Gezondheid alle pijlers

Biologisch matras? Iemand ervaring?

11-03-2013 09:36 7 berichten
Hoi allen,

Wie is er al op zoek geweest naar verschillende biologische matrassen / matras alternatieven.

Dan doel ik vooral op de gebruikte materialen (zo natuurlijk mogelijk, geen brandvertragende chemisch toevoegingen ) en op het natuurlijke slaapcomfort. Hoe sliep men bijvoorbeeld vroeger, voor de opkomst van kunststoffen enzovoort, toch comfortabel?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een futon, gemaakt van laagjes katoen en vilt/wol. Even wennen, maar nu wil ik nooit meer anders. Je hebt ook matrassen gevuld met zaden. In Nijmegen en Arnhem en vast ook elders zit een goede winkel die je op het gebied van duurzaam wonen kan adviseren. Ben de naam ff kwijt.

edit: die winkel heet atrium
quote:gansje35 schreef op 11 maart 2013 @ 09:41:

Wij hebben een futon, gemaakt van laagjes katoen. Even wennen, maar nu wil ik nooit meer anders. Je hebt ook matrassen gevuld met zaden. In Nijmegen en Arnhem en vast ook elders zit een goede winkel die je op het gebied van duurzaam wonen kan adviseren. Ben de naam ff kwijt.

edit: die winkel heet atrium

Dank voor je reactie. Is het de bedoeling dat je die futon ook iedere dag uitklopt zoals ik op wikipedia lees of is het niet nodig?

Wat zijn de plus en minpunten?
Je moet hem wel geregeld opkloppen, maar elke dag is overdreven. Wij doen het eens per week/twee weken. Is zo gebeurd. Wij hebben een 'europese', die zijn dikker dan de aziatische.

Voordelen: koel in de zomer, warm in de winter: natuurlijke materialen reguleren temperatuur beter. Mijn rug vindt het erg fijn Nadeel: men is vaak gewend aan heel veel vering, dat heeft een futon niet. Hij is ook behoorlijk zwaar.
Auping en Hastings worden toch gemaakt van paardenhaar? (weer die paarden)
quote:newkitten schreef op 11 maart 2013 @ 10:42:

Auping en Hastings worden toch gemaakt van paardenhaar? (weer die paarden)Nou eh, gemaakt.....het is een normale matras met daarop een laagje paardenhaar. En waarom paardenhaar dan beter zou zijn als wol...is nooit naar buiten gekomen.
http://naturalbeds.info/collectie/matrassen
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven