Gezondheid alle pijlers

Bijnieruitputting

22-01-2015 12:29 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop na een burn-out al 3,5 jaar te kwakkelen. Heb nog steeds een slechte concentratie, snel vermoeid. In de ochtend niet op gang kunnen komen. Werk helaas nog steeds maar sporadisch. Nu hebben ze bij mij bijnieruitputting geconstateerd. Mijn bijnieren zijn uitgeput door jarenlange stress. Geestelijk ben ik van die burn out aardig opgeknapt maar er blijkt ook nog een lichamelijke oorzaak achter te zitten. Ik moet nu een speciaal dieet gaan volgen en een heleboel voedingssupplementen gaan slikken. Zijn hier meer mensen bekend mee?
'Ze' hebben bijnieruitputting gediagnosticeerd?

Dit is een alternatieve diagnose en als je de bloedwaardes in het lab gaat meten niet op te sporen. Verder voelt iedereen zich beter als ze bijnierhormoon gaan slikken, wat je doet is echter je eigen regelsysteem om zeep helpen waardoor je bijnier het inderdaad niet meer gaat doen in periodes van stress (zoals bij ziekte).

Als je denkt dat er een lichamelijke oorzaak is, ga alsjeblieft naar een echte dokter.
Bijnieruitputting is een alternatieve diagnose, die niet gedeeld wordt door artsen. Er is geen serieuze, onderbouwde bron over te vinden.

Realiseer je dat goed voordat je kapitalen uit gaat geven aan alternatieve voeding en voedingssupplementen.
Ik heb erover gelezen en ben nieuwsgierig. Ik lees even mee.
'Ze' zijn heel toevallig ook net degenen die de voedingssupplementen verkopen.

Trap er niet in.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Deze term wordt door kwakzalvers (natuurartsen) gebruikt maar het is wetenschappelijk niet aantoonbaar of bewezen. https://www.ntvg.nl/artik ... uwe-vermoeidheidsbeweging
klikkerdeklik voor dezelfde vraag

Daar kan je mijn mening over bijnieruitputting ergens tussen vinden :-)
Wie wind zaait zal storm oogsten
Mijn orthomoleculair therapeut (ja in het alternatieve circuit) heeft dit geconstateerd na uitgebreid onderzoek. Ik hoef geen speciaal dieet te volgen, maar mijn dieet aan te passen. Meer vis, meer noten, meer eiwitten, geen koffie. Voedingsupplementen is 100 euro in de drie maand. Ik vind het waard om het een tijd te proberen.
nee maar ik ben erg nieuwsgierig ernaar. Ik ben ook nog steeds niet hersteld van een burnout uit 2011! dat komt omdat ik heel erg last hebt van paniekaanvallen, ik bedoel daarmee geen hyperventilatie maar continue zware hartkloppingen hebben als ik me ergens druk om maak (de zogeheten angstreactie als je word aangevallen door een dier) . Mijn emoties zijn sws extremer, als ik iets leuks ga doen voel ik ook extra adrenaline bijvoorbeeld.
http://www.sciencebasedme ... tigued-by-a-fake-disease/
Zonde van je geld... echt...
quote:flaxie schreef op 22 januari 2015 @ 12:38:

Mijn orthomoleculair therapeut (ja in het alternatieve circuit) heeft dit geconstateerd na uitgebreid onderzoek. Ik hoef geen speciaal dieet te volgen, maar mijn dieet aan te passen. Meer vis, meer noten, meer eiwitten, geen koffie. Voedingsupplementen is 100 euro in de drie maand. Ik vind het waard om het een tijd te proberen.je weet dat dit geen arts is?
100 euro per maand?????? En dan niet eens normaal mogen eten? Wat voor supplementen gaat het om? Homeopathisch zeker (dat is gewoon water met een smaakje)
quote:zeepjeh schreef op 22 januari 2015 @ 12:40:

nee maar ik ben erg nieuwsgierig ernaar. Ik ben ook nog steeds niet hersteld van een burnout uit 2011! dat komt omdat ik heel erg last hebt van paniekaanvallen, ik bedoel daarmee geen hyperventilatie maar continue zware hartkloppingen hebben als ik me ergens druk om maak (de zogeheten angstreactie als je word aangevallen door een dier) . Mijn emoties zijn sws extremer, als ik iets leuks ga doen voel ik ook extra adrenaline bijvoorbeeld.Zoek een goede pscyholoog en volg cognitieve gedragstherapie.
nu krijgen we natuurlijk weer de discussie over dat het niet wetenschappelijk is aangetoond dat zoiets bestaat, ik zal ook zeker niet zeggen dat de diagnose klopt en de medicijnen gaan helpen want ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat artsen niet goed weten wat ze met dit soort klachten aan moeten dus via de wetenschap word je op dit moment ook niet geholpen. Ik ben altijd erg voorzichtig met alternatieve dingen maar iets kan best waar zijn als het niet wetenschappelijk is aan te tonen jongens.
Bijnieruitputting... Zucht....

Niet werkende bijnieren is ernstig, zeer ernstig (ziekte van addison)

Bijnieruitputting is verzonnen!!!
Ik zou die 100 euro lekker aan iets moois/fijns voor jezelf uitgeven. Daar word je bewezen wèl blij van (zeker omdat je 100 euro hebt bespaard op supplementen van een kwakzalver).

Ik snap dat je ten einde raad kan zijn door klachten, maar dit is niet de oplossing.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Och nou ja, als jij denkt dat een kwakzalver(hij is namelijk helemaal geen arts)jou van je zogenaamde bijnieruitputting kan afhelpen moet je dat zelf weten. Hij weer een stukkie rijker, jij een stukkie armer en een illusie rijker.
quote:zeepjeh schreef op 22 januari 2015 @ 12:40:

nee maar ik ben erg nieuwsgierig ernaar. Ik ben ook nog steeds niet hersteld van een burnout uit 2011! dat komt omdat ik heel erg last hebt van paniekaanvallen, ik bedoel daarmee geen hyperventilatie maar continue zware hartkloppingen hebben als ik me ergens druk om maak (de zogeheten angstreactie als je word aangevallen door een dier) . Mijn emoties zijn sws extremer, als ik iets leuks ga doen voel ik ook extra adrenaline bijvoorbeeld.

Vind je het raar dat je moe bent, je lichaam staat al jaren op scherp.

En nu is er een "arts" met een middeltje. En die arts verwijst jou niet eens door voor behandeling bij de GGZ (die aantoonbaar wél werkt). Vind je dat niet een beetje vreemd?
quote:zeepjeh schreef op 22 januari 2015 @ 12:43:

nu krijgen we natuurlijk weer de discussie over dat het niet wetenschappelijk is aangetoond dat zoiets bestaat, ik zal ook zeker niet zeggen dat het zo is want ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat artsen niet goed weten wat ze met dit soort klachten aan moeten dus via de wetenschap word je op dit moment ook niet geholpen.IK ben altijd erg voorzichtig met alternatieve dingen maar iets kan best waar zijn als het niet wetenschappelijk is aan te tonen.

Het bestaat wel en is bewezen, ziekte van addison!

Dat krijg je niet onder controle met voeding en supplementen.

Merk dat ik hier weer lichtelijk geirriteerd van raak omdat ik het zo beledigend vind voor mensen die echt kapotte bijnieren hebben...

Die zouden willen dat het alleen maar vermoeidheidsklachten geeft
Ik ken iemand met echt schade aan de bijnieren door oa stress/ptss. Dan ligt je hele systeem in de gort, hebt een dikke buik en dunne armen, botontkalking, etc. Echt, je weet wel als je dat hebt.

Jij hebt je energie voorraad uitgeput. Been there, done that. Wat helpt om uit een burn out te komen is op zoek te gaan naar de oorzaak en in therapie te gaan. Natuurlijk helpt gezond eten ook, zover kan ik meegaan
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 januari 2015 @ 12:45:

[...]

Vind je het raar dat je moe bent, je lichaam staat al jaren op scherp.

En nu is er een "arts" met een middeltje. En die arts verwijst jou niet eens door voor behandeling bij de GGZ (die aantoonbaar wél werkt). Vind je dat niet een beetje vreemd?ik ben niet de TO hoor ;)
quote:Franka76 schreef op 22 januari 2015 @ 12:46:

[...]

Het bestaat wel en is bewezen, ziekte van addison!

Dat krijg je niet onder controle met voeding en supplementen.

Merk dat ik hier weer lichtelijk geirriteerd van raak omdat ik het zo beledigend vind voor mensen die echt kapotte bijnieren hebben...

Die zouden willen dat het alleen maar vermoeidheidsklachten geeft Ja dat heet ziekte van addinson, en geen "bijnieruitputting, en is gewoon aantoonbaar. Zijn ook serieuze medicijnen voor die vergoed worden
quote:zeepjeh schreef op 22 januari 2015 @ 12:49:

[...]

ik ben niet de TO hoor ;)

Sorry, ik zit te suffen

Maar het advies blijft hetzelfde
Ik heb in de speciale aanbieding bijnier-anti-uitputtings-supplementen voor slechts 90 euro voor 3 maanden. Deze bijzondere PAT-capsules (placebo-alternatief-therapie) zorgen ervoor dat je je absoluut beter zult voelen. Interesse?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven