Beugel terwijl je 27 bent
donderdag 26 augustus 2010 om 12:22
Hoi,
heb een vraagje aan jullie. Heb gister mn beugel gekregen om een wat scheve tanden recht te krijgen en oh klein detail... er is ook een voortand getrokken. Dus zit niet alleen met een zere mond maar ook met een gat en voel me niet charmant.. Vroeger heb ik ook een beugel gehad, maar alleen voor boven en dat ging heel anders..
Deze slotjes zitten best hoog op mn tanden. De vraag is dan ook: is dit normaal? En weet iemand hoe lang te duurt tot dat gat enigszins is dicht gegroeid????
heb een vraagje aan jullie. Heb gister mn beugel gekregen om een wat scheve tanden recht te krijgen en oh klein detail... er is ook een voortand getrokken. Dus zit niet alleen met een zere mond maar ook met een gat en voel me niet charmant.. Vroeger heb ik ook een beugel gehad, maar alleen voor boven en dat ging heel anders..
Deze slotjes zitten best hoog op mn tanden. De vraag is dan ook: is dit normaal? En weet iemand hoe lang te duurt tot dat gat enigszins is dicht gegroeid????
donderdag 26 augustus 2010 om 12:32
Je zegt vroeger ging dat heel anders, Vroeger, was dat rond de leeftijd dat veel kinderen een beugel krijgen en dus een jaar of 15 geleden? Er verandert natuurlijk veel in 15 jaar en je hebt nu ook een volwassen gebit. Wij kunnen hier niet zien hoe die slotje zitten, dus ik zou als je echt zorgen hebt het gewoon nog een keer vragen.
donderdag 26 augustus 2010 om 12:44
Er is een topic over: Beugel en volwassen deel 2
Daar zijn veel ervaringsdeskundigen, misschien kunnen zij beter antwoorden dan die rare vervang-ortho....
Balen joh. Is die tand boven of onder getrokken? Ik heb vorig jaar een beugel gehad (was toen 36) en mijn ervaring is wel dat tanden snel schuiven, zeker in het begin.
Succes!
Daar zijn veel ervaringsdeskundigen, misschien kunnen zij beter antwoorden dan die rare vervang-ortho....
Balen joh. Is die tand boven of onder getrokken? Ik heb vorig jaar een beugel gehad (was toen 36) en mijn ervaring is wel dat tanden snel schuiven, zeker in het begin.
Succes!
donderdag 26 augustus 2010 om 12:45
donderdag 26 augustus 2010 om 12:46
Als ik zo kijk zitten ze niet abnormaal hoog, is niks mis mee volgens mij.
Op je bovengebit zitten ze al snel in het midden, die tanden zijn doorgaans ook groter.
Op je bovengebit zitten ze al snel in het midden, die tanden zijn doorgaans ook groter.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

donderdag 26 augustus 2010 om 13:22

donderdag 26 augustus 2010 om 13:37
quote:elninjoo schreef op 26 augustus 2010 @ 13:18:
als er 'n voortand getrokken is, krijg je dan geen implantaat?
Ligt natuurlijk aan de reden tot trekken, als er ruimte gemaakt moet worden, nee dan zetten ze er natuurlijk geen implantaat in muts
@TO; slotjes lijken oke te zitten hoor. Mbt je vraag wanneer het gat dicht is; is helemaal afhankelijk van de persoon.
Enneeh ik heb ook (nog steeds) een beugel en ben 29. Alleen zit de mijne aan de achterkant van mijn tanden dus die zie je niet echt
Ik wens je een mooi gebit toe!
als er 'n voortand getrokken is, krijg je dan geen implantaat?
Ligt natuurlijk aan de reden tot trekken, als er ruimte gemaakt moet worden, nee dan zetten ze er natuurlijk geen implantaat in muts
@TO; slotjes lijken oke te zitten hoor. Mbt je vraag wanneer het gat dicht is; is helemaal afhankelijk van de persoon.
Enneeh ik heb ook (nog steeds) een beugel en ben 29. Alleen zit de mijne aan de achterkant van mijn tanden dus die zie je niet echt
Ik wens je een mooi gebit toe!
donderdag 26 augustus 2010 om 14:14
wat een lieve reacties allemaal! Voel me gelijk beter! De reden van t trekken is omdat ik toen ik 13 was een plaatjesbeugel heb gehad op mn boven gebit en zodoende past nu langzaam mn onder gebit niet meer goed op mn bovengebit en gaan er tanden in de verdrukking komen.. Nu maar een week soepjes eten:(