Gezondheid alle pijlers

Ben jij ook een 'Freak of nature'

03-11-2009 14:06 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik gisteren met moeite mijn rechterlaars probeerde uit te trekken (terwijl mijn linker makkelijker ging) opperde mijn vriend dat mijn rechtervoet misschien wel gewoon groter was. Ik keek hem eerst een beetje vreemd aan maar ik heb mijn voeten voor de zekerheid toch even opgemeten. En wat bleek, mijn rechtervoet is gewoon meer dan een centimeter groter. Ik ben nieuwsgierig of dit normaal is of dat dit een zeldzaamheid is. (of misschien heb je wel iets anders zoals een zwemvlies)

P.s. grotere, serieuze afwijkingen heb ik ook wel, maar die bedoel ik hier niet.

Komt wel (veel) vaker voor, dat de ene voet groter is dan de andere.

Mijn rechtervoet is ook wat groter. Ik pas schoenen dan ook altijd rechts in de winkel. Zit dat goed, gaat links ook prima.
Bijzonder dat je er nu pas achterkomt, ik zou verwachten dat je dat dan al eens eerder gemerkt zou moeten hebben, met schoenen passen ofzo. Ik zal ook eens mijn voeten meten.

*Lief vraagt waarom ik nou zo nodig het meetlint moet hebben*

Schat, doe je schoenen maar uit, we doen een testje!
Mijn linker voet is groter, mijn zusjes rechtervoet, komt volgens mij erg veel voor.
en?
Mijn linker is groter... en ik ben ook links. Vraag me wel eens af of daar een verband in zit.

Of zijn er ook mensen die rechts zijn terwijl hun linker voet groter is?
Ik heb rechtsboven twee snijtanden gehad

Een tand teveel, dus.

Eerst dacht de tandarts dat na het wisselen de extra tand weg zou blijven, maar hij kwam gewoon terug. Wegens ruimtegebrek in de kaak heb ik 'm op mijn 16e laten trekken, maar ik heb 'm bewaard!
Mijn linkervoet is groter, maar schrijf wel rechts. Maar heel veel andere dingen doe ik wel 'links'; vangen, gooien, schoppen enz..
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
quote:Ambilight schreef op 03 november 2009 @ 14:15:

Mijn linker is groter... en ik ben ook links. Vraag me wel eens af of daar een verband in zit.

Of zijn er ook mensen die rechts zijn terwijl hun linker voet groter is?

Ik was pas in de schoenenwinkel en die zeiden inderdaad dat daar een verschil in zit, als je linkshandig bent is je linkervoet je standbeen en wordt hij daardoor groter?

Vreemd wel, want ik ben linkshandig en mijn rechtervoet is een halve maat groter.
Mijn linkervoet is groter en ben hartstikke rechts
Je hebt wel enge fotootjes hoor, arm kleintje...
quote:robo schreef op 03 november 2009 @ 14:16:

Ik heb rechtsboven twee snijtanden gehad

Een tand teveel, dus.

Eerst dacht de tandarts dat na het wisselen de extra tand weg zou blijven, maar hij kwam gewoon terug. Wegens ruimtegebrek in de kaak heb ik 'm op mijn 16e laten trekken, maar ik heb 'm bewaard!Mijn zoon had 2 tanden teveel tussen zijn bovenhoektanden, hij is nu aan het wisselen dus ik ben benieuwd of de extra tanden ook weer terugkomen.
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 november 2009 @ 14:17:

Mijn linkervoet is groter en ben hartstikke rechts Bij mij is het precies andersom!
Ik had bij geboorte 12 vingers en 11 tenen, nu niet meer te zien dan een fors litteken.

Zoontje zijn tweede en derde teen zitten vanaf 2de kootje aan elkaar.....

Komt heel vaak voor. Polidyctalie (geloof ik).
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 november 2009 @ 14:19:

Je hebt wel enge fotootjes hoor, arm kleintje...

Alsjeblieft, dan kan je ze niet meer zien. :-)
quote:vooroverdepasta schreef op 03 november 2009 @ 14:16:

Mijn linkervoet is groter, maar schrijf wel rechts. Maar heel veel andere dingen doe ik wel 'links'; vangen, gooien, schoppen enz..

Wat grappig! Ik schrijf links, maar schoppen en gooien doe ik wel met rechts.

Mijn horloge wil ik wel graag rechts dragen terwijl die links "hoort"

Ben ik de enige die dit poesje eigenlijk best wel schattig vind?
Als je als baby niet gekropen hebt maar meer van het bilschuiven was dan heb je geen merkbare voorkeur voor rechts of links. Alle handelingen die je later doet zijn aangeleerd.

Bilschuivers kunnen de meeste handelingen (soms een beetje oefenen) feilloss met rechts of links. denk aan voetballen, gooien, tuin spitten, etc etc
quote:potsiedikkie schreef op 03 november 2009 @ 14:27:

Als je als baby niet gekropen hebt maar meer van het bilschuiven was dan heb je geen merkbare voorkeur voor rechts of links. Alle handelingen die je later doet zijn aangeleerd.

Bilschuivers kunnen de meeste handelingen (soms een beetje oefenen) feilloss met rechts of links. denk aan voetballen, gooien, tuin spitten, etc etchihi, ik ga het eens even navragen of ik een bilschuiver was.
Ik had 5 verstandskiezen en die zijn nu alllemaal weg.
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 november 2009 @ 14:17:

Mijn linkervoet is groter en ben hartstikke rechts Idem hier...
Is hartstikke normaal. Niemand is zowel links als rechts helemaal gelijk. Dat zie je ook goed in je gezicht. Wanneer je zelf in de spiegel kijkt lijkt het of je een symmetrisch gezicht hebt, maar wannneer je een spiegeltje haaks op je neus zet, zodat je dus maar een helft van je gezicht ziet en die helften aan elkaar 'plakt' krijg je een heel ander gezicht dan dat je kent van jezelf.
Zwemvliesjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven