Gezondheid alle pijlers

Bang...

31-05-2016 23:15 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve VIVA mensen!

Ik ben een vrouw van 23 jaar en ik heb al 4 jaar een angststoornis met hypochrondie. Nu ben ik enorm bang voor lymfeklierkanker.

Ik heb vorige week een bultje onder mijn kaak/oor ontdekt, en dit is een opgezette lymfeklier.

Ik ben eergister naar de dokter geweest en hij zei dat het bultje minimaal is, maar ik het wel in de gaten moet houden.

Ik ben er bang door geworden omdat ik na het drinken van 1 glas wijn een enorme druk op mijn schouders kreeg en pijn in mijn rug.

Ik ging dit natuurlijk opzoeken, en dit hing samen met waar ik bang voor ben.

Ik ben benieuwd of er meer mensen last hebben van zo'n enorme druk op de schouders na het drinken van een glaasje alcohol, en hoe dit misschien ook kan komen, aangezien de dokter zegt dat er niks aan de hand is.

En of iemand weet hoe het komt dat je zoveel last kan krijgen van druk na alcohol.

Het gaat meestal wel weg, alleen heb het afgelopen weekend 2 keer enorm lang gehad na in totaal 3 wijntjes te hebben gedronken. (Ik drink soms een wijntje, eens in de zoveel weken, en heb het vaker gevoelt alleen niet zo extreem)

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Liefs K.
Terug naar de huisarts en laten doorverwijzen naar een psychiater.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Je zegt het zelf al hè; hypochondrie.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
quote:Moirai schreef op 31 mei 2016 @ 23:17:

Terug naar de huisarts en laten doorverwijzen naar een psychiater.Ben vandaag naar de therapeut geweest, gaat wel een stuk beter. Had het eerst elke dag dat ik bang was, dit is op komen zetten na het weekend. :(
Verklaring? Hypochondrie.

Terug naar de huisarts
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 31 mei 2016 @ 23:20:

Verklaring? Hypochondrie.

Terug naar de huisartsHeb er al hulp voor, ben benieuwd of mensen deze klachten herkennen....
Eerst maar eens professionele hulp zoeken om van je hypochondrie af te komen. Opgezette kliertjes kunnen van alles betekenen, van kanker tot een tandvleesontsteking of een wondje in of aan je neus. Je kunt je suf googelen en alles wat je op het Internet vindt printen en aan je huisarts geven, dan weet hij of zij meteen waar je bang voor bent. Of maak een lijstje met de internetadressen waar je je informatie vandaan hebt, dat scheelt al snel een heel pak papier en cartridges.
verba volant, scripta manent.
Ja, hypochondrie.

En vragen naar herkenning van die klachten is daar onderdeel van en zou je hier niet moeten doen.

Het helpt namelijk niets.
quote:Rhaegal schreef op 31 mei 2016 @ 23:24:

Ja, hypochondrie.

En vragen naar herkenning van die klachten is daar onderdeel van en zou je hier niet moeten doen.

Het helpt namelijk niets.Daar heb je een punt! :P
quote:Konijntje22 schreef op 31 mei 2016 @ 23:25:

[...]

Daar heb je een punt! :P

Duh

Maar vervelend is het wel. Is er iets dat je kunt doen om je gedachten wat te verzetten?
quote:Rhaegal schreef op 31 mei 2016 @ 23:27:

[...]

Duh

Maar vervelend is het wel. Is er iets dat je kunt doen om je gedachten wat te verzetten?Ik probeer vaak te denken dat ik gezond ben en anders kijk ik een serie. Heb een half jaar weinig last gehad van mij angst, maar na het weekend een erge terugval gehad. Vond het zo eng toen ik zoveel pijn kreeg, maar goed ik probeer mezelf rustig te krijgen alleen lukte me dat vndaag niet. Nu ik het kwijt ben, voel ik me wel een stukje rustiger.
Ik zou dan voorlopig geen wijn meer drinken; het is ook niet echt noodzakelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eens met bovenstaande naar huisarts laten doorverwijzen voor behandeling hypochondrie. Maar ook ademhalingoefeningen leren te doen juist op moment dat je klachten hebt (pijn en angst). Kijk maar eens bij hyperventilatie op bijv thuisarts.nl (komt vaak samen als symptoom bij angstklachten van alle soorten)
Knip
Ik heb ook dezelfde klachten als ik alcohol drink,al minstens 20 jaar en ik ben er nog :)Mijn oma had het trouwens ook,en dronk om die reden nooit herinner ik me nu.

Als je gespannen schouders hebt en je drinkt alcohol raken de spieren ineens losser door de spierontspannende werking ervan,en dat doet soms pijn.Zo simpel zijn gekke klachten vaak.

Ik heb ook mijn hypochondrische periodes gehad,heel vervelend,maar vaak is er een heel simpele verklaring voor je klachten.

Hopelijk kom je van je hypochondrie af,bij mij is het in der loop der jaren minder geworden omdat ik al 1000 keer doodgegaan was terwijl ik nog steeds rondloop,ik kreeg een soort angst-moeheid.

Nu heb ik besloten dat ik een hypochondrisch lijf heb,maar geen hypochondrisch verstand,dus ik voel van alles,en denk: daar ga je weer he,met je gekke dingen,maar ik laat me niet meer meeslepen

Ik denk dat sommige mensen gewoon meer signalen voelen vanuit het lijf,meer daarop gericht zijn,heel rot,maar het is te leren er anders op te reageren.
Weet jouw huisarts ook dat je last hebt van hypochondrie?

Verder begrijp ik niet goed waarom je alcohol drinkt als je er last van hebt.
Vraag voor een verwijskaart voor het ziekenhuis , zij weten wel welke arts hiernaar moet kijken.

Ik hoop dat die je dan gerust kunnen stellen.

Sterkte!
Ik denk ook dat je je angst aan het voeden bent. Je kunt beter even goed voor jezelf zorgen nu door op tijd naar bed te gaan, gezond eten, de buitenlucht in, een wandeling, boek lezen, film kijken, relativeren, sporten etc. Succes!
Verschrikkelijk om zo angstig te zijn, ik heb het soms ook. Het zijn periodes en die zijn erg rot. Je bent niet alleen en wat we ook zeggen om je gerust te stellen zal toch niet helpen en dat weet je. Alleen jij kan jouw hypochondrie onder controle houden. Sterkte .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven