Gezondheid alle pijlers

(Bijna) altijd koud

22-03-2019 19:36 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De titel zegt het al. Ik heb het dus zo ontzettend vaak koud. Dat is erg irritant en vermoeiend. Ik heb een gezond gewicht en verder geen ziektes. Ik gebruik ook geen medicijnen. Zodra ik ‘s ochtends klaar ben met aankleden krijg ik het koud. Vandaag heb ik een tijdje in de zon gezeten en zodra ik dan naar binnen ga heb ik het weer koud en maak ik een kruik warm.

Heeft iemand misschien tips....
Jane-Ice schreef:
22-03-2019 20:30
Ik heb je al meerdere tips gegeven he?!
:winkie:
:-D
roosje1976 schreef:
22-03-2019 19:44
Daar heb je ook gelijk in. Als ik bezig ben dan heb ik het minder koud. Maar zoals ik nu op de bank zit op m’n telefoon, of tv kijk dan heb ik 9 van de 10x een kruik. Zodra ik opsta om wat te pakken of naar het toilet ofzo dan heb ik het al koud. Ook als ik bij andere mensen in huis ben......echt heel vervelend.
Ja, dat lijkt me nogal logisch. Je kunt beter de gehele kamer aangenamer maken dan op de bank zitten met kruik.

Eet je regelmatig?
De één is nou eenmaal een koukleum, de ander niet, maar ik denk dat bij jou ook een stuk gewenning (of eigenlijk verwenning) kan zitten door steeds die kruik te pakken.
Ik heb het ook altijd koud, vooral als ik stilzit. Slaap ook ‘s winters met een kruik, anders kan ik niet slapen van de kou. Soms ga ik van ellende naar iets nuttigs doen (was opvouwen, stofzuigen, vaatwasser leeghalen). De winter is dan ook afschuwelijk ieder jaar. Ik zou het liefst naar een warmer en zonniger klimaat verhuizen. Ik heb ook een gezond BMI al ben ik slank. Meestal zijn handen, neus, en alles beneden de knie het koudst. Ik lees mee...
Wat draag je dan?
Maar het irritante vind ik ook dat het zoveel energie kost waardoor ik mij ook vaak moe voel. Ik sport ook twee keer per week en ik heb ook geen zittend werk :"-(
Dikke sokken aan!
Prrrr, mauw miawwwww.
pien6 schreef:
22-03-2019 20:35
Wat draag je dan?
Meestal 3 laagjes.
Dankjewel voor al jullie reacties. Ik ga proberen wat meer gezonde vetten te eten. Kopjes thee drink ik al regelmatig.
Hier nog zo'n koukleum. Ik spring regelmatig letterlijk van de bank en spring dan een paar keer in de lucht om het warm te krijgen.
Ik lees mee, want extra kleding lijkt niet te werken bij mij, alsof de kou in mijn lijf zit.
Toevallig heb ik ook meestal een te lage bloeddruk.....
Heel herkenbaar.
Zo irritant ook.
Ik heb een steeds grotere hekel aan de winter ook.
Vaak kom ik uit mijn werk, moe versteend. Dan moet ik eerst douchen en dan kan ik er weer een paar uur tegenaan.
Laagjes kleding hier ook.
En verder wachten tot het seizoen verandert.
Ik heb trouwens wel echt veel baat bij mijn warmtekussen van stoov. Topaankoop.
roosje1976 schreef:
22-03-2019 20:39
Meestal 3 laagjes.
Van wat? Een hemd, een shirt en een vestje van katoen is niet zo warm. Wollen hemd met lange mouwen onder een trui van katoen is bijvoorbeeld al een stuk warmer.
Ik zou er niet teveel achter zoeken, sommige mensen zijn gewoon koukleumen. Mijn man heeft het zelden koud, ik vrijwel altijd. En we wonen in hetzelfde huis, eten ongeveer hetzelfde, hebben beide een gezond BMI etc.
Ik zou eens beginnen met je warmer aankleden.
Polyester kleding houdt ook niet goed warm. Je zou in een warm vest kunnen investeren en dan niet zo'n los gebreid ding maar een dicht geweven. Er bestaat ook speciale thermokleding en verder kun je natuurlijk ook de verwarming wat hoger zetten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wol is wat echt helpt, kijk op het label of er wool in zit.
Meestal is het ook een kwestie van doorbloeding. Ik zou het in de hoek van vitaminen zoeken of eens iets als acupunctuur proberen.
Neem een elektrische deken voor de winter. Dan heb je het in ieder geval s’nachts warm.
Vind je de kou ook vermoeiend omdat je aan het rillen bent?

Wat je ook zou kunnen overwegen is acupunctuur. Acupunctuur is een oude chinese helingswijze, gericht op de energiestroom in het lichaam, de meridianen.
Ze kunnen deze stroom verbeteren mbv het zetten van hele kleine naaldjes op energiepunten in je lijf
Ga op zoek naar goede Cayennepeper capsules. Google maar eens even. Heeft mij van een koukleum veranderd in de hoofdverwarming hier in huis. Gewoon een maand proberen.
"Nee", zei ons Diedeltje, "laat mij maar lopen. Buiten is 't goed en de hemel staat open".
Rook je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als mijn voeten koud zijn, krijg ik de rest van mijn lijf ook niet meer warm. Dus ik zorg voor goede schoenen in de winter, geen kunststof materiaal in ieder geval. Thuis lekker dikke sokken en pantoffels.
Heb er ook last van. Heb het eerder koud dan anderen. Ook een altijd een lage bloeddruk. Verder normaal BMI
Standaard 's avonds met een fleecedekentje op de bank. Standaard 2 paar sokken aan.
Ik probeer altijd mijn voeten en mijn nek (sjaaltje of coltrui) warm te houden. Dat scheelt een hoop. En van een kop thee warm ik ook op.

Wat wel heel positief is: In de warme zomer als mensen allemaal zitten te puffen van de hitte heb ik daar veel minder last van! Ik hou het eigenlijk prima uit met 30-35 graden. Mag van mij de hele zomer lang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven