Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking

13-09-2013 22:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben helaas erg bekend met blaasontstekingen, maar als ik ze had dan kwamen ze acuut, waardoor ik sochtends wakker werd en bloed plaste. Ik heb nog nooit gehad dat ik een blaasontsteking aan voelde komen.

Nu heb ik sinds een week al een zwaar gevoel in mijn onderbuik en sinds vanavond heb ik het gevoel dat als er urine in mijn blaas zit, mijn blaas ontploft. Hij doet dan erg zeer, het plassen doet niet echt zeer (is iets gevoelig) maar als ik naar de wc ben geweest dan heb ik gelijk weer veel pijn in mijn onderbuik. Ook heb ik sinds vanavond pijn in mijn zij ter hoogte van mijn ribben.

Aangezien het weekend is en ik twijfel of het een blaasontsteking is weet ik niet of het verstandig is om de weekendarts te bellen morgen.

Herkent iemand dit misschien als blaasontsteking??

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!!!
Vaak blaasontsteking of niet behandeld kan nierbekken ontsteking opleveren.

In dit geval wel snel naar de dokter!
Wat ik niet snap is dat als iemand dit al een week voelt dat er dan nog getwijfeld wordt of er een dokter moet worden geconsulteerd.

Ik ken iemand die te lang heeft gewacht met naar de dokter gaan, de infectie sloeg door naar de nieren, en dat kwam weer terecht in de bloedbaan. Zenuwgestel is aangetast, zit nu in een rolstoel, kan nauwelijks nog lopen, zichzelf aankleden, moet geholpen worden met eten, enz.......
Je kunt ook nierbekkenontsteking krijgen zonder eerst een voelbare blaasontsteking te hebben(sprak de ervaringsdeskundige).

Ik kon niet meer zitten of liggen van de pijn in mijn zij/rug en heb de pijn lopen wegpuffen als een hoogzwangere vrouw

Met antibiotica is het over gegaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik ben ook heel bekend met blaasontstekingen. Op dit moment weer een AB-kuurtje

Meestal in het weekend waardoor ik weer eens naar de HApost moet. Daar heb ik geleerd dat je nooit moet wachten. Beter een keer voor niks gaan, dan te laat zijn.

Ik voel ze trouwens niet aankomen maar van het ene op het andere moment weet ik: Ik heb weer een blaasontsteking
Blaasonsteking is er vervelend, ook ik heb er ervaring mee. Echt het enig wat helpt is je urine laten testen op bacteriën. Dit is zo gebeurd, met antibiotica ben je er zo vanaf, maar wel snel handelen want blaasontsteking is niet onschuldig zoals hierboven is gezegd.
Ik voel het ook nooit aankomen en plas opeens bloed (dan voel ik het trouwens wel...auw!), maar had geen idee dat het gevaarlijk kon zijn. Nu hoef ik me dus nooit meer schuldig te voelen als ik de huisartsenpost bel :-)
? wie zegt er dat het onschuldig is?

Het advies is toch erg duidelijk, asap naar een arts

En als het echt naar haar nieren slaat vraagt ze niet om advies maar is ze onderweg naar de eerste hulp.
Ik heb gemiddeld 2 keer per jaar een blaasontsteking. Dit voel ik soms aankomen, ik neem dan flink veel cranberry tabletten en regelmatig zorgen deze tabletten ervoor dat de blaasontsteking niet doorzet.

Neem je cranberry tabletten oid in, ter preventie?
Klinkt ook als een (dreigende) nierbekkenontsteking. Bel aub de hap. En misschien je ook eens door laten verwijzen naar een uroloog. Soms kunnen ze met een simpele ingreep je terugkerende blaasontstekingen verhelpen!
Ik gebruik ook preventief cranberry pillen sinds enkele maanden nadat ik dit jaar 3x de klos was.

@julie83: volgens mijn ha is er niks aan te doen, ja de bekende maatregelen en cranberrypillen helpt soms. Ik hou je opmerking over de uroloog in m'n achterhoofd mochten de cranberrypillen niet genoeg helpen, want niemand zit te wachten op ab kuren.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar colloidaal zilver is een natuurlijke AB, die je darmen niet aantast.
Pieremachochel
Strawberrie ik had op een gegeven moment mijn 5e blaasontsteking van het jaar. Sowieso hielp meteen gaan plassen na het vrijen wel iets. (kan dat een oorzaak zijn bij jou?) en de uroloog had het over met een ballonnetje mijn urinebuis oprekken. Gaf vaak goed resultaat. De oplossing hier was uiteindelijk zwanger worden, hoe gek dat ook klinkt!
To, ben je geweest? Hoe voel je je nu?
@julie83: Direct plassen na het vrijen dat doe ik zeker, alle tips die je standaard op internet tegenkomt let ik altijd op. Wellicht dat 3x per jaar geen "geldige" reden is om een ingreep te laten doen. Waarschijnlijk heeft het wel te maken met de lengte vd plasbuis, ik was als kind al te pineut.

Je laatste optie staat niet in onze planning

Iik hoor ook wel dat vrouwen daarna hun plas niet meer op kunnen houden... dus tja ook nadelen, hihi.
Zou nu zeker naar de huisartsenpost gaan, als je nu nog niet geweest bent....

Mijn moeder slikt elke dag een tablet vitamine C1000 met langzame afgifte van de Hema tegen blaasontsteking.

Helpt bij haar tot nu toe goed, maar ze slikt het pas een week nu dus eigenlijk te vroeg er iets over te zeggen.

Wat ook soms schijnt te helpen is prebiotica van de reformwinkel.

Als er om wat voor reden dan ook steeds Ecoli bacterien in de urinewegen komen, kan dit een oplossing zijn
Cranberry Balans van Bloem gaan slikken en nooit meer mee stoppen. Als het over is dan 1 pil per dag blijven slikken .

Werkt enorm goed, sterkte! !
Meteen naar de (weekend)arts gaan. Ikzelf heb helaas ook regelmatig blaasontstekingen en ook ervaring met nierbekkenontsteking (pffff, was geen pretje). Ik drink regelmatig cranberrysap (de zure versie van de reformzaak), wat enorm goed preventief helpt (maar ook helpt bij de eerste voortekenen van blaasontsteking). Ik heb zo'n hekel aan antibiotica kuren, het is zo'n gif (ik krijg er weer andere klachten van namelijk). Dus dat neem ik alleen als het echt heel, heel erg is, anders drink ik rustig twee of drie flessen cranberrysap (erg vies, maar als je die pijn weg wilt hebben, drink je volgens mij alles, althans, ik wel!). Maar wat jij nu omschrijft, zou voor mij reden zijn allang en breed bij een arts te zitten. Sterkte en beterschap!!!
Ik hoop dat je ondertussen wel naar de huisartsenpost bent geweest, want dat zou ik echt doen met jouw klachten!

Verder werkt bij mij D-Mannose super goed tegen blaasontsteking! Ik slik nu om de dag een tabletje en heb al tijden geen blaasontsteking meer gehad, mijn laatste blaasontsteking was binnen 2 dagen over toen ik D-Mannose ging slikken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Spoelen na het plassen!

Na jarenlang bijna elke maand blaasontsteking te hebben gehad ben ik in eerste instantie Blasecare gaan slikken. Daar zit vitamine C, D-Mannose en cranberry in. Hielp heel goed.

Totdat een collegaatje de tip van spoelen gaf. Gestopt met de Blasecare en nu spoel ik al een een tijdlang na het plassen. Werkt perfect. Gewoon met een klein flesje warm water spoelen en afdrogen met een handdoekje. Hierdoor spoel je de boel lekker schoon. Heel simpel, geen pillen slikken en goedkoop. Laatste keer blaasontsteking was in oktober vorig jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven