Bestaat er een wondermiddel tegen keelpijn/hoesten?
maandag 20 augustus 2012 om 10:33
De titel zegt het eigenlijk al: sinds een dag of 5 heb ik last van mijn keel (gevoel alsof ik gruis heb gegeten), sinds een dag of 3 heb ik hoestbuien en ik wil er zo onderhand wel eens vanaf. Ik voel me verder prima (geen koorts of iets dergelijks) maar het is vrij irritant dat mijn stem klinkt als nagels op een schoolbord en dat het af en toe zo kriebelt in mijn borst.
Ik heb verschillende huismiddeltjes al geprobeerd (keelpastilles, thee, waterijs, stomen) en die brengen tijdelijk verlichting maar niet genoeg. Bestaan er medicijnen die je zonder recept kunt krijgen en die helpen? Het lijkt me een beetje overdreven om hiervoor naar de dokter te gaan.
Ik heb verschillende huismiddeltjes al geprobeerd (keelpastilles, thee, waterijs, stomen) en die brengen tijdelijk verlichting maar niet genoeg. Bestaan er medicijnen die je zonder recept kunt krijgen en die helpen? Het lijkt me een beetje overdreven om hiervoor naar de dokter te gaan.
maandag 20 augustus 2012 om 10:36
maandag 20 augustus 2012 om 10:43
maandag 20 augustus 2012 om 10:45
maandag 20 augustus 2012 om 10:47
Water met een beetje zout erin, gorgelen.
Water met wat suiker erin dempt de hoestprikkel. Hetzelfde effect dus als thee met honing.
Dochter heeft het ook gehad, tabletten van vsm helpen wel degelijk, tussistin. En zo duur zijn ze niet, dus zelfs al zou het tussen je oren zitten, een pot met honing kost hetzelfde .
Water met wat suiker erin dempt de hoestprikkel. Hetzelfde effect dus als thee met honing.
Dochter heeft het ook gehad, tabletten van vsm helpen wel degelijk, tussistin. En zo duur zijn ze niet, dus zelfs al zou het tussen je oren zitten, een pot met honing kost hetzelfde .
maandag 20 augustus 2012 om 10:49
maandag 20 augustus 2012 om 10:58
maandag 20 augustus 2012 om 11:43
maandag 20 augustus 2012 om 12:17
Bergje... Je meent het nog serieus ook he?!
Zonde zeg, want je zou er zoveel profijt van kunnen hebben.
Ik ben ook niet overtuigd van alle homeopatische middeltjes, maar er zijn er een aantal (zoals die keelspray die ik noemde) die echt werken. Al is het maar door de alcohol die er in zit. (of wil je dat ook "niets" noemen?)
Zonde zeg, want je zou er zoveel profijt van kunnen hebben.
Ik ben ook niet overtuigd van alle homeopatische middeltjes, maar er zijn er een aantal (zoals die keelspray die ik noemde) die echt werken. Al is het maar door de alcohol die er in zit. (of wil je dat ook "niets" noemen?)
maandag 20 augustus 2012 om 12:22