina'' :rofl:

Heb je dat ook zo aan de huisarts verteld ;-)?

Mijn ervaring is dat een schimmel met een zalfje opgelost kan worden. Maar een bacterie met tabletten in de vorm van een kuur metrinodazol.

De buitenkant van je vagina spoelen met lauw water en schoon ondergoed dragen helpt dan weinig, omdat het van binnenuit komt.

Zou toch nog een keer bellen morgen en dik het maar een beetje aan. En niet met die zalf gaan rotzooien die je gehaald hebt.
Alle reacties Link kopieren
Helaas ervaring met zowel schimmel als bacteriële infectie. Man, wat deed dat laatste pijn ook (schimmel ging weg met canesten). Enige wat hielp was inderdaad een flinke antibiotica kuur en dan niet 2 dagen zo’n tablet wat je ‘in moet brengen’, maar 10 dagen pillen slikken (en mijn partner ook, aangezien het na de keer dat ik alleen antibiotica had binnen no time weer terug was). Ik zeg: terug bellen die huisarts!
Alle reacties Link kopieren
GreenBean schreef:
03-06-2020 19:35
Helaas ervaring met zowel schimmel als bacteriële infectie. Man, wat deed dat laatste pijn ook (schimmel ging weg met canesten). Enige wat hielp was inderdaad een flinke antibiotica kuur en dan niet 2 dagen zo’n tablet wat je ‘in moet brengen’, maar 10 dagen pillen slikken (en mijn partner ook, aangezien het na de keer dat ik alleen antibiotica had binnen no time weer terug was). Ik zeg: terug bellen die huisarts!
Ik moest vier tabletten in een keer van 500 mg.
Alle reacties Link kopieren
Helaas een bekend probleem. Uiteindelijk 3 AB kuren gehad maar de BV kwam steeds binnen een aantal weken terug. Daarvoor en daarna allerlei (huis) middeltjes geprobeerd en niets hielp. Ik gebruik nu zo af een toe een paar dagen Normaflor. Dit kun je bij een online drogisterij bestellen . De geur is na het inbrengen van 1 tablet al direct weg. Het zorgt er voor dat de zuurgraad weer in balans komt. Helaas komt het na het stoppen wel weer bij mij binnen enkele dagen terug. Voor dit moment is het voor mij de oplossing. Ik heb geen zin aan weer een AB kuur. Stiekem hoop ik dat het vanzelf over gaat .
Hmmm.. ik word hier wel lichtelijk "bang" van als ik dit allemaal lees :-[
Alle reacties Link kopieren
Daarom snel die huisarts weer bellen, met antibiotica ben je er zo vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Mooie omschrijving van de infectie! Maar wel letterlijk en figuurlijk kut natuurlijk.

Wanneer ik zulke dingen lees ben ik altijd weer zo blij met mijn huisarts, ik denk dat ik maar zou hoeven bellen met deze klachten en dezelfde dag een AB kuur kan ophalen. Maar mijn huisarts deelt medicatie bij de vleet uit, da’s misschien ook weer niet altijd even wenselijk...

Ik zou idd nog een keer terugbellen en zeggen dat je een kuur wil omdat je er veel last van hebt. Ik begrijp van internet dat niet pijnlijk zou zijn, maar ik las bij de reacties dat iemand er wel degelijk veel pijn aan had. Dus misschien ook aangeven dat je pijn hebt?

Meteen morgen bellen zodat je niet het hele weekend ermee hoeft te lopen (volgens mij begint een AB kuur binnen een dag al wel te werken!).

Even benieuwd hoor maar heb je een mannelijke of vrouwelijke arts?
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
03-06-2020 18:42
Dat dacht ik dus ook, maar de dokter wilde dat ik afwachten. Vandaar nu richting de kruidvat gelopen.
Vraag me verder af hoe je tot de diagnose bent gekomen, to? Je huisarts klinkt alsof het niet eens onderzocht werd?
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven