Gezondheid alle pijlers

Bacteriële vaginose

03-06-2020 18:19 39 berichten
Dag meiden!

Voorheen nooit last van gehad, maar blijkbaar drager van deze overmatig irritante onaangename zooi in de donkere krochten van mijn vagina.....

Dokter gebeld en gezegd schoon te houden met water (logisch) en dan moet het daar zichzelf oplossen (duurt te lang.... en mag pas na 2 weken weer contact opnemen).

Alleen ik voel mij daar niet prettig bij. We weten allemaal wat voor geur het met zich meebrengt en de angst dat iemand dat ruikt of dat het in de weg staat bij de seks maakt me alles ongemakkelijk.

Ik heb van de week Canesten gyno gekocht om zo'n 7 daagse kuur te doen. Ik ben benieuwd of dat gaat werken.

Mijn vraag is, als je er ooit last van heb gehad: Hoe heb jij dit opgelost?

Ik schaamde mij er eerst een beetje (heel ernstig) voor, maar liefst 80% van de vrouwen heeft er mee te maken of mee te maken gehad.

Voor degene die zich afvraagd wat het is:
https://www.thuisarts.nl/vaginale-afsch ... e-vaginose
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
03-06-2020 18:53
Zo er is het!!
Dan gaat je partner over zijn nek als je in bed stapt.
:rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ehm heeeel vreemd, bacteriële vaginose kom je niet zomaar vanaf namelijk. Canesten is voor een schimmelinfectie en die wil als het heel licht is inderdaad nog wel eens mettertijd oplossen. Bacteriële infectie dus echt niet, wordt alleen maar erger.

Morgen meteen bellen en een recept eisen, volgens mij zijn dat vier pillen die je in één keer moet innemen o.i.d. En je niet laten wegsturen voor je het hebt!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Dekbedje schreef:
03-06-2020 20:36
Helaas een bekend probleem. Uiteindelijk 3 AB kuren gehad maar de BV kwam steeds binnen een aantal weken terug. Daarvoor en daarna allerlei (huis) middeltjes geprobeerd en niets hielp. Ik gebruik nu zo af een toe een paar dagen Normaflor. Dit kun je bij een online drogisterij bestellen . De geur is na het inbrengen van 1 tablet al direct weg. Het zorgt er voor dat de zuurgraad weer in balans komt. Helaas komt het na het stoppen wel weer bij mij binnen enkele dagen terug. Voor dit moment is het voor mij de oplossing. Ik heb geen zin aan weer een AB kuur. Stiekem hoop ik dat het vanzelf over gaat .
Heb je een partner? Meebehandelen!
beetjegek schreef:
04-06-2020 07:43
Heb je een partner? Meebehandelen!
Dat helpt dus niet bij een echte bacteriële vaginose. Het gaat om een disbalans van micro-organismen die ook in normale omstandigheden in de vagina voorkomen. De AB werkt als een soort reset door de boel uit te moorden. De reden dat het soms weer terugkomt na seks is omdat sperma alkalisch is en de vagina zuur hoort te zijn. M.a.w. het brengt de boel uit balans.
LaFolie schreef:
03-06-2020 23:48
Ehm heeeel vreemd, bacteriële vaginose kom je niet zomaar vanaf namelijk. Canesten is voor een schimmelinfectie en die wil als het heel licht is inderdaad nog wel eens mettertijd oplossen. Bacteriële infectie dus echt niet, wordt alleen maar erger.

Morgen meteen bellen en een recept eisen, volgens mij zijn dat vier pillen die je in één keer moet innemen o.i.d. En je niet laten wegsturen voor je het hebt!
Een bacteriële vaginose is géén infectie en kan wél vanzelf oplossen. En ja, als ik het was zou ik ook liever een kuurtje nemen dan afwachten.
Helena_z schreef:
03-06-2020 22:48
Vraag me verder af hoe je tot de diagnose bent gekomen, to? Je huisarts klinkt alsof het niet eens onderzocht werd?
Bepaalde klachten zoals jeuk, lichte witte vloei en alsof er een viskraam geopend is.
Alle reacties Link kopieren
Nog een keer met de huisarts gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
03-06-2020 18:41
Het gaat niet perse om 1 bacterie. Het gaat om een disbalans en overgroei van bepaalde soorten. En ja, gelukkig kán het zichzelf oplossen, maar het alternatief is een kuurtje :) .
Kuurtje doodt ook meteen alle nuttige bacterien... niet echt handig. Beter neem je een goede pro EN pre biotica. Heeft bij mij eerder ook geholpen...
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Ortiflor femme.
Wel paar weken volhouden.

Deze tip had ik destijds ook hier van het forum en daarmee is het bij mij weg gegaan.
viva-life22 schreef:
05-06-2020 17:19
Nog een keer met de huisarts gebeld?

Ja, eerst toch nog eigenwijs canesten gyno creme gehaald. Daar leek het mee weg te zijn, maar na 1 na het behandeltraject, rook ik de geur alweer.

Als het goed is kan ik vanmiddag medicijnen halen.

Ik ben bang dat het daarna ook gewoon weer terug komt. Blijkbaar heeft het te maken met geslachtsgemeenschap bij mij. En om nu altijd met een condoom te vrijen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eerst de medicijnen en kijk dan hoe het verder gaat. Als het inderdaad van het vrijen komt, kan je altijd met je huisarts overleggen.
viva-life22 schreef:
12-06-2020 09:05
Probeer eerst de medicijnen en kijk dan hoe het verder gaat. Als het inderdaad van het vrijen komt, kan je altijd met je huisarts overleggen.
Ga ik zeker doen. Vandaag pas medicijnen kunnen halen. Clindamycine gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
12-06-2020 08:56
Ja, eerst toch nog eigenwijs canesten gyno creme gehaald. Daar leek het mee weg te zijn, maar na 1 na het behandeltraject, rook ik de geur alweer.

Als het goed is kan ik vanmiddag medicijnen halen.

Ik ben bang dat het daarna ook gewoon weer terug komt. Blijkbaar heeft het te maken met geslachtsgemeenschap bij mij. En om nu altijd met een condoom te vrijen.
Partner mee behandelen!
beetjegek schreef:
15-06-2020 18:41
Partner mee behandelen!
Ik heb meerdere stukken gelezen plus de huisarts gesproken. Het komt van hem door de sperma waardoor mijn ph-waarde gek doet. Bacteriële vaginose is geen soa. Dus mijn partner mee behandelen zou niets uit moeten maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven