Gezondheid alle pijlers

Bang voor de pil

06-03-2013 21:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik slik de Diane 35 al sinds mijn 15de (ik ben nu 20) en ik ben erg geschrokken om het feit dat er doden zijn gevallen door deze pil. Ik ben deze pil gaan slikken omdat ik op mijn 15de een chronisch huidprobleem kreeg en gebruik hem nu dus ook voor de anticonceptie.

Zou ik overstappen naar een andere pil en zien hoe het met mijn huidprobleem gaat of dat stabiel blijft of me er niks van aantrekken?
.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe gaat het nu TO?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja het is nu afwachten wat de dokter volgende week zegt. De spiraal word het denk ik toch niet. Misschien de prikpil omdat hier eerder al gezegd werd dat die geen oestrogeen bevat. En wat ik heb is hidradenitis in de liezen en als dat heel onrustig word en gaat ontsteken straks zonder de diane dan ga ik op zoek naar een alternatief. Mijn moeder heeft mij afgelopen avond toen ik daar was ook aangeraden om te stoppen en haar mening doet me toch heel wat dus zeker weten ga ik stoppen met de diane!
Even een update: Ik heb afgelopen maandag de implanon NXT laten zetten bij mijn huisarts, het viel reuze mee. Nu afwachten of ik geen vervelende bijwerkingen krijg zo niet word dit zeker een keeper! Mijn huisarts zei dat hij gestopt was met het voorschrijven van de Diane 35 en het liefst wil hij dat iedereen die hem nog gebruikt er ook mee stopt.
quote:viva-amber schreef op 06 maart 2013 @ 21:28:

Ik zat met hetzelfde probleem en heb net een melig topic geopend waar je verder niets aan hebt. Ik heb doping gebruikt.

Ik slik Diane 35 ben inmiddels boven de 35 jaar oud, binnenkort moet ik lang vliegen (extra risico op trombose). Ik belde vandaag de huisarts voor een herhaalrecept. Mijn huisarts blijkt te hebben meegewerkt aan onderzoeken naar deze pil en raadde aan om over te stappen. Ik had ook huidproblemen en zij gaf aan dat er voor acne inmiddels andere middelen zijn en dat er ook andere anticonceptie is die tegen acne werkt. Ik stap over op Yasmin, maar er bestaan nog lichtere pillen.

Overleg even met HA, het is waarschijnlijk telefonisch op te lossen. Succes!Ik weet niet hoor, maar met de yasmin loop je net zo veel risico.

http://www.volkskrant.nl/ ... en-nog-veel-geslikt.dhtml

Yasmin is een vierdegeneratiepil en die worden als net zo "onveilig" beschouwd als de derdegeneratiepil waar de diane onder valt. Dus of dit nou zo'n logische overstap is? Zeker gezien het feit dat het risico in het eerste jaar van het gebruik nog wat groter is. Dat risico loop je nu dus met de yasmin, terwijl je dat eerste jaar met de diane al lang door was.

Ow, ik neem een bitterbal bij mijn mosterd hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven