Gezondheid alle pijlers

Been amputatie

12-08-2013 23:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een ziekte wordt mijn been binnenkort geamputeerd. Ik weet nog niet echt hoe ik hier mee om moet gaan. Is er iemand hier van wie ook een been geamputeerd is? Of kent iemand met een beenamputatie?
ken ze wel

wat is je vraag?
Ow Jezus,sorry voor die reactie,ja bij mijn oma...ik heb er eigenlijk geen reactie op sterkte
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Hoe het is om je been te missen. Heb je veel pijn na de operatie. Kan je goed lopen met een prothese en nog veel meer vragen waar ik nu even niet op kan komen
ik ken een meisje dat nooit met prothese loopt ze is sneller met haar krukken

maar ken ook iemand waarbij je nauwelijks ziet dat hij een prothese draagt.

hoe makkelijk je het leert hangt ook van de hoogte van de amputatie af. Dus boven of onder knie, door je heup

ip krijg j pijnstilling na je op, maar fantoompijn blijft lastig
Geen ervaring hier, maar wil je wel even sterkte wensen. Lijkt me een vreselijk vooruitzicht
I am surrounded by morons
quote:-teuntje- schreef op 12 augustus 2013 @ 23:18:

ken ze wel

wat is je vraag?

Jeemig wat een gevoelloze opmerking!

TO, wat verschrikkelijk dat dit je overkomt. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar wil je ontzettend veel sterkte wensen!
Komt wel goed, schatje!
Ik hoop onder de knie, maar misschien boven de knie. Denk je dat ze met me willen mailen?
Ze zijn duits dus dat is lastig.

Maar wss/zeker kom je erna bij een revalidatie arts/centrum o.a. ook voor je prothese mss kan je daar nu al contact mee opnemen en vragen naar lotgenoten? Waar woon je ergens ?
Ik ken er meerdere. Aangetrouwde neef, been kwijt door motorongeluk, alweer jaren geleden. Heeft daarna op hoog niveau rolstoelbasketbal gespeeld. En twee vrienden van me. Eentje boven de knie, eentje onder de knie. Neef loopt als een kieviet met prothese. Vriend van me ook (ook weer aan het squashen). Maar wellicht is er ergens een lotgenotenforum waar je veel aan kunt hebben, want ik kan niet hun emailadressen geven. Heel veel sterkte gewenst in ieder geval.
Ik wil je heel veel sterkte wensen

Er is een forumster die je denk ik wel kan helpen met advies. Heel veel forummers heeft ze al over vele dingen advies gegeven en geholpen. Ik weet zeker dat ze hier ook komt om je te helpen met vragen. Sterkte nogmaals.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jeetje wat heftig! Ik kan me voorstellen dat je graag wat ervaringen van anderen hoort. Ik heb even op Google gekeken en als je op 'lotgenoten beenamputatie' zoekt, zijn er veel dingen te vinden, zoals dit forum:

http://forum.kortermaarkr ... .php?page=Board&boardID=3

Ik heb het idee dat het heel plotseling komt voor je, klopt dat?

Sterkte in elk geval!
http://http://www.eo.nl/archief/tv/huiz ... -te-staan/

Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit zijn allemaal jongeren die heel open vertellen over wat ze hebben meegemaakt met hun beenamputatie.

Een van deze jongeren ken ik persoonlijk, die heeft nu een dot van een dochter die gewoon leert lopen van allebei haar ouders. Ze leven een relatief normaal leven (wat is normaal?).

Ik wens jou heel veel sterkte toe!
Wat wilde ik nou toch typen?
Vera, wat een naar vooruitzicht. Wat is de reden van amputatie? En hoe oud ben je? Voor je revalidatieproces maakt dat wel uit.

Na de operatie zul je door een revalidatieproces gaan, op een revalidatieafdeling van een ziekenhuis of in een revalidatiekliniek.

Daar kunnen ze je heel goed verder helpen met al je vragen.

Je krijgt dan te maken met de revalidatie-arts, die helpt met het herstel en het aanmeten van hulpmiddelen.

Fysiotherapie, die je helpt weer goed te leren bewegen met of zonder hulpmiddel.

Ergotherapie, die je helpt met hoe je de dagelijkse dingen het best kan doen.

Maatschappelijk werk, die je helpt met het aanvragen van vergoedingen, een stuk psycho-sociale ondersteuning. Psycholoog, die je helpt met het verwerken.

Heb je al voorlichting gehad over je revalidatie?
Wat heftig voor je zeg....

Een van mijn beste vrienden mist zijn onderbeen en loopt als een kievit met een prothese, al houdt hij het lopen geen úren vol.

Maar hij doet er echt van alles mee, sport vaak en heeft niet vaak pijn aan zijn been, al moet hij dus wel opletten dat hij zich niet overbelast.

Hij is geen mailer maar ik wil gerust je vragen aan hem voorleggen?
Ik wens je heel veel sterkte !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bedankt voor alle reacties, ik kan helaas niet op iedereen reageren. Ik heb al voorlichting gehad maar zou graag willen mailen met personen die het persoonlijk meegemaakt hebben. Mijn mail adres kan ik per persoonlijk bericht wel geven. Wil ik niet zo open op het forum zetten.
Ik heb geen been amputatie maar vanaf mijn geboorte een hersens beschadiging. Ook evenwicht stoornis en rij op een driewiel fiets.

Ik wou alleen zeggen dat er voor jouw nog een hoop mogelijkheden en opties zijn, blijf sterk en denk aan de toekomst. Heb je aanpassingen en hulp middelen nodig? En zo ja, dan kan je dat via MEE en huisarts krijgen. Je mag mij altijd pmen.

Sterkte
Tegenwoordig is er heel veel mogelijk met een prothese. Bibian Mentel, kampioen snowboarden, kan na haar amputatie nog steeds heel goed snowboarden.

Misschien kan je zeggen in welke regio je woont. Ik zal proberen of ik je een privé bericht kan sturen.

Heel veel sterkte.
Deze muziek video gaat over een professionele skater die een been verliest. Zeer inspirerend.

http://www.youtube.com/watch?v=M97vR2V4vTs
Ik woon in Noord-Brabant
Geen ervaring, maar wat moet dat moeilijk voor je zijn. Heel veel sterkte.
Lees de blog eens van Jill Mul (is gewoon openbaar) ze heeft ook in de krant gestaan vandaar dat ik het wist. Ze heeft net twee weken geleden haar been moeten laten amputeren ze is net twintig volgens mij als ze dat al is...heftig ..
Puck
Veel sterkte!
Heftig hoor! Mijn zusje is door botkanker haar been verloren. Zij is zelf actief bij de stichting Korter maar Krachtig en woont ook in Noord-Brabant. Misschien kan je eens kijken op het forum daar. Ik ken een aantal van de leden en ik weet zeker dat ze antwoorden voor je hebben.

Heel veel sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven