Gezondheid alle pijlers

bijwerkingen melatonine

29-07-2014 16:53 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje omdat mijn Slaap ritme totaal door de war is. Slik ik al een tijdje via de neuroloog af en toe melatonine 5 mg. Alleen voel ik me na acht uur slapen overdag nog moe, duizelig. Slikt iemand dit toevallig ook, en ervaar je dan ook zulke klachten. Word er trouwens ook gespannen van merk ik vaak.

Alvast bedankt voor jullie reacties
Als je er overdag nog last van hebt is de dosering misschien te hoog. Probeer eens een tablet te halveren en kijk of het dan beter gaat. Welke dosering melatonine goed werkt is vaak even uitproberen. Ik slaap goed met 2,5 mg, met meer heb ik vergelijkbare klachten als jij beschrijft. Mijn oudste die een enkele keer slikt merkt niets van 2,5 mg, maar slaapt juist goed in op 5 mg.
Je zit aan een hoge doses met 5 mg.

Je zou met de helft eens kunnen proberen of het dan beter gaat.
Oh dat is goed om te weten dan ga ik dat zeker eens even proberen. Ben er voor mijn gevoel nu net niet ziek van.

Bedankt voor jullie advies
Was je voor die tijd niet duizelig dan?

Dit lijken me toch klachten om door te spreken met je arts, als je al neurologische problemen hebt.
Er zijn melatonine pilletjes van 0,1 mg. Hiermee kun je rustig opbouwen en erachter komen welke dosering voor jou het beste werkt.
Nee ik ging naar de neuroloog voor de slaapproblemen (gelderse vallei)

Maar omdat het al een hele tijd goed ging ben ik daar al een een jaar niet geweest. Het stomme is dat als ik nu melatonine wil of advies dat ik me weer opnieuw moet aanmelden voor de hele procedure (slaaptest enz)

Alleen vind ik dat niet nodig heb alleen af en toe melatonine nodig wanneer ik weer mijn ritme verstoord heb door stress of onregelmatig ritme.

Gelukkig kan ik dus gewoon melatonine via mijn huisarts krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven