Gezondheid alle pijlers

Bah, buikgriep...

07-01-2010 11:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het gewoon even kwijt.. Vannacht echt de hele nacht op het toilet doorgebracht, aan beide kanten ellende. Bah bah bah, wat heb ik toch een hekel aan die buikgriep! En wat voel je je alleen op zo'n moment. Gelukkig heb ik tussendoor op mijn mobiel het forum een beetje kunnen lezen als afleiding..

Nu lig ik in bed en kan alleen maar kleine nipjes water nemen.

Ik was mijn handen altijd zo goed! En blijf uit de buurt van zieke mensen. Waarschijnlijk ben ik toch aangestoken door een vriendin en haar kleine die het ook hebben gehad, maar dat was al drie dagen over toen ik ze zag..

Nog meer slachtoffers hier?
Beterschap! Neem je goed ORS??
Dank je wel! Ik heb geen ORS in huis, maar ben nu bezig een kopje groene thee naar binnen te nippen. Ik heb zo'n dorst, maar ben nog zo misselijk, dus durf niet te veel achter elkaar te drinken.
quote:Wiebenik81 schreef op 07 januari 2010 @ 11:34:

Ik moet het gewoon even kwijt.. Vannacht echt de hele nacht op het toilet doorgebracht, aan beide kanten ellende. Bah bah bah, wat heb ik toch een hekel aan die buikgriep! En wat voel je je alleen op zo'n moment. Gelukkig heb ik tussendoor op mijn mobiel het forum een beetje kunnen lezen als afleiding..

Nu lig ik in bed en kan alleen maar kleine nipjes water nemen.

Ik was mijn handen altijd zo goed! En blijf uit de buurt van zieke mensen. Waarschijnlijk ben ik toch aangestoken door een vriendin en haar kleine die het ook hebben gehad, maar dat was al drie dagen over toen ik ze zag..

Nog meer slachtoffers hier?

Je kan een hoop doen om de kans te verkleinen dat je het krijgt, maar helemaal voorkomen kan je het niet. Je kunt net zo goed iets verkeerd gegeten hebben, etc.

Emmer naast je bed, water, beschuit en uitzieken maar.
Beterschap! Ik weet hoe je je voelt. Ik heb het in de afgelopen 3 maanden 2x gehad.

Bah, bah, bah is wel het goede woord ervoor ja.

Beetje nippen van de thee lijkt me prima en als je minder misselijk bent een beetje boullion (maggieblokje in heet water oplossen) en beschuitje/bisquitje eten.

Nogmaals beterschap, het is echt een rotgevoel, maar al voelt het nu even niet zo, het komt ook weer goed!
Mn vriend had het dit weekend ook. Het heerst volgens mij. Hoor het van meer mensen.

Veel drinken! En de wc's (laten) poetsen. Het is zeer besmettelijk. Ik was constant de wc's aan het poetsen.

Handdoeken niet langer dan 1 dag gebruiken, en je handen goed blijven wassen.

Beterschap!
quote:wohman schreef op 07 januari 2010 @ 11:45:

Mn vriend had het dit weekend ook. Het heerst volgens mij. Hoor het van meer mensen.

Veel drinken! En de wc's (laten) poetsen. Het is zeer besmettelijk. Ik was constant de wc's aan het poetsen.

Handdoeken niet langer dan 1 dag gebruiken, en je handen goed blijven wassen.

Beterschap!

Bedankt Wohman..

Het heerst inderdaad, hoor er ook veel mensen over.. Toilet heb ik steeds nadat ik was geweest schoongemaakt. Is gewoon allesreiniger/badkamerreiniger voldoende, of moet het met iets anders? Kan trouwens alles wel gaan schoonmaken, ook de toetsen van mijn laptop dan toch?
Hier iedereen. Zondagochtend begon Dochter. Maandagavond ik, dinsdagnacht Lief en Zoon.

Alles steeds gedaan wat Wohman schreef, maar hielp dus niet. Iedereen bijna weer de oude trouwens.

Sterkte en beterschap!
Oh jakkes wat vervelend Toet! Gelukkig wel om en om zodat jullie niet hebben hoeven vechten voor een teiltje..

Mijn vriend voelde zich vanmorgen ook niet zo goed en heeft een keer gal gespuugd. Maar of dat nou kwam doordat ik ziek was weet ik niet. Hij is wel naar zijn werk gegaan en nog niets gehoord. Hoop zo dat hij de dans ontspringt!

Heb trouwens overal zware spierpijn...zeik zeik zeik...mag wel even hè? :-)
Ik heb het gelukkig niet gekregen, vriend is weer beter.

Heb iedere dag een nieuwe handdoek opgehangen. En we gebruikten ieder een ander toilet in huis. (moet natuurlijk wel mogelijk zijn)

Ik poetste de wc met chloor/bleek. En ik heb van die poetsdoekjes waar al schoonmaakmiddel aan zit. (van Glorix ofzo?) Daar doe ik de deksel/doordrukknop en zitting mee af.

Maar ach, veel meer kun je er niet aan doen. Hopen dat het snel over gaat!
Ik heb ook al van heel veel mensen gehoord die het gehad hebben. Ben bij één van hen naar t toilet geweest, helemaal niet aan gedacht dat dat 'gevaarlijk' kon zijn! Maar nog niks gehad tot nu toe. Sterkte!
Ik heb het ook gehad, inclusief de spierpijn. Vanaf maandagochtend, sinds vandaag voel ik me weer wat beter gelukkig. Sterkte dus allemaal.
Ja wij ook vorige week, alle vijf. En toen het al vier dagen over was op visite geweest en daar zijn ze ook ziek...

Gatver!

Was bij de eerste uitbraak van zoon ook druk bezig met chloor en handen wassen enzo. Maar goed helemaal voorkomen doe je nooit.

Zeker niet met kleine kinderen zoals hier. Als je steeds aan het kots en diarree aan het opruimen bent. Dan weet je dat je ook aan de beurt komt. En dat was ook zo.

Beterschap (en klagen mag hoor, heerlijk even).
tsja.....
hier ook gehad, we gingen op visite bij kenissen die het hadden gehad, wij gingen naar de ouders met kerst

die kregen het ook weer van ons. eigenlijk iedereen die met ons in kontact kwam heeft daarna buikgriep gehad

gelukkig duurde het bij ons maar een dag

maar bah wat kun je je dan naar voelen he

beterschap

morgen is het vast over
Oeh, arme vriendin die vandaag op bezoek is geweest :(
Jeetje, zo te lezen is het echt zwaar besmettelijk! Niet normaal! Ik heb hier net alles schoongemaakt en ben nu wassen aan het draaien, beddengoed en handoeken. Wel ellendig dat je moet gaan schoonmaken terwijl je 39 graden koorts hebt, dat voelt niet fijn! Ik lig wel al de hele dag op bed. Drinken hou ik van boven binnen, maar ben wel nog steeds aan de diarree..
Enjoy the club..

Bij mij begon het zondagmiddag. Alsmaar overgeven, diarree, flauwvallen.

Gister leek het iets beter te gaan, maar afgelopen nacht zo beroerd geweest en maagkrampen, herkennen jullie dat ook?

En zeker wanneer je iets eet of drinkt, trekt die maag helemaal samen.

Mijn dochter begon agelopen nacht ook, nu liggen we "gezellig" met z'n 2'n in bed..

Bah en bah, voel me echt rot..
Hier hadden we het al voor de feestdagen en ook opgelopen bij iemand die het had gehad. Dus het is zeer besmettelijk.het duurt drie dagen en dan ga je je weer beter voelen.Vergeet niet ook de deurknoppen en de laptop en telefoon schoon te maken.

Beterschap allemaal.
Kan een buikgriep/virus langer dan 2 weken duren?

Heb er nog steeds last van, steeds een druk op de maag, en misselijk..
ik had het ook te pakken afgelopen week. Kan sinds gisteren pas weer normaal eten. Wat een ellende zeg.
Hier ook, maar pas sinds vandaag. Lag wel al twee dagen gestrekt met "gewone" griep.

Snot en hoesten en pijn in botten enzo.

En nu hele erge buikkrampen, diarree en misselijk. Nog niet overgegeven maar wie weet komt dat nog.

Hoe lang duurt deze grap?

Ik heb dit nooit...
Buikgriep duurt bij mij in álle heftigheid en met braken er bij nooit langer dan 24 uur maar ik kan gerust een paar dagen diarree hebben, tot een week.

Op dag twee is het kotsen over bij mij doorgaans.

Ik heb nu geen buikgriep, wel gewoon griep, al de tweede week.

Tijdens een heftige buikgriep moest ik kotsen, ik grijp mijn emmer, begraaf mijn hoofd er in, huppekee.....maar door de kracht van het braken poepte ik in mijn bed! Mijn mooie Auping Boxpring! Nog maar een paar maanden oud. Kotsen, wat je niet tegen kunt houden en die diarree ook niet. Ooowowowwowowow wat was ik tóen ongelukkig. Mijn man wilde me helpen met opruimen. Zo ziek als ik was stuurde ik hem weg. Ik huilde van frustratie en schaamte.

Die nacht begon mijn man.

Hij poepte twee keer in bed. Een keer aan de ene kant van het matras en een keer op de andere, toen we het vanwege de eerste keer gekeerd hadden. In zijn slaap. Diarree!

Nu kan ik er keihard om lachen maar ménnnnnnn wat waren we toen ziek.....

Iedereen beterschap!
Wat een goed verhaal Leo!
Hebben jullie ook zulke hevige maagkrampen?

En elke beschuitje en elk kopje bouillon spuit er aan de onderkant weer uit.
Geen bijzonderheden
Nee, geen maagkrampen. Meer krampen helemaal onder in mijn buik. Lijkt wel in mijn baarmoeder te zitten maar ja, daar krijg je geen diarree van .....:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven