Gezondheid alle pijlers

Bestaat er een wondermiddel tegen keelpijn/hoesten?

20-08-2012 10:33 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al: sinds een dag of 5 heb ik last van mijn keel (gevoel alsof ik gruis heb gegeten), sinds een dag of 3 heb ik hoestbuien en ik wil er zo onderhand wel eens vanaf. Ik voel me verder prima (geen koorts of iets dergelijks) maar het is vrij irritant dat mijn stem klinkt als nagels op een schoolbord en dat het af en toe zo kriebelt in mijn borst.

Ik heb verschillende huismiddeltjes al geprobeerd (keelpastilles, thee, waterijs, stomen) en die brengen tijdelijk verlichting maar niet genoeg. Bestaan er medicijnen die je zonder recept kunt krijgen en die helpen? Het lijkt me een beetje overdreven om hiervoor naar de dokter te gaan.
Geen idee. Ik heb er ook vaak last van, door praten, koude windvlaag kan ik er tijdelijk last van hebben en weer verdwijnen van het een op t ander moment.

Alleen in de winter houd het lang aan, en heb eigenlijk ook alles wel getest, dus ben benieuwd of hier nog iets nieuws uit komt. Dus ik lees mee
Nee, strepsils en goed drinken. Helaas...
je hebt het ook over je stem:

mijn vader moest eens een weekend nogal belangrijk spreken en had last van zijn stem. Hij heeft toen op doktersadvies met rode wijn gegorgeld (daarna wel uitspoelen!) en dat hielp toen geloof ik.
Pilletjes van VSM, weet even niet hoe ze heten maar die helpen hier altijd snel.
Tot mijn grote verbazing werd er een wonder verricht door de dennen hoestsiroop van het huismerk van het Kruitvat.

Succes en beterschap.
Goede tips, dank jullie wel. Ik zal vanmiddag even langs de drogist gaan.

Over een paar dagen word ik geacht een groep mensen toe te spreken, dus ik hoop dat het dan beter gaat. Ik probeer zo min mogelijk te praten om mijn stem te sparen maar o wat is dat moeilijk .
quote:Travis schreef op 20 augustus 2012 @ 10:41:

Pilletjes van VSM, weet even niet hoe ze heten maar die helpen hier altijd snel.

VSM = homeopathie = nooit wetenschappelijk bewezen = volksverlakkerij.

Ik zeg: thee met honing of zoute drop.
Honing! En daarnaast darolan voor kriebelhoest.. Kruidvat hoesttabletten voor vaste hoest.. Oh en Isla voor je stem.
Water met een beetje zout erin, gorgelen.

Water met wat suiker erin dempt de hoestprikkel. Hetzelfde effect dus als thee met honing.

Dochter heeft het ook gehad, tabletten van vsm helpen wel degelijk, tussistin. En zo duur zijn ze niet, dus zelfs al zou het tussen je oren zitten, een pot met honing kost hetzelfde .
Vince*el keelspray (ik hou er niet van om gegoogled te kunnen worden, vandaar het *etje)

Ook homeopatisch, maar werkt bij mij en iedereen die ik ken die het ook gebruikt altijd erg goed.

Succes.
Lepel honing, of drop.

Hoestdrank e.d. werken niet. Of nauwelijks.

Om in de woorden van Bergje te spreken... Is volksverlakkerij.

Drop heeft dezelfde werking, nl vochtig houden van je keel.

Codeine wil wel helpen tegen de kriebelhoest. Maar is niet handig als je slijm kwijt moet raken.
Thee met honing

Honnig is ontstekingsremmend,en werkt als een tierelier.
zwarte bessensap (dood bacterieen is ontstekingsremmend en verzachtend)

santasapina van a. vogel (gewoon bij de drogist)
o en glycerol gorgeldrank ook bij de apotheek
Mensen gebruiken al honderden jaren homeopatische middelen. Betalen hier grof geld voor terwijl het echt niks doet.

De ziekenfondsen gaan nu ook stoppen met vergoeden omdat er nog nooit 1 bewijs is kunnen vinden dat het werkt.

Het kan ook niet werken omdat er niks in zit....
Stemgember helpt heel goed. Ik werk in de muziek en zangers gebruiken het vaak.

Ik zag pas op kassa geloof ik dat keelpastilles onzin zijn, en hoestsiropen ook maar voor een heeeeeeeeel klein beetje helpen.
Waterijsjes of ijsklontjes helpen niet tegen de klachten, maar verdovn de pijn wel.
Warme klassieke Roosvicee (of welk huismerk dan ook) In plaats van met koud water met heet water aanmaken en warm opdrinken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dropsiroop van kruidvat en thee met honing, dan smeert de keel en verzacht tijdelijk.
Natterman, brocho-nog iets, extra.sterk. Met codeïne. Werkt als een tiet.
Thee maken van gember (ik gebruik verse gember), met citroensap en als het drinkbaar is honing erbij.

Tip voor gember is trouwens dat je het alleen moet nemen als je onlangs hebt gegeten. Op een lege maag is het niet prettig om te gebruiken.
Bergje... Je meent het nog serieus ook he?!

Zonde zeg, want je zou er zoveel profijt van kunnen hebben.

Ik ben ook niet overtuigd van alle homeopatische middeltjes, maar er zijn er een aantal (zoals die keelspray die ik noemde) die echt werken. Al is het maar door de alcohol die er in zit. (of wil je dat ook "niets" noemen?)
Water uit de vriezer, ijskoud.

Bacteriën haten kou.

Om te verzachten een lepeltje honing.

Vermijd fluisteren, praat weinig.

En neem een aspirine tegen de scherpste pijn.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Strepsils! Werkt als een trein bij mij! Heb daarvoor ook van allerlei dingen geprobeerd maar dit doet eindelijk zijn werk!

Staat alleen wel op bij beginnende keelpijn.. Dus misschien heeft het geen zin als je keelpijn helemaal is doorgezet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven