Bio identieke hormonen gebruiken zonder bloedtest?
dinsdag 18 maart 2014 om 20:49
Vroeg me af of er vrouwen zijn die bio identieke progesteroncreme smeren zonder vooraf een bloedtest te hebben gedaan en puur zijn afgegaan op de klachten van oestrogeendominantie.
Twee jaar geleden heb ik het ook gebruikt en hielp idd bij de klachten. Maar kreeg dat via een kliniek, waarbij eerst een urine en bloedtest werden gedaan. Daaruit bleek idd dat progesteron laag was.
Maar nu zou ik weer willen beginnen met de creme. Maar via kliniek moet alles weer van voren af aan omdat het langer dan een jaar geleden is en daar zijn weer hoge kosten aan verbonden die ik me nu niet kan permiteren. Wordt ook niet vergoed.
Nu zijn er diverse sites waar je dus de creme zo kunt bestellen.
Graag alleen advies van vrouwen die er bekend mee zijn.
Alvast dank voor jullie reacties.
Twee jaar geleden heb ik het ook gebruikt en hielp idd bij de klachten. Maar kreeg dat via een kliniek, waarbij eerst een urine en bloedtest werden gedaan. Daaruit bleek idd dat progesteron laag was.
Maar nu zou ik weer willen beginnen met de creme. Maar via kliniek moet alles weer van voren af aan omdat het langer dan een jaar geleden is en daar zijn weer hoge kosten aan verbonden die ik me nu niet kan permiteren. Wordt ook niet vergoed.
Nu zijn er diverse sites waar je dus de creme zo kunt bestellen.
Graag alleen advies van vrouwen die er bekend mee zijn.
Alvast dank voor jullie reacties.
dinsdag 18 maart 2014 om 21:21
Ik ben sinds anderhalve week weer aan het smeren gegaan met progesteron crème. Ook ben ik rond diezelfde tijd begonnen met propolis, royal jelly capsules en bijenpollen (voor mijn gemoedstoestand, migraine, en mijn huid).
Ik weet dat mijn hormoonbalans al lange tijd een puinhoop is.
Al héél wat jaren allerlei kwalen, zowel lichamelijk als psychisch.
Ik was al een hele tijd mezelf niet meer.
Ik vind het wel heel toevallig dat ik me al heel snel beter begon te voelen.
Ik heb weer meer energie, ben actiever in het huishouden en mijn levenslust is eindelijk weer terug aan het komen.
Ik bestel het zelf hier
Ik weet dat mijn hormoonbalans al lange tijd een puinhoop is.
Al héél wat jaren allerlei kwalen, zowel lichamelijk als psychisch.
Ik was al een hele tijd mezelf niet meer.
Ik vind het wel heel toevallig dat ik me al heel snel beter begon te voelen.
Ik heb weer meer energie, ben actiever in het huishouden en mijn levenslust is eindelijk weer terug aan het komen.
Ik bestel het zelf hier
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

dinsdag 18 maart 2014 om 21:29
quote:riannerianne schreef op 18 maart 2014 @ 21:25:
Wat zijn dat voor supplementen, propolis, royal jelly en bijenpollen?
Dat zijn bijen producten.
Op Internet is er veel informatie over te vinden.
Ik voel mezelf veel relaxter nu, maar kan ook een combinatie van alles zijn. Dus deze drie producten + de progesteron crème
Wat zijn dat voor supplementen, propolis, royal jelly en bijenpollen?
Ik voel mezelf veel relaxter nu, maar kan ook een combinatie van alles zijn. Dus deze drie producten + de progesteron crème
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

dinsdag 18 maart 2014 om 21:45
quote:Dropje70 schreef op 18 maart 2014 @ 21:29:
[...]
Het klinkt wel interessant. Die progesteroncreme is op recept neem ik aan?
Ik voel me ook al een tijd niet lekker. Ben gaan afvallen, slaap beter, maar het helpt niet echt.
[...]
Ik voel me ook al een tijd niet lekker. Ben gaan afvallen, slaap beter, maar het helpt niet echt.
dinsdag 18 maart 2014 om 22:07
quote:riannerianne schreef op 18 maart 2014 @ 21:45:
[...]
Nee hoor, ik heb het niet op recept.
Ik bestel die gewoon via Internet.
[...]
Nee hoor, ik heb het niet op recept.
Ik bestel die gewoon via Internet.
dinsdag 18 maart 2014 om 22:34
Sorry, bedoelde Dropje70, heb je geen bloedtesten gedaan alvorens je begon met de creme? Je schreef dat je weer begonnen was, waarom was je ooit gestopt?
Ik weet ook nog dat ik anderhalf jaar geleden smeerde en me snel beter voelde, werd ook slanker, alsof je weer in proporties kwam. Had alleen het idee na aantal maanden dat haaruitval verergerde. Toen ben ik gestopt, heb jij eea ervaren op dat vlak. Hoe lang doe jij met de tube?
Ik weet ook nog dat ik anderhalf jaar geleden smeerde en me snel beter voelde, werd ook slanker, alsof je weer in proporties kwam. Had alleen het idee na aantal maanden dat haaruitval verergerde. Toen ben ik gestopt, heb jij eea ervaren op dat vlak. Hoe lang doe jij met de tube?