Gezondheid alle pijlers

Beste vriendin borstvergroting, tips gezocht

01-03-2013 08:31 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Eind van de middag ga ik richting mijn beste vriendin om er een paar nachtjes te slapen omdat ze gister een borstvergroting heeft gehad en vanmiddag naar huis mag.

Ik ga haar helpen met alles en vroeg me af of jullie nog tips/advies voor mij hebben zodat ik haar herstelperiode zo aangenaam mogelijk kan maken?

Thanks
Internagelaktisch
Ik zeg lingerie bon mee en fles bubbels en meer is niet nodig volgens mij.
Haha ze weet dat ze haar eerste nieuwe bh al van mij krijgt!

Maar alcohol? Dat lijkt me niet zo slim?
Internagelaktisch
Waarom niet?
Een liter sterke drank zou ik niet doen maar twee glazen bubbels op een avond moet kunnen.
Omdat ze moet herstellen? En alcohol lijkt me dan niet bepaald bevorderlijk?
Internagelaktisch
Suze : omdat ze waarschijnlijk aan de pijnstillers zit en alcohol verdunt je bloed met kans op bloedingen. Niet handig dus.
We hebben het over een borstvergroting hè, niet over een open hart operatie...
Lingeriebon is een hele goeie, en een doosje lekkere bonbons.

Vers fruit meenemen voor smoothies en sapjes. Of lekkere kaasjes en stokbrood. Ik zou de bubbels bewaren voor als het verband en alles eraf mag en nu voor gezond lekkers gaan.
Dan nog Suze, alcohol mag niet hoor. Slecht idee de eerste weken. Ook geen glaasje dus ;)

http://www.jeroenboschzie ... enfolders/PCH/PCH-032.pdf
Internagelaktisch
quote:Suze02 schreef op 01 maart 2013 @ 08:43:

We hebben het over een borstvergroting hè, niet over een open hart operatie...Ook dat kan flink gaan bloeden hoor. Het is nog altijd een wond, ook van binnen. En pijnstillers icm alcohol is nooit een goede combinatie.
De lekkere dingen en bonnen enzo had ik zelf al bedacht ;)

Het ging mij meer om praktische tips ivm eventueel pijn enzo? Of andere dingen die ze kan verwachten waar ik vanaf moet weten/bij kan helpen?
Internagelaktisch
Stofzuigen lijkt mij een belangrijke. Heel zwaar om te doen na wat voor operatie dan ook. Zorgen dat alles wat ze nodig heeft boven schouderhoogte op pakhoogte staat. Lekkere maaltijden verzorgen, zeker in de tijd dat jij er bent.
Goed naar haar luisteren. Vraag hoe zij het graag wil. Aangeven dat je er bent om haar te helpen en dat ze dus niet moet schromen om jou te vragen dingen te doen.
Ja Carenza, ik ben er om kok/huishoudster/etc te spelen haha. Ze hoeft niks te doen, ik doe het! Maar volgens mij gaat het wel meevallen als ik zo wat dingen lees/hoor gelukkig, zie haar niet graag in pijn M'n lieve vriendinnetje
Internagelaktisch
Patchouli, dat hadden we inderdaad al besproken.

Vooral dat ze zich niet hoeft te schamen voor dingen en zeker niet bang zijn om dingen te vragen.

Ik vind t een kleine moeite om even een paar dagen voor haar te zorgen! Maar dat weet ze wel denk ik ondertussen haha
Internagelaktisch
Lief van je dat je gaat helpen!
Kleine moeite redband
Internagelaktisch
quote:Suze02 schreef op 01 maart 2013 @ 08:43:

We hebben het over een borstvergroting hè, niet over een open hart operatie...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dingen doen die zij niet mag (tillen!), maar wel moeten gebeuren. Bijv. boodschappen halen, de was doen.
Niet naast haar slapen Een van de eerste nachten sliep ik gewoon in bed toen mijn vriend in zijn slaap me onwijs op mijn borst stootte. Zat ik daar helemaal in paniek rechtop in bed.

Het is voor haar zeer prettig als ze een beetje omhoog kan liggen/zitten op de bank. Wij hebben daar speciaal een stoel voor gekocht, maar met kussens kom je al een heel eind.

Regelmatig een stukje wandelen heel goed (ivm trombose) maar ook omdat ze anders gaat lopen, soort van verkrampt. Dus goed opletten of ze haar schouders ontspant want anders heeft ze daarna last van spieren in nek/rug.

Hoewel de verleiding denk ik heel groot is om al gelijk te kijken, in ieder geval de littekens bedekt laten om infectie ed te voorkomen. Idd geen acohol, slecht voor de doorbloeding.

Helpen douchen, haren kamen en aankleden, daar heb ik echt heel veel aan gehad! Kon met opfrisdoekjes een heel eind komen, maar ow wat voelde ik me goed toen ik me ging douchen.

Zet ook veel dingen zoals bordjes en bekers laag en laat haar wat ze kan doen ook zelf doen (op de zware dingen na en dingen waarvoor de moet reiken). Het is ondanks de pijn wel goed om dingen te doen in plaats van je armen helemaal stil te houden. Je moet er zeg maar doorheen en dat kan maar beter gelijk in plaats van over twee weken.

En als je boodschappen gaat doen, neem rietjes mee. Dat vond ik zo ideaal (kon geen glas vasthouden, vond ik zooo zwaar toen).
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Rietjes! Heel goede tip, die heb ik hier nog dus die gaan mee daarheen!

Andere tips ook fijn, dank je!
Internagelaktisch
Potje met Arnica tabletjes. Helpt heel goed tegen zwellingen na een operatie, al had ze daar eigenlijk eerder mee moeten beginnen.

Littekencreme misschien?
Meiden weten jullie of ze van Vogel die rustgevende tabletten mag hebben? Ze heeft nogal last van hyperventileren en best veel pijn dus dat lijkt me wel even een goed idee.
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven