Gezondheid alle pijlers

Bijbetaken Cerazette pil

26-05-2011 14:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Heb eerder topic geplaatst over anticonceptie en ik heb vandaag met de dokter gesproken en besloten voor de Cerzatte te gaan.

Alleen was deze pil 27,50 euro. Terwijl ik in het topic heb begrepen dat de eigen bijdrage 7 euro zou zijn?

Iemand enig idee hoe dit zit?
nou das toevallig

ik ging hem gister ook weer halen envoorheen moest ik 13 eu bij betalen nu 33eu voor een half jaar en krijg niets terug

.

is vanuit de regering zo geregeld zo verzekerde mede apotheekrs vrouw???

klopt dit/???
Raar he, ze zei tegen mij vanaf januari voor de mensen boven de 21 volle prijs..

Hoe bevalt deze pil trouwens Rainbow? geef je ook bv of een andere reden dat je deze pil slikt?
Dan is ie uit je verzekeringspakket. De eigen bijdrage van 7 euro zit er altijd op, maar als je 27,50 moet betalen vergoed je verzekering hem gewoon helemaal niet. Je zou nog even kunnen kijken of hij wel in je aanvullende pakket valt, maar dan moet je de rekening zelf ff opsturen naar de verzekering. Wij kunnen dat nl niet declareren, omdat wij alleen maar dingen uit het basispakket zelf kunnen declareren. Maar misschien krijg je hem wel gewoon terug. Wel zit je dan ook weer met je eigen risico en betaal je hem dus uiteindelijk nog zelf, maar dan wordt je eigen risico iig wel lager.
hoi mij bevalt hij goed ik slik hem nu 7 jaar ben nu 48 en de reden was omdat ik hele erge menstruatieklachten had

Vooral het extreme bloedverlies.

Nu wil ik toch ook een keer vragen aan de huisarts of het geen kwaad kan om hem jaren.doorte slikken.

Denk jij dat het klopt dat we nu zoveel bij moeten betalen of toch proberen te declareren??
he ivetje maar wie gooit hem dan uit het verzekerings pakket??

ik betaal dezelfde premie als vorig jaar
Nooit gehoord dat de overheid in 2011 de pil uit het basispakket heeft gehaald? Allen vrouwen tot 21 jaar krijgen dit nog vergoed, is sinds vorig jaar al besloten vanuit de regering dat dit in 2011 zou worden doorgevoerd.
Als je een aanvullende verzekering hebt wordt de pil daar bij mij nog steeds uit betaal. En ik betaal inderdaad 7 euro per 3 maanden.
quote:Rainbow01 schreef op 26 mei 2011 @ 15:04:

Nu wil ik toch ook een keer vragen aan de huisarts of het geen kwaad kan om hem jaren.doorte slikken.

Wat bedoel je met jaren doorslikken? Ik neem aan dat je bedoelt of je hem jaren achter elkaar kunt gebruiken? Dat kan namelijk gewoon met alle pillen.
IK neem aan dat ze met doorslikken bedoeld dat ze geen stopweek heeft. Ik deed dat zelf ook altijd 3 maanden achter elkaar en had dan een stopweek. Het kan geen kwaad, tenminste het is nog nooit aangetoond dat het wel kwaad kan. En met 48 ga ik er vanuit dat je niet nog aan kids wil beginnen, dus dan zou ik hem gewoon lekker doorslikken en me er niet druk om maken. Het enige nadeel zou kunnen zijn dat je, als je stopt, je cyclus er langer over doet om weer regelmatig te lopen en voordat alles weer goed op gang is gekomen. Maar dat lijkt me met 48 niet echt heel belangrijk meer toch?
quote:Ivetje schreef op 26 mei 2011 @ 15:58:

IK neem aan dat ze met doorslikken bedoeld dat ze geen stopweek heeft. Nou, dat vroeg ik me dus af. De Cerazette heeft geen stopweek, die slik je altijd door. Als je dat niet doet is hij niet meer betrouwbaar. Vandaar mijn vraag.
ik bedoelde eigenlijk dat ik hem al 7 jaar slik en of dat kwaad kon kwaleefdtijd en overgang etc...
quote:Rainbow01 schreef op 26 mei 2011 @ 16:17:

ik bedoelde eigenlijk dat ik hem al 7 jaar slik en of dat kwaad kon kwaleefdtijd en overgang etc...

Gewoon een keertje naar de huisarts gaan. Gemiddeld komt op vrouw op haar 52ste in de overgang, dus als je netjes aan het gemiddelde voldoet kun je nog even.

Ik vroeg het voor de zekerheid nog even, want mijn apotheek plakte gewoon een stickertje op de doosjes dat je een stopweek moest nemen!
-
anoniem_119896 wijzigde dit bericht op 26-05-2011 16:28
Reden: Een keer is meer dan genoeg.
% gewijzigd
Owja, duh. Cerazette is idd met 28 tabletten haha! Hij gaat bij ons niet zo vaak maar volgens mij kan het geen kwaad dat je hem lang slikt. Heb zelf nu 13 jaar lang de pil geslikt en gaat prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven