Blaasjes tussen vingers
zaterdag 27 juli 2013 om 22:13
Iemand bekend met een grote hoeveelheid kleine blaasjes tussen de vingers en in de handpalmen.
Ik heb dat vaker met warm weer maar nu wordt het wel veel...
Ze zijn in grote getale aanwezig, heel klein, later worden het blaasjes en dan springen ze open en gaat het vocht eruit.
dan vervelt de vinger en heb ik stugge, droge huid over.
Ik word gek van de jeuk!
Ga je met zoiets naar de dokter?
Gaat het vanzelf over?
Wat te doen tegen de jeuk?
Tips of ervaringen gevraagd...
Ik heb dat vaker met warm weer maar nu wordt het wel veel...
Ze zijn in grote getale aanwezig, heel klein, later worden het blaasjes en dan springen ze open en gaat het vocht eruit.
dan vervelt de vinger en heb ik stugge, droge huid over.
Ik word gek van de jeuk!
Ga je met zoiets naar de dokter?
Gaat het vanzelf over?
Wat te doen tegen de jeuk?
Tips of ervaringen gevraagd...
zaterdag 27 juli 2013 om 23:21
http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1150054176
Beetje extreme foto maar het klinkt inderdaad als warmte-uitslag. Heb er ook last van, vooral als het ook nog een vochtig klimaat is. Iets tegen de jeuk helpt vaak al redelijk. En koelen/ droog houden... Sterkte!
Beetje extreme foto maar het klinkt inderdaad als warmte-uitslag. Heb er ook last van, vooral als het ook nog een vochtig klimaat is. Iets tegen de jeuk helpt vaak al redelijk. En koelen/ droog houden... Sterkte!

zaterdag 27 juli 2013 om 23:25
Gebruik je tijdens de warmte andere producten, die je normaal niet gebruikt? Zonnebrandcrème bijvoorbeeld? Dat zou een allergische reactie kunnen veroorzaken.
Ik heb wat jij hebt, maar ik ben allergisch voor bepaalde schoonmaak/zeepproducten. Misschien kun je ook niet tegen bepaalde producten? Je kunt er zalf voor krijgen bij de huisarts. Laat er eens naar kijken.
Ik heb wat jij hebt, maar ik ben allergisch voor bepaalde schoonmaak/zeepproducten. Misschien kun je ook niet tegen bepaalde producten? Je kunt er zalf voor krijgen bij de huisarts. Laat er eens naar kijken.
zaterdag 27 juli 2013 om 23:26
zondag 28 juli 2013 om 09:38
http://www.huidinfo.nl/dyshidrotischeczeem.html
Heb er ook last van, misschien komt dit je bekend voor? Ik had het vroeger vaak in het najaar, nu eigenlijk bijna het hele jaar door. Zinkzalf verlicht en lotion houdt het vochtig zodat mijn handen niet uitdrogen. Ben veel aan het smeren dus
Merk wel dat schoonmaakmiddelen en trigger kunnen zijn.
Heb er ook last van, misschien komt dit je bekend voor? Ik had het vroeger vaak in het najaar, nu eigenlijk bijna het hele jaar door. Zinkzalf verlicht en lotion houdt het vochtig zodat mijn handen niet uitdrogen. Ben veel aan het smeren dus

such reply. wow.