Gezondheid alle pijlers

Bedbugs - wat te doen? Ervaringen?

26-09-2018 12:30 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week al een topic geopend met het vermoeden. Ik was een weekje op vakantie op een Grieks eiland en had allemaal onverklaarbare rode jeukende bultjes op romp, armen en benen terwijl ik geen mug gezien had in mijn hotelkamer.

Omdat er verder geen beestjes zelf, geen bloedvlekjes en poepsporen te zien waren hebben de hoteleigenaar en de reisleidster me ervan kunnen overtuigen dat het toch gewoon muggen of zandvlooien waren. Maar aangezien ik vooral de laatste 2 nachten veel rijtjes van 3 beten erbij heb gekregen ben ik er nu toch echt wel van overtuigd dat het wel bedbugs zijn geweest.

Ik ben vannacht thuisgekomen en heb alleen mijn toilettas, ipad en iphone uit m'n bagage gehaald en de rest in de schuur gezet. Alle kleding heb ik of op 60 graden gewassen of in de vriezer op -22 graden gestopt. Daar laat ik het 5 dagen zitten. Al m'n toiletspullen, make-up, boeken, brillenkokers, ed die konden heb ik even ondergedompeld in een emmer heet water of in de vriezer gestopt. Voor m'n koffer wilde ik een stoomreiniger huren of kopen.

Het enige wat ik niet slim heb gedaan om 1:30 vannacht toen ik thuiskwam is m'n toilettas mee naar binnen genomen in de badkamer en daar uitgepakt. Heb dat wel in de badkuip gedaan en daarna de toilettas alsnog op 60 graden gewassen. En m'n ipad in de leren hoes meegenomen in en naast bed. Dat was echt niet slim. Nou ja kan ik nu niks meer aan veranderen.

Zie ik nog wat over het hoofd? En wat kan ik doen tegen de jeuk? Ik heb echt wel iets van 80 beten ofzo. Ik lees antihistamine slikken maar welke dan? Loratadine? Ceterizine? Allerfre? Dank voor jullie hulp!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Even met de beten naar de huisarts?
Ik heb er ook onder gezeten en bleek ook allergisch. Ik moest er destijds voor naar het ziekenhuis, maar ik zou voor nu zeggen idd antihistamine slikken en lokaal anti jeukmiddel: oranje tube zalf (naam kwijt) met blauwe letters, verkopen ze bij iedere drogisterij, werkt goed tegen jeukplekken
Roepieroepie17 schreef:
26-09-2018 13:10
Ik heb er ook onder gezeten en bleek ook allergisch. Ik moest er destijds voor naar het ziekenhuis, maar ik zou voor nu zeggen idd antihistamine slikken en lokaal anti jeukmiddel: oranje tube zalf (naam kwijt) met blauwe letters, verkopen ze bij iedere drogisterij, werkt goed tegen jeukplekken
Nestosyl! Topspul!
Dank dames! Ga ik halen!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven