Gezondheid alle pijlers

Bellen voor bloeduitslagen?

27-12-2013 21:04 13 berichten
Misschien een stomme vraag? Maar ik heb 4 december bloed laten prikken, ik word op meerdere dingen getest en ik weet zeker dat ze nog niet alle uitslagen hebben. 22 januari heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog en dan zou ik alle uitslagen krijgen, maar nu ben ik heeeel ongeduldig en wil zo graag weten of er al wat binnen is. Is het dan raar om deze week te bellen naar de receptie van het ziekenhuis en vragen of er al wat bekend is?
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen bellen maar ik betwijfel of ze dit telefonisch door gaan geven. Bij ons doen ze dat niet.
De receptie zal sowieso niks door kunnen geven. Je kan vragen aan de secretaresse of de gyn je eerder wilt bellen dan de afspraak gepland staat ivm de bloeduitslagen. Zouden de uitslagen echt nog niet allemaal bekend zijn? Dat duurt wel heel lang dan.. Succes!
Oke bedankt voor de reacties, daar had ik nog niet eens aan gedacht dat ze het niet mogen doorgeven. Ja de een is een chromosoomonderzoek van mijn vriend en ik die zal 22 januari ook nog niet bekend zijn waarschijnlijk, en de rest zijn stollingsonderzoeken dat duurt meestal een tijdje. Maar er is nog een hele rits aan onderzoeken die vast al bekend zijn.

Maar dan wacht ik maar geduldig denk ik, wil ook weer niet lastig zijn.
bij ons zhuis kijg ik de assistente aan de lijn en bij het doorgeven van naam + geboortedatum dan krijg ik de uitslagen wel telefonisch...sterker nog...er wordt me vaak gezegd...'bel datumX maar voor de resultaten'
En anders kun je langs het priklab gaan en daar een uitdraai van je uitslagen opvragen.
Bellen naar de receptie van het ziekenhuis heeft geen zin, bellen naar de assistente van de behandelend arts kan wel. Het ligt een beetje aan het soort bloedonderzoek wat ze doen of je de uitslag telefonisch krijgt.

Als een arts er nog uitleg bij wil geven heb je kans dat je toch eerst op het spreekuur moet komen.

Ik weet niet waar jij woont Sassie maar je kunt niet zomaar naar een priklab toegaan en een uitdraai vragen.
Oke bedankt, misschien probeer ik het dan toch maar. Ze hebben ook een patiëntenportaal daar kan ik inloggen met mijn digid en bloeduitslagen zien. Maar daar klopt niks van helaas, maar misschien kan ik daar naar vragen als ik bel.
Ik ben eigenlijk alleen nieuwsgierig naar een paar bloed waardes, aan de hand daarvan weet ik of ik een diagnose krijg. Het is al eerder in mijn bloed waargenomen, maar bij 1 keer kan het toeval zijn en bij twee keer krijg je een officiële diagnose. Ik weet er dus al aardig wat van. Maar goed ik ga dan naar de assistente vragen, en als ze het niet willen geven dan wachten we rustig af. In ieder geval bedankt voor de reacties.
quote:single-lady schreef op 28 december 2013 @ 00:13:

Bellen naar de receptie van het ziekenhuis heeft geen zin, bellen naar de assistente van de behandelend arts kan wel. Het ligt een beetje aan het soort bloedonderzoek wat ze doen of je de uitslag telefonisch krijgt.

Als een arts er nog uitleg bij wil geven heb je kans dat je toch eerst op het spreekuur moet komen.

Ik weet niet waar jij woont Sassie maar je kunt niet zomaar naar een priklab toegaan en een uitdraai vragen.Daar heb je gewoon recht op hoor! Is alleen niet algemeen bekend. Ben hierdoor al 2 keer achter een fout in het doorgeven gekomen.
Ik zou gewoon gebeld hebben. Het is niet meer dan logisch dat je graag wil weten wat er met je aan de hand is.

Zodra een ander van mij weet wat er met mij aan de hand is, wil ik dat ook weten. Zou denk ik ook niet netjes kunnen wachten tot mijn volgende afspraak als ik weet het gevoel heb dat de uitslagen er allang al zijn.
Lang niet alle uitslagen worden telefonisch door gegeven. Bij uitslagen die mogelijk een grote impact kunnen hebben, gaat bijvoorbeeld het prikken dat niet even telefonisch melden. Bij ernstige aandoeningen, moet je daarom altijd langs komen, of de uitslag goed of fout is (als je alleen bij een foute uitslag zou moeten komen, weet je genoeg als ze niks willen zeggen, daarom moet je hoe dan ook komen).

Bovendien worden lang niet alle metingen op het priklab gedaan, dus hebben zij ook niet alle uitslagen.

Tenslotte moeten heel veel uitslagen geïnterpreteerd worden, alleen de kale uitslag zegt lang niet alles.

Ik snap dat je ongeduldig bent, maar het enige wat je kunt doen is de arts bellen die de tests heeft aangevraagd. Of waarschijnlijk de balie, en dan vragen of de arts wil terugbellen. Dan kun je daar vragen of er al wat bekend is.
Wat heb je aan alleen de waarden? Ik denk dat er een reden is dat ze de uitslag in het totale beeld met je willen bespreken.

Gewoon geduld hebben. Want wat zou er veranderen wanneer je nu de uitslag zou krijgen? Dan krijg je weer allerlei vervolg vragen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven