bactierele vaginose, help?!
zaterdag 9 maart 2013 om 17:01
Heey,
Ik heb waarschijnlijk dit, weet niet of jullie allemaal weten wat het is. Maar ik durf er eigelijk niet mee naar de dokter, natuurlijk als dit noodzakelijk is zal het moeten maar kun je het ook oplossen door zelf een zalfje te halen? Op internet had ik iets gevonden van Multi-Gyn actigel, iemand bekend hiermee? Ik weet natuurlijk niet zeker of ik dit heb, is het erg als ik deze gel gebruik terwijl ik het misschien niet heb, ik weet eerlijk gezegt niet echt wat ik moet doen.
Groetjes
Ik heb waarschijnlijk dit, weet niet of jullie allemaal weten wat het is. Maar ik durf er eigelijk niet mee naar de dokter, natuurlijk als dit noodzakelijk is zal het moeten maar kun je het ook oplossen door zelf een zalfje te halen? Op internet had ik iets gevonden van Multi-Gyn actigel, iemand bekend hiermee? Ik weet natuurlijk niet zeker of ik dit heb, is het erg als ik deze gel gebruik terwijl ik het misschien niet heb, ik weet eerlijk gezegt niet echt wat ik moet doen.
Groetjes
zaterdag 9 maart 2013 om 17:03
Als je niet zeker weet of je ook daadwerkelijk bacteriele vaginose hebt zou ik zeker niet zelf gaan zitten dokteren met zalfjes of iets dergelijks.
Wat is er zo erg aan naar de dokter gaan met je klacht?
Denk je dat je de enige bent?
Wat is er zo erg aan naar de dokter gaan met je klacht?
Denk je dat je de enige bent?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
zaterdag 9 maart 2013 om 17:06
Hi,
Het enige waaraan je het zelf kunt herkennen en wat de huisarts ook doet: geurtest.
Ruikt het enorm naar bedorven vis, dan heb je bacteriele vaginose en dat krijg je echt niet weg met Multi Gyn oid.
je krijgt een anti biotica kuur mee voor een week of langer en dan daarna kun je het onderhouden met een Multi Gyn gel.
Ik heb het een jaar geleden gehad en was zoooooo blij dat ik er vanaf was!
Gebruik nu 2x per week tubete Balance Activ om de zuurtegraad weer normaal te krijgen.
(dit kun je ook testen door staafjes te kopen)
Succes!!
Het enige waaraan je het zelf kunt herkennen en wat de huisarts ook doet: geurtest.
Ruikt het enorm naar bedorven vis, dan heb je bacteriele vaginose en dat krijg je echt niet weg met Multi Gyn oid.
je krijgt een anti biotica kuur mee voor een week of langer en dan daarna kun je het onderhouden met een Multi Gyn gel.
Ik heb het een jaar geleden gehad en was zoooooo blij dat ik er vanaf was!
Gebruik nu 2x per week tubete Balance Activ om de zuurtegraad weer normaal te krijgen.
(dit kun je ook testen door staafjes te kopen)
Succes!!
zaterdag 9 maart 2013 om 17:12
zaterdag 9 maart 2013 om 17:22
quote:Sophiaaaaa schreef op 09 maart 2013 @ 17:20:
Nee, een huisarts neemt geen contact met je ouders op. Je hoeft het er niet met je vader over te hebben, je moet gewoon een afspraak maken met de HA.
Laat ik toch denken dat er van de zorgverzekeraar 1x per jaar een afschrift komt met daarop afgenomen diensten van huisarts en/of ziekenhuis en de behandeling...
Bij mj wel en dan zou Roos haar vader er dus achterkomen.
Nee, een huisarts neemt geen contact met je ouders op. Je hoeft het er niet met je vader over te hebben, je moet gewoon een afspraak maken met de HA.
Laat ik toch denken dat er van de zorgverzekeraar 1x per jaar een afschrift komt met daarop afgenomen diensten van huisarts en/of ziekenhuis en de behandeling...
Bij mj wel en dan zou Roos haar vader er dus achterkomen.
zaterdag 9 maart 2013 om 17:23
zaterdag 9 maart 2013 om 17:24
quote:roos123456 schreef op 09 maart 2013 @ 17:20:
Jaa ik ruik onaangenaam en ik heb ook irritatie, jeuk, en het brandt vaak. Dus ik ben bang dat ik het inderdaad heb.
Jeuk en branderig klinkt meer als een schimmelinfectie.
Dat is iets anders dan bacteriele vaginose en wordt ook anders behandeld.
Je moet dus écht even naar je huisarts.
En nee, als jij dat niet wil dan vertelt de huisarts niets aan je vader.
Je vader krijgt alleen wel een rekening voor het consult bij de huisarts. Of in ieder geval zijn zorgverzekering.
Dat is niet fijn, maar je kunt toch tegen je vader zeggen dat je gynaecologische klachten hebt die je verder niet met hem wil delen maar dat je daarvoor dus wel naar de huisarts wil?
Jaa ik ruik onaangenaam en ik heb ook irritatie, jeuk, en het brandt vaak. Dus ik ben bang dat ik het inderdaad heb.
Jeuk en branderig klinkt meer als een schimmelinfectie.
Dat is iets anders dan bacteriele vaginose en wordt ook anders behandeld.
Je moet dus écht even naar je huisarts.
En nee, als jij dat niet wil dan vertelt de huisarts niets aan je vader.
Je vader krijgt alleen wel een rekening voor het consult bij de huisarts. Of in ieder geval zijn zorgverzekering.
Dat is niet fijn, maar je kunt toch tegen je vader zeggen dat je gynaecologische klachten hebt die je verder niet met hem wil delen maar dat je daarvoor dus wel naar de huisarts wil?
zaterdag 9 maart 2013 om 17:24
zaterdag 9 maart 2013 om 17:28
quote:Cheery schreef op 09 maart 2013 @ 17:24:
Enne voor de volledigheid, BV is geen soa.
Dat is waar.
Bacteriele vaginose en schimmelinfectie zijn gewoon dingen die heel veel voorkomen bij vrouwen omdat je zuurgraad van je baarmoeder dan ontregeld is. Niets om je voor te schamen meid, dat hebben héél veel vrouwen. Echt waar. Voor een dokter ook een veel voorkomend kwaaltje, dus je bent niet de eerste en ook zeker niet de laatste die ermee komt.
Het zou stom zijn om er zelf heel lang mee door te blijven lopen.
Schimmelinfectie die niet behandeld wordt, wordt alleen maar erger en dus nog veel meer jeuk en branderigheid.
En als je er dan bent, vraag dan gelijk om tips hoe je 't kunt voorkomen dat het weer terugkomt. Wassen met zeep is bijvoorbeeld niet goed voor je zuurgraad
Enne voor de volledigheid, BV is geen soa.
Dat is waar.
Bacteriele vaginose en schimmelinfectie zijn gewoon dingen die heel veel voorkomen bij vrouwen omdat je zuurgraad van je baarmoeder dan ontregeld is. Niets om je voor te schamen meid, dat hebben héél veel vrouwen. Echt waar. Voor een dokter ook een veel voorkomend kwaaltje, dus je bent niet de eerste en ook zeker niet de laatste die ermee komt.
Het zou stom zijn om er zelf heel lang mee door te blijven lopen.
Schimmelinfectie die niet behandeld wordt, wordt alleen maar erger en dus nog veel meer jeuk en branderigheid.
En als je er dan bent, vraag dan gelijk om tips hoe je 't kunt voorkomen dat het weer terugkomt. Wassen met zeep is bijvoorbeeld niet goed voor je zuurgraad
zaterdag 9 maart 2013 om 17:29
zaterdag 9 maart 2013 om 17:31
quote:daisymadelief schreef op 09 maart 2013 @ 17:29:
Ik krijg nooit een overzicht van de medicatie die mijn kinderen onder de 18 voorgeschreven hebben gekregen. Ik denk dus niet dat de vader van roos er één krijgt waar haar medicatie op staat. voor kinderen onder de 18 betaal je geen eigen risico.
Dat niet, maar hij krijgt wel te zien dat ze voor een consult bij de dokter is geweest.
Dus Roos, gewoon ff vertellen. Desnoods naderhand.
En uitleggen dat het een vrouwending is en dat je dat liever niet met hem bespreekt. Zal ie best begrijpen hoor.
Ik krijg nooit een overzicht van de medicatie die mijn kinderen onder de 18 voorgeschreven hebben gekregen. Ik denk dus niet dat de vader van roos er één krijgt waar haar medicatie op staat. voor kinderen onder de 18 betaal je geen eigen risico.
Dat niet, maar hij krijgt wel te zien dat ze voor een consult bij de dokter is geweest.
Dus Roos, gewoon ff vertellen. Desnoods naderhand.
En uitleggen dat het een vrouwending is en dat je dat liever niet met hem bespreekt. Zal ie best begrijpen hoor.
zaterdag 9 maart 2013 om 17:33
quote:Kier_V schreef op 09 maart 2013 @ 17:22:
[...]
Bij mj wel en dan zou Roos haar vader er dus achterkomen.Dat zou dan een schending van de privacy door de zorgverzekeraar betekenen.
[...]
Bij mj wel en dan zou Roos haar vader er dus achterkomen.Dat zou dan een schending van de privacy door de zorgverzekeraar betekenen.
zaterdag 9 maart 2013 om 17:34
Ik denk niet dat ik het met mijn vader kan bespreken, ik praat over het algemeen niet veel met hem, en ben bang dat ie door zal vragen. Dan zit er dus maar 1 ding op, langs de huisarts. Ben al een paar jaar daar niet meer geweest en vroeg me af of je eigelijk een voorkeur hebt voor een vrouwelijke of mannelijke dokter. Ik ben een tijd geleden ook over gestapt van huisarts wegens verhuizing, heb mijn nieuwe huisarts dus ook nog nooit gezien. Moet ik dan gewoon langs de praktijk gaan voor een afspraak?