Gezondheid alle pijlers

Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker met poll

19-10-2021 12:42 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2402226-advies-s ... halskanker
Ik las dit bericht en ben verbaasd dat maar 50% van de vrouwen aan de oproep gehoor geeft. Nooit geweten dat het percentage zo laag ligt.
Waarom zou je niet mee doen? Ja misschien is het onderzoek even vervelend, maar het hoeft maar eens in de vijf jaar. Kom op zeg. Bang voor de uitslag? Je kopt in het zandsteken lost het niet op.

Doe jij iedere 5 jaar mee aan dit bevolkingsonderzoek?

Totaal aantal stemmen: 341

Ja natuurljk (78%)
Nee geen zin in (9%)
Soms wel, soms niet (6%)
Iets anders (8%)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaginisme, en de oproep op mijn 30e heb ik ergens gestopt waar ik hem niet meer terug vond een paar maanden later :bonk:

Van de week lag de 2e op de mat, ik ga een thuistest aanvragen. Wist niet dat dat tegenwoordig kan maar ik ben er blij mee.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
21-11-2021 10:54
Ik ben nog onder de 30 maar ik ga niet.

Ik heb maar 1 bedpartner gehad en we waren elkaars eerste, dus de kans is nihil dat ik het opgelopen heb. Daarnaast zou ik toch niet behandeld willen worden, dus dan kun je het ook maar beter niet weten.

Waarom zou je niet behandeld willen worden?
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
21-11-2021 10:59
Ik heb vaginisme, en de oproep op mijn 30e heb ik ergens gestopt waar ik hem niet meer terug vond een paar maanden later :bonk:

Van de week lag de 2e op de mat, ik ga een thuistest aanvragen. Wist niet dat dat tegenwoordig kan maar ik ben er blij mee.
Goed zo, thuistest is echt zoveel fijner. Het is eigenlijk een soort pennetje wat je naar binnen doet.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
21-11-2021 10:54
Ik ben nog onder de 30 maar ik ga niet.

Ik heb maar 1 bedpartner gehad en we waren elkaars eerste, dus de kans is nihil dat ik het opgelopen heb. Daarnaast zou ik toch niet behandeld willen worden, dus dan kun je het ook maar beter niet weten.

Dus mochten er onrustige cellen waargenomen worden.. zou jij je evengoed 'niet' laten behandelen?
Terwijl het zoiets simpels kan zijn als een behandeling met stikstof?
Waarom niet? Als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
21-11-2021 09:41
Ja, ik ga wel naar de arts. Maar in mijn familie zijn een paar vrouwen van rond de zeventig die nooit gaan. Zou het zo kunnen zijn dat ouderen minder vaak gaan?
Je krijgt je laatste oproep op je 60ste, daarna hoef je niet meer volgens mij.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
De 1e keer met 40 heb ik overgeslagen. De 2e met 45 heb ik wel gedaan. Voor de 3e ben ik nog te jong. Dus nu 1 keer meegedaan. Met 40 voelde ik me erg gezond en fit daaro met een prima seksleven zonder bloedingen. Bovendien weinig sekspartners gehad en altijd met condoom. Dus de kans op het humaan papiloma virus achtte ik niet groot aanwezig. Daarna nog een keer seks gehad met mijn ex op het zeer zeldzame moment dat het hem lukte en daarna 2 dagen gebloed als een rund. Dat vond ik raar, vandaar dat ik me toen heb laten testen.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
21-11-2021 19:34
De 1e keer met 40 heb ik overgeslagen. De 2e met 45 heb ik wel gedaan. Voor de 3e ben ik nog te jong. Dus nu 1 keer meegedaan. Met 40 voelde ik me erg gezond en fit daaro met een prima seksleven zonder bloedingen. Bovendien weinig sekspartners gehad en altijd met condoom. Dus de kans op het humaan papiloma virus achtte ik niet groot aanwezig. Daarna nog een keer seks gehad met mijn ex op het zeer zeldzame moment dat het hem lukte en daarna 2 dagen gebloed als een rund. Dat vond ik raar, vandaar dat ik me toen heb laten testen.
De eerste keer is als je 30 wordt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ehhh?
40??
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
22-11-2021 17:46
Ehhh?
40??
Nee, 30. Ik heb hem voor de 1e keer gehad dit jaar. Volgens mij was het wel ooit 40 toch?
-
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me te bedenken dat ik eigenlijk al een tijdje geen oproep gekregen heb. Misschien vanwege Corona, geen idee.

Jongste is nu 11, en volgens mij heb ik een keer erna nog een oproep gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
22-11-2021 18:30
Nee, 30. Ik heb hem voor de 1e keer gehad dit jaar. Volgens mij was het wel ooit 40 toch?
In Nederland krijg je een uitnodiging vanaf je 30e met vijfjaarlijkse controles en in België als je 25 jaar bent met driejaarlijkse controles.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 50 en heb altijd trouw een uitstrijkje laten maken, altijd met goed resultaat.

Dit jaar kreeg ik weer een oproep en ik had er zo geen zin in.
Ik heb dus een thuis test aangevraagd.

Het viel mij 100% mee, zo makkelijk te gebruiken, alles wordt goed uitgelegd.

Vandaag de uitslag binnen, geen HPV aangetroffen.
Over 10 jaar mag ik weer.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen zin in op dit moment.
Pindakaasjes schreef:
22-11-2021 17:46
Ehhh?
40??
Ik heb mijn eerste uitnodiging echt pas gehad met 40 jaar en geen dag eerder.
Alle reacties Link kopieren
Ja altijd maar wel de thuistest zoveel fijner dan die eendenbek en dat gepoer.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag over twee weken weer.
Uit de thuistest bleek Hpv.
diyer schreef:
29-12-2021 22:06
Ik heb mijn eerste uitnodiging echt pas gehad met 40 jaar en geen dag eerder.
Klopt, ik ook. En ik ben 44. Er is 100% zeker geen oproep geweest met 30 of 35.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
29-12-2021 22:06
Ik heb mijn eerste uitnodiging echt pas gehad met 40 jaar en geen dag eerder.
Wat raar.. Ik heb hem toch echt al dit jaar gehad en ik ben 30.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
29-12-2021 22:06
Ik heb mijn eerste uitnodiging echt pas gehad met 40 jaar en geen dag eerder.
30 voor mij
Met 30,35, 40, 45 oproep gekregen. En ja ik doe mee.
anoniem_407008 wijzigde dit bericht op 30-12-2021 11:56
5.05% gewijzigd
Met 30 jaar gemist (was net verhuisd) Met 35, 40. 45 wel oproep gehad en gegaan.
Bij 50 zaten we midden in een lockdown en heb ik de zelftest gedaan.

De laatste keer kreeg ik bij de uitslag per post bericht dat ik pas over 10 jaar weer hoef.
lilalinda schreef:
30-12-2021 07:58
30 voor mij
voor mij ook , ik ben over de 50
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 30 jaar ben ik elke vijf jaar geweest. Volgens mij krijg ik volgend jaar (50) zowel een uitnodiging voor de baarmoederhalskanker als voor de borstkanker, mits er geen coronavertraging is.
KamilleT schreef:
30-12-2021 13:34
Volgens mij krijg ik volgend jaar (50) zowel een uitnodiging voor de baarmoederhalskanker als voor de borstkanker, mits er geen coronavertraging is.

Gaat gewoon door allemaal. Heb ik beide dit jaar gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven